• Nowy Nissan Qashqai będzie napędzany silnikiem benzynowym 1.3 DiG-T o mocy 140 KM lub 158 KM, bądź układem e-Power, który stanowi 154-konny benzyniak i elektryczna jednostka generująca 188 KM
  • W porównaniu z poprzednikiem samochód ma większe wymiary dzięki czemu poprawiła się przestronność w części pasażerskiej i urósł bagażnik
  • W Polsce samochód trafi do sprzedaży w połowie roku
  • Nowy Nissan Qashqai - sprawdź cenę

Artykuł zawiera linki afiliacyjne

Kiedy w 2006 r. debiutował Nissan Qashqai pierwszej generacji wielu kierowców zastanawiało się po co komuś taki ni to SUV, ni to podwyższone kombi. Tymczasem rynek zweryfikował te obiekcje i samochód szybko stał się hitem sprzedaży. Gama rozrosła się i oprócz bazowej odmiany pojawił się Qashqai +2, który był oferowany z siedmioma miejscami.

W 2013 r. nadszedł czas na model numer dwa. Magia nowości już nie działała tak jak siedem lat wcześniej i choć samochód nadal był popularnym crossoverem, to nie szokował już tak bardzo podczas debiutu. W tym przypadku zrezygnowano z przedłużonej wersji i oferowano jeden rodzaj nadwozia, które pod względem rozmiarów plasowało się pomiędzy poprzednią bazową odmianą a wersją +2.

Jednak to wszystko już historia, bo oto nadchodzi Nissan Qashqai trzeciej generacji. Japończycy wiążą z tym modelem bardzo duże nadzieje, bo to on ma być siłą napędową marki. Tym bardziej, że Micra czy Juke nie budzą już tak dużego zainteresowania jak poprzednie generacje, a X-Trail, pikap Navara czy sportowy GT-R to znacznie droższe pojazdy, które nigdy nie zyskają uznania u szerszego grona klientów. Z kolei Leaf, choć atrakcyjny jak na auto z elektrycznym napędem, musi jeszcze poczekać zanim stanie się hitem sprzedaży.

Podobnie jak w przypadku poprzedników, stylistykę nowego modelu opracowano w Nissan Design Europe z siedzibą w Londynie. Samochód ma bardziej minimalistyczny, choć jednocześnie nowoczesny i wyrazisty design w porównaniu z poprzednikami. Jednak już na pierwszy rzut oka widać, że to Qashqai.

Nowy Nissan Qashqai – większy pod każdym względem

Udane proporcje nadwozia to zasługa zwiększonych wymiarów – długość powiększyła się o 35 mm, szerokość o 32 mm, wysokość o 25 mm, rozstaw osi o 20 mm – przy jednoczesnym zastosowaniu nawet 20-calowych kół. Taki rozmiar pojawi się w hicie Nissana pierwszy raz.

Z przodu pojazdu dominującym akcentem jest powiększona atrapa chłodnicy w kształcie litery "V" i z dodatkowym paskiem satynowego chromu. Po jej bokach umieszczono matrycowe reflektory full LED. Składają się one z 12 segmentów, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze i wygaszają jej fragmenty w momencie wykrycia pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Dzięki temu reflektor może emitować jaśniejszą wiązkę światła o szerszym kącie i większym zasięgu, a regulacja kształtu snopa światła gwarantuje optymalne oświetlenie drogi bez oślepiania innych kierowców. Z głównymi lampami połączone są światła do jazdy dziennej w kształcie bumerangu.

Nowy Nissan Qashqai – wyrazisty styl, lepsze światła

W zderzaku pod reflektorami umieszczono duże wloty powietrza. Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia i 5 dwukolorowych zestawieniach, zatem łącznie w 16 różnych wariantach do wyboru.

Wnętrze pojazdu ma bardziej stonowaną stylistykę w porównaniu z nadwoziem. Trzeba jednak przyznać, że przejrzysta deska rozdzielcza może się podobać, a materiały wykończeniowe nie tylko atrakcyjnie wyglądają, lecz także są miłe w dotyku. Projektanci nie zrezygnowali całkowicie – wzorem wielu konkurentów – z tradycyjnych pokręteł i dużych przycisków. To oczywiście wyszło autu na dobre, bowiem obsługa urządzeń pokładowych okazuje się intuicyjna i nawet podczas prowadzenia auta nie sprawia kierowcy problemów.

Nowy Nissan Qashqai – kokpit z trzema ekranami

Na środku deski rozdzielczej znalazł się większy niż do tej pory, 9-calowy ekran systemu NissanConnect. To za jego pomocą korzysta się z nawigacji, zmienia ustawienia samochodu, a także obsługuje zestaw audio i odczytuje informacje niezbędne podczas jazdy. Pokładowe multimedia są oczywiście kompatybilne z Android Auto oraz z Apple CarPlay.

Bezpośrednio przed kierowcą znajduje się teraz 12,3-calowy wyświetlacz TFT. To nie tylko baza dla wskaźników, lecz także miejsce, z którego czerpie się informacje dotyczące nawigacji, stanu poszczególnych podzespołów pojazdu, a także o ruchu drogowym czy z pokładowego systemu rozrywkowego. Na pokładzie nowego Nissana Qashqai można mieć jeszcze jeden, 10,8-calowy wyświetlacz head-up, który ułatwia obserwację najważniejszych wskazań niezbędnych w trakcie prowadzenia pojazdu.

Wydłużony rozstaw osi oraz zwiększone wymiary zewnętrzne zaowocowały lepszą przestronnością części pasażerskiej. Nissan przekonuje, że z tyłu przestrzeń na nogi wzrosła o 28 mm (do 608 mm), zwiększono także odległość między kierowcą a przednim pasażerem. Ponadto ilość miejsca nad głowami, z przodu i z tyłu zwiększono o 15 mm. Powiększeniu o 74 l uległa także część bagażowa, która w poprzedniku miała pojemność 410-1598 l.

Nowy Nissan Qashqai – zelektryfikowane silniki

Pod maską pojazdu mogą pracować dwa układy napędowe do wyboru. Bazową wersją jest 12-woltowa miękka hybryda z benzynowym silnikiem 1.3 DiG-T o mocy 140 KM lub 158 KM. W obu odmianach standardem jest napęd na przednie koła oraz 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. W mocniejszej wersji z napędem 4x4 stosowana jest bezstopniowa przekładnia Xtronic.

W ofercie pojawi się jeszcze napęd typu e-Power, w którym połączono benzynowy silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 154 KM z elektryczną jednostką generującą 188 KM. W systemie e-Power silnik benzynowy pełni rolę range extendera, bo jest wykorzystywany tylko do wytwarzania energii elektrycznej, a koła napędza wyłącznie silnik elektryczny.

W tej wersji silnikowej instalowany jest tryb e-Pedal, dzięki czemu kierowca może prowadzić pojazd korzystając tylko z jednego pedału. Ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia.

Nissan Qashqai trzeciej generacji jest pierwszym modelem japońskiej marki przeznaczonym na rynek europejski wykorzystującym platformę CMF-C. W przednim zawieszeniu auta wykorzystano kolumny resorujące. W tylnym w odmianie z napędem na jedną oś, do wersji z 19-calowymi alufelgami włącznie zastosowano belkę skrętną. Z kolei w wersji z 20-calowymi kołami oraz we wszystkich samochodach z napędem na cztery koła znalazło się rozwiązanie wielowahaczowe.

Nowy Nissan Qashqai ma się pojawić w sprzedaży w Polsce w połowie 2021 r.

Nowy Nissan Qashqai – nasza opinia

Nissan Qashqai trzeciej generacji, podobnie jak poprzednicy ma duże szanse stać się bestsellerem. Dlaczego tak uważamy? Ponieważ konstruktorom udało się w nim zawrzeć wszystko to, co lubią kierowcy – geny poprzedników przy jednoczesnej poprawie walorów użytkowych i opakowanie tego w karoserię o nowoczesnej stylistyce.