• Zupełnie nowa platforma podwoziowa i systemy multimedialne
  • Wersja elektryczna o mocy 136 KM i zasięgu do 340 km

Druga generacja Peugeota 208 wchodzi do gry! Nowe auto zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas salonu w Genewie (7-17.03). Auto zbudowano na nowej platformie CMP. Przy okazji zmiany generacyjnej samochód nieco wydłużono, ale za to zmniejszyła się jego wysokość. Producent zrezygnował również z wersji 3d – nowy Peugeot 208 będzie dostępny jedynie jako 5-drzwiowy hatchback. Kilka miesięcy po autach z klasycznym napędem spalinowym na rynku pojawi się też elektryczna wersja, która z zewnątrz nie będzie się zbytnio różniła. Sprzedaż nowego Peugeota 208 ma rozpocząć się pod koniec 2019 roku. Ceny nie są jeszcze znane. 

Nowy Peugeot 208 - znacznie odważniejsza stylistyka

Stylistycznie auto bardzo różni się od poprzednika. Designerzy zdecydowali się na znacznie odważniejsze działania i nowy subkompakt Peugeota wygląda bardziej agresywnie. Wiele elementów stylistycznych auto przejęło od większego modelu 508, np.: przednie światła LED (nawiązujące kształtem do lwich pazurów) czy oznaczenie modelu z przodu, nad logiem marki. Ten ostatni zabieg nawiązuje do Peugeotów z lat 60. i 70. Dominujący grill chłodnicy w kształcie litery V ozdobiono elementami w kolorze nadwozia. Pod nim, w zderzaku, umieszczono dodatkowy szeroki wlot, który sprawia, że nowy Peugeot 208 wygląda bardzo dynamicznie. Do całego obrazu świetnie pasuje grafika opcjonalnych reflektorów LED, z „pazurami” świateł LED – ten element stylistyczny wykorzystano również w kształcie tylnych świateł. 

Patrząc na auto z boku od razu rzucają się w oczy długa przednia maska oraz szeroki, mocno ścięty tylny słupek z oznaczeniem wersji wyposażeniowej – jak w klasycznym Peugeocie 205 GTi. Nowe auto jest 4 cm dłuższe i 3 cm niższe od poprzednika. Większa długość nadwozia ma przede wszystkim zaowocować większym komfortem podróżowania na tylnej kanapie. Pojemność bagażnika będzie ograniczona do 270 litrów, co jak podkreśla producent stanowi średnią dla tej klasy pojazdów.W zależności od wersji auto będzie miało koła od 15 do 17 cali. Odmiana GT-Line oraz elektryczna zostaną wyposażone w czarne nadkola. Masywny tył został zdominowany w przez dużą czarną listwę łączącą tylne światła. Poza podstawową wersją wszystkie wersje Peugeota 208 będą wyposażane w spoiler nad tylną szybą (o różnym kształcie, w zależności od wersji).

Nowy Peugeot 208 - mocne wpływy topowego 508

Również w środku nowy Peugeot 208 przejął wiele elementów z większego 508. Należą do nich m.in. typowy dla marki i-Cockpit z minikierownicą i umieszczonymi nad nią cyfrowymi zegarami. Na środkowej konsoli nie znajdziemy już klasycznej dźwigni hamulca ręcznego, a jedynie elektryczny włącznik. Przy wyższych standardach wykończeniowych nie oszczędzano na fortepianowym lakierze ani na dobrej jakości tworzywach sztucznych. Cyfrowych zegarów ani elektrycznie sterowanego hamulca pomocniczego nie znajdziemy jednak w podstawowej wersji Life, podobnie jak dużego dotykowego ekranu na centralnym panelu (w wersji Life będzie on miał 5 cali).

Nowy Peugeot 208 - cyfrowe zegary z efektami 3D

Dość niespodziewanie Peugeot zdecydował się na zastosowanie w swoim najmniejszym modelu najnowszej techniki i-Cockpit, która oprócz możliwości zindywidualizowania wyświetlanych informacji dysponuje także efektami 3D. Najważniejsze dla kierowcy dane mogą być prezentowane na pierwszym planie, by ich odczyt był jak najłatwiejszy. Wyświetlacz ma średnicę 10 cali.

W zależności od wersji ekran na centralnej konsoli będzie miał różną wielkość: w podstawowej wersji 5 cali, w Allure 7 cali, a w topowej odmianie GT-Line – aż 10 cali. Aby ułatwić obsługę obok ekranu umieszczono przyciski bezpośredniego dostępu do głównych pozycji menu. W zależności od wersji auto będzie dysponowało systemem Mirrorlink, Apple CarPlay i Android Auto. Oprócz tego na pokładzie będzie się mogła znaleźć nawigacja TomTom, działająca w czasie rzeczywistym. Będzie również możliwe indukcyjne ładowanie smartfona, a na pokładzie znajdziemy 4 gniazda USB (w tym dostępne także dla pasażerów z tyłu). Peugeot zapowiada również bogatą ofertę systemów asystujących. W cenniku znajdziemy m.in.: system rozpoznawania znaków, asystenta jazdy w korku i utrzymywania wybranego pasa ruchu, czujnik martwego pola z impulsami na kierownicy. W razie potrzeby nowy Peugeot 208 będzie w stanie samodzielnie zahamować i zaparkować.

Nowy Peugeot 208 - na tej platformie powstanie też Opel Corsa

Samochód został zbudowany na nowej platformie CMP, która jest o 30 kg lżejsza od tej stosowanej w poprzedniku. Dzięki płaskiemu podwoziu i elektrycznie sterowanym wlotom powietrza znacząco ma poprawić się aerodynamika nadwozia. Peugeot będzie oferował nowe 208 z benzynowym silnikiem w 3 wariantach mocy: 75, 100 i 130 KM. Podstawowa odmiana będzie dysponowała 5-biegową skrzynią manualną, 100-konna 6-biegową (i automatem w opcji), a najmocniejsza 8-przełożeniową skrzynią automatyczną (w serii). Oferta diesli zostanie ograniczona do jednego, 100-konnego silnika 1.5 (z 6-biegową skrzynią manualną). W późniejszym czasie można się też spodziewać wersji GTi o mocy 220 KM.

Nowy Peugeot 208 - wersja elektryczna będzie miała 340 km zasięgu

Kilka miesięcy po premierze 208 z klasycznymi silnikami zapowiadana jest też wersja elektryczna. Choć auto ma bazować na nowej platformie dla aut elektrycznych e-CMP, z zewnątrz nie będzie się ono różniło od wersji spalinowej. Auto podzieli komponenty z bratnim DS 3 Crossback. Silnik elektryczny będzie osiągał 136 KM, a akumulator o pojemności 50 kWh pozwoli przejechać na jednym ładowaniu do 340 km. Dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm silnik w trybie sportowym ma rozpędzać elektryczne 208 do 100 km/h w 8,1 s. Na szybkich stacjach ładowania akumulatory będzie można naładować w 30 minut (do 80 proc. pojemności). Przy tzw. Wallboksie (urządzeniu do szybkiego ładowania instalowanym w garażu właściciela auta) ma to trwać do 5 h, a ze zwykłego gniazdka – 16,5 h. Peugeot będzie udzielał 8-letniej gwarancji na akumulatory (ograniczonej przebiegiem 160 tys. km).