W stosunku do obecnej generacji Sonaty wprowadzonej do sprzedaży pod koniec 2005 roku, wersja po restylingu zachowała ogólną formę zewnętrzną z niewielkimi tylko modyfikacjami. Zmienione zostały grill, reflektory, zderzak i zintegrowane z nim światła przeciwmgielne. Nowy wygląd mają również 16-calowe, aluminiowe felgi.

Znacznie więcej zmian można zauważyć po wejściu do środka kabiny. Przede wszystkim deska rozdzielcza otrzymała bardziej nowoczesny wygląd, a użyte materiały są znacznie lepszej jakości. Białe podświetlenia zegarów zastąpiono bardziej przyjaznym dla oka kolorem niebieskim. Powiększono i umieszczono wyżej wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Wprowadzono także dwustopniowy system podgrzewania foteli oraz dodano centralnie umieszczony schowek. Zastosowano trzy nowe rodzaje wykończeń drewnianych w zestawieniu z jednolitą czarną, dwutonową beżową lub szarą tapicerką.

W odświeżonej Sonacie wprowadzono opatentowany przez Hyundai system Active Geometry Control Suspension. Rozwiązanie to w aktywny sposób wykorzystuje siły mechaniczne generowane przez zawieszenie. Poprzez modyfikację amortyzatorów, sprężyn i stabilizatorów zwiększono komfort jazdy i precyzję prowadzenia oraz ograniczono wartości NVH (hałasu i wibracji).

Sonata dysponuje nowymi silnikami benzynowymi Series II Theta. Zarówno w wersji 2.0 jak i 2.4, czterocylindrowe silniki wyposażone są w system DVVT, działający na zaworach wlotowych i wylotowych. Efektem jest wzrost mocy o 20 KM do 164 KM w wersji 2.0 oraz o 9 KM do 174 KM, w wersji 2.4. 3,3-litrowy silnik V6 Theta korzysta z usprawnionego układu dolotowego, co zwiększyło jego moc z 233 KM do 250 KM. W zmodyfikowanym silniku 2.0 CRDi uzyskano zaś wzrost mocy do 150 KM. W Europie dostępne są ręczne skrzynie sześciobiegowe lub cztero- bądź pięciostopnowe przekładnie automatyczne.

Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa zawiera m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne oraz przednie i tylne kurtyny powietrzne, a także aktywne zagłówki przednie. Środki bezpieczeństwa aktywnego to między innymi, opcjonalny elektroniczny system kontroli trakcji (ESP) oraz asystent hamowania. Standardowe wyposażenie zawiera czterokanałowy ABS z EBD.

Na polskim rynku Hyundai Sonata kosztować będzie minimum 75.900 zł za wersję Comfort z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Za mocniejszą jednostkę 2,4 trzeba wydać co najmniej 105.900 zł, zaś za najmocniejszą wersję 128.900 zł. Ceny za Sonatę z silnikiem wysokoprężnym zaczynają się od 89.900 zł.