Auto Świat Wiadomości Premiery Czy Peugeot 2008 po liftingu ponownie zostanie królem sprzedaży wśród SUV-ów?

Czy Peugeot 2008 po liftingu ponownie zostanie królem sprzedaży wśród SUV-ów?

Peugeot 2008, jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów, po blisko czterech latach od debiutu doczekał się zmian. W swoim najnowszym wydaniu ten należący do segmentu B model zwraca uwagę m.in. nową stylistyką i nowymi rozwiązaniami technicznymi, także tymi z zakresu napędu elektrycznego. Czym jeszcze Francuzi chcą zachęcić do kupna ich nowości?

Peugeot E-2008 2023
Zobacz galerię (8)
Peugeot
Peugeot E-2008 2023
  • Peugeot 2008, jeden z najpopularniejszych modeli wśród SUV-ów z segmentu B, doczekał się zmian, które objęły m.in. stylistykę nadwozia i wnętrze pojazdu
  • Nowością w gamie będzie napęd hybrydowy, który dzięki elektrycznemu wspomaganiu ma pozwolić ograniczyć zużycie paliwa o ok. 15 proc.
  • Klienci wciąż będą mogli wybierać pomiędzy napędem spalinowym (benzyna, diesel) i czysto elektrycznym
  • Elektryczna wersja — e-2008 — teraz będzie mocniejsza i z większą baterią, co w połączeniu z wyższą efektywnością ma zapewnić większy zasięg

700 tys. sprzedanych egzemplarzy, niemal stała obecność w trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów z segmentu B i nawet przewodzenie całej stawce w 2021 r. — tak Peugeot przedstawia wprowadzony na rynek pod koniec 2019 r. model 2008. Od początku produkcji auto dostępne było również w wersji elektrycznej E-2008, której sprzedaż sięgnęła ponad 75 tys. sztuk i dzięki temu w 2022 r. sprawiła, że niemal co piąty egzemplarz 2008 miał czysto elektryczny napęd.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Teraz Francuzi uznali, że przyszedł czas na zmianę i latem 2023 r. w salonach zagości nowy Peugeot 2008, który powstaje w hiszpańskiej fabryce w Vigo. Producent chce coraz mocniej stawiać na elektryfikację, dlatego do czterech silników, w tym jednej wersji czysto elektrycznej, której atutem ma być m.in. wynoszący 406 km zasięg (w cyklu mieszanym WLTP), w 2024 r. dołączy odmiana hybrydowa.

Peugeot 2008 po liftingu — trzy wersje wyposażeniowe

Już teraz wiadomo, że nowy Peugeot 2008 będzie oferowany w trzech wersjach wyposażeniowych: Active, Allure i GT. Poznamy je już na zewnątrz — przód wersji Active wyróżnia się poziomym wzorem polakierowanym na czarny błyszczący kolor, natomiast w Allure i GT z przodu znajdziemy pionowy motyw w kolorze nadwozia i sięgający aż do przyciemnionych delikatnych wstawek.

Różnice dotyczą także oświetlenia. W każdym 2008 znajdziemy teraz nową sygnaturę świetlną marki, wprowadzoną najpierw w modelach Peugeot 508 i 508 SW, wyróżniającą się trzema pionowymi świetlnymi pazurami wbudowanymi we wstawki w zderzaku i polakierowanymi na błyszczący czarny kolor. W wersji GT efekt trzech pazurów został przedłużony linią świateł full LED. Także z tyłu znajdziemy projektanci zastosowali LED-owe oświetlenie i także tutaj tworzy ono charakterystyczny układ trzech pazurów.

Nowe Peugeoty 2008 rozpoznamy również po kolorze, o ile zdecydujemy się na biały Okenite, który przykuwa uwagę szaro-niebieskawymi refleksami. Kolor ten jest jednym z sześciu dostępnych i w wersji GT, tak jak pozostałe barwy (szary Selenium, szary Artense, czarny Perla Nera, czerwony Elixir i niebieski Vertigo), współgra z czarnym dachem. Całości dopełniają niespotykane wzory felg, nawiązujące do stylistyki zapoczątkowanej przez Peugeota 408.

Peugeot 2008 po liftingu — 10-calowy ekran dotykowy w standardzie

Jak można się spodziewać, zmiany objęły również wnętrze 2008. Projektanci opracowali nową stylistykę cyfrowego zespołu zegarów. Ten tradycyjnie już dla francuskiej marki znajduje się tuż nad kierownicą i w wersjach Allure oraz GT jest w pełni cyfrowy. Informacje prezentowane są na 10-calowym ekranie, przy czym w GT kierowcy będą mogli cieszyć się także wyświetlaczem 3D. Miłośnicy tradycyjnych rozwiązań powinni wybrać wersję Active, bo w niej znajdziemy analogowe wskaźniki.

Standardem dla wszystkich wersji będzie natomiast 10-calowy centralny ekran dotykowy. To zmiana w porównaniu z dotychczasowym 7-calowym ekranem, który dotychczas montowany był w dwóch podstawowych wersjach. Co ważne, Peugeot zachował przełączniki klawiszowe — te znajdują się pod centralnym wyświetlaczem — które zapewniają szybki dostęp do kluczowych funkcji.

Peugeot 2008 po liftingu — napęd spalinowy, hybrydowy i elektryczny

Peugeot zamierza dotrzeć z modelem 2008 do niemal każdego klienta. Z tego względu auto będzie oferowane zarówno z silnikami spalinowymi, jak i zelektryfikowanym napędem. Te pierwsze to 3-cylindrowe jednostki benzynowe 1.2 o mocy 100 KM lub 130 KM. Słabsza jednostka łączona jest z 6-biegową przekładnią manualną, w mocniejszej mamy do wyboru także 8-biegowy automat. Dla fanów oszczędności Peugeot przygotował 4-cylindrowego diesla 1.5 o mocy 130 KM, który łączony jest wyłącznie z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Alternatywą dla diesla może okazać się model z hybrydowym napędem Hybrid 48 V, w którym benzynowy silnik o mocy 136 KM współpracuje z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną przekładnią z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Moduł elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i pozwala o ok. 15 proc. ograniczyć zużycie paliwa. Peugeot zapewnia, że w miejskich warunkach model hybrydowy może nawet przez ponad 50 proc. poruszać się bez użycia silnika spalinowego.

Dla fanów elektromobilności Peugeot zarezerwował w pełni elektryczną wersję E-2008. Wraz z nadejściem nowego E-2008 użytkownicy zyskają większą moc (156 KM zamiast 136 KM) oraz większą baterię (54 kWh vs 50 kWh). Wraz z poprawą efektywności ma to pozwolić na pokonanie nawet 406 km. Wcześniej można było liczyć na 345 km. Standardowo samochód wyposażony jest w ładowarkę o mocy 7,4 kW, opcjonalnie dostępna jest również ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW. W zależności od źródła energii czas ładowania od 20 do 80 proc. zajmuje od ok. 30 minut (100 kW) do nieco ponad 11 godzin (3,2 kW).

Peugeot 2008 po liftingu — najpierw dostępny online

Mimo wielu zmian nowy Peugeot 2008 zachowuje wymiary swojego poprzednika. To oznacza 4,30 m długości, 1,99 m szerokości (z bocznymi lusterkami) i 1,55 m wysokości. Bez zmian pozostaje również pojemność bagażnika, do którego zmieścimy 434 litry (do tylnej półki). Nowością są natomiast nowe przednie i tylne kamery wspomagania parkowania, które teraz dostarczają obraz w wysokiej rozdzielczości.

Ceny przeprojektowanego Peugeota 2008 powinniśmy poznać w czerwcu br. Wcześniej Francuzi zamierzają wystartować z edycją First Edition, która będzie dostępna wyłącznie online.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków