- Peugeot 2008, jeden z najpopularniejszych modeli wśród SUV-ów z segmentu B, doczekał się zmian, które objęły m.in. stylistykę nadwozia i wnętrze pojazdu
- Nowością w gamie będzie napęd hybrydowy, który dzięki elektrycznemu wspomaganiu ma pozwolić ograniczyć zużycie paliwa o ok. 15 proc.
- Klienci wciąż będą mogli wybierać pomiędzy napędem spalinowym (benzyna, diesel) i czysto elektrycznym
- Elektryczna wersja — e-2008 — teraz będzie mocniejsza i z większą baterią, co w połączeniu z wyższą efektywnością ma zapewnić większy zasięg
700 tys. sprzedanych egzemplarzy, niemal stała obecność w trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów z segmentu B i nawet przewodzenie całej stawce w 2021 r. — tak Peugeot przedstawia wprowadzony na rynek pod koniec 2019 r. model 2008. Od początku produkcji auto dostępne było również w wersji elektrycznej E-2008, której sprzedaż sięgnęła ponad 75 tys. sztuk i dzięki temu w 2022 r. sprawiła, że niemal co piąty egzemplarz 2008 miał czysto elektryczny napęd.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Teraz Francuzi uznali, że przyszedł czas na zmianę i latem 2023 r. w salonach zagości nowy Peugeot 2008, który powstaje w hiszpańskiej fabryce w Vigo. Producent chce coraz mocniej stawiać na elektryfikację, dlatego do czterech silników, w tym jednej wersji czysto elektrycznej, której atutem ma być m.in. wynoszący 406 km zasięg (w cyklu mieszanym WLTP), w 2024 r. dołączy odmiana hybrydowa.
Peugeot 2008 po liftingu — trzy wersje wyposażeniowe
Już teraz wiadomo, że nowy Peugeot 2008 będzie oferowany w trzech wersjach wyposażeniowych: Active, Allure i GT. Poznamy je już na zewnątrz — przód wersji Active wyróżnia się poziomym wzorem polakierowanym na czarny błyszczący kolor, natomiast w Allure i GT z przodu znajdziemy pionowy motyw w kolorze nadwozia i sięgający aż do przyciemnionych delikatnych wstawek.
Różnice dotyczą także oświetlenia. W każdym 2008 znajdziemy teraz nową sygnaturę świetlną marki, wprowadzoną najpierw w modelach Peugeot 508 i 508 SW, wyróżniającą się trzema pionowymi świetlnymi pazurami wbudowanymi we wstawki w zderzaku i polakierowanymi na błyszczący czarny kolor. W wersji GT efekt trzech pazurów został przedłużony linią świateł full LED. Także z tyłu znajdziemy projektanci zastosowali LED-owe oświetlenie i także tutaj tworzy ono charakterystyczny układ trzech pazurów.
Nowe Peugeoty 2008 rozpoznamy również po kolorze, o ile zdecydujemy się na biały Okenite, który przykuwa uwagę szaro-niebieskawymi refleksami. Kolor ten jest jednym z sześciu dostępnych i w wersji GT, tak jak pozostałe barwy (szary Selenium, szary Artense, czarny Perla Nera, czerwony Elixir i niebieski Vertigo), współgra z czarnym dachem. Całości dopełniają niespotykane wzory felg, nawiązujące do stylistyki zapoczątkowanej przez Peugeota 408.
- Przeczytaj także: Koncerny motoryzacyjne z rekordowymi zyskami. Zwykły Kowalski nie kupi już taniego auta?
Peugeot 2008 po liftingu — 10-calowy ekran dotykowy w standardzie
Jak można się spodziewać, zmiany objęły również wnętrze 2008. Projektanci opracowali nową stylistykę cyfrowego zespołu zegarów. Ten tradycyjnie już dla francuskiej marki znajduje się tuż nad kierownicą i w wersjach Allure oraz GT jest w pełni cyfrowy. Informacje prezentowane są na 10-calowym ekranie, przy czym w GT kierowcy będą mogli cieszyć się także wyświetlaczem 3D. Miłośnicy tradycyjnych rozwiązań powinni wybrać wersję Active, bo w niej znajdziemy analogowe wskaźniki.
Standardem dla wszystkich wersji będzie natomiast 10-calowy centralny ekran dotykowy. To zmiana w porównaniu z dotychczasowym 7-calowym ekranem, który dotychczas montowany był w dwóch podstawowych wersjach. Co ważne, Peugeot zachował przełączniki klawiszowe — te znajdują się pod centralnym wyświetlaczem — które zapewniają szybki dostęp do kluczowych funkcji.
Peugeot 2008 po liftingu — napęd spalinowy, hybrydowy i elektryczny
Peugeot zamierza dotrzeć z modelem 2008 do niemal każdego klienta. Z tego względu auto będzie oferowane zarówno z silnikami spalinowymi, jak i zelektryfikowanym napędem. Te pierwsze to 3-cylindrowe jednostki benzynowe 1.2 o mocy 100 KM lub 130 KM. Słabsza jednostka łączona jest z 6-biegową przekładnią manualną, w mocniejszej mamy do wyboru także 8-biegowy automat. Dla fanów oszczędności Peugeot przygotował 4-cylindrowego diesla 1.5 o mocy 130 KM, który łączony jest wyłącznie z 8-biegową skrzynią automatyczną.
Alternatywą dla diesla może okazać się model z hybrydowym napędem Hybrid 48 V, w którym benzynowy silnik o mocy 136 KM współpracuje z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną przekładnią z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Moduł elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i pozwala o ok. 15 proc. ograniczyć zużycie paliwa. Peugeot zapewnia, że w miejskich warunkach model hybrydowy może nawet przez ponad 50 proc. poruszać się bez użycia silnika spalinowego.
Dla fanów elektromobilności Peugeot zarezerwował w pełni elektryczną wersję E-2008. Wraz z nadejściem nowego E-2008 użytkownicy zyskają większą moc (156 KM zamiast 136 KM) oraz większą baterię (54 kWh vs 50 kWh). Wraz z poprawą efektywności ma to pozwolić na pokonanie nawet 406 km. Wcześniej można było liczyć na 345 km. Standardowo samochód wyposażony jest w ładowarkę o mocy 7,4 kW, opcjonalnie dostępna jest również ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW. W zależności od źródła energii czas ładowania od 20 do 80 proc. zajmuje od ok. 30 minut (100 kW) do nieco ponad 11 godzin (3,2 kW).
- Przeczytaj także: Używany Peugeot 208 – dobre auto w dobrej cenie!
Peugeot 2008 po liftingu — najpierw dostępny online
Mimo wielu zmian nowy Peugeot 2008 zachowuje wymiary swojego poprzednika. To oznacza 4,30 m długości, 1,99 m szerokości (z bocznymi lusterkami) i 1,55 m wysokości. Bez zmian pozostaje również pojemność bagażnika, do którego zmieścimy 434 litry (do tylnej półki). Nowością są natomiast nowe przednie i tylne kamery wspomagania parkowania, które teraz dostarczają obraz w wysokiej rozdzielczości.
Ceny przeprojektowanego Peugeota 2008 powinniśmy poznać w czerwcu br. Wcześniej Francuzi zamierzają wystartować z edycją First Edition, która będzie dostępna wyłącznie online.