Mimo doskonałego wyposażenia i ponadprzeciętnego komfortu jazdy sprzedaż Peugeota 607 szła bardzo opornie. Francuska firma nie chciała jednak pozbywać się z oferty limuzyny z prawdziwego zdarzenia.

Zarząd Peugeota uznał, że najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie do gamy modelu bardziej luksusowego od dotychczas oferowanego 407 i odrobinę mniejszego od 607. Na pierwszy rzut oka zabieg może okazać się karkołomny. Samochody klasy średniej, którym coraz bliżej do pełnowartościowych limuzyn zyskują na popularności - wystarczy przytoczyć przykład nowego Mondeo i debiutującego w Paryżu Passata.

W porównaniu do 607, a przede wszystkim 407 stylizacja nowego 508 jest wyjątkowo powściągliwa. Klasyczne kształty z pewnością przyciągną do salonów wielu klientów. Na ekstrawagancję nie silili się również projektanci wnętrza. Kabina jest przejrzysta i dobrze wykonana. Nie zabrakło w niej technicznych nowinek w postaci centralnego systemu do obsługi wszystkich urządzeń pokładowych oraz wyświetlacza na przedniej szybie, który informuje m.in. o prędkości i obrotach silnika.

W modelu 407 pasażerowie nie mogli skarżyć się na brak miejsca. Rozstaw osi modelu 508 został powiększony o 10 centymetrów, co zaowocowało imponującą przestronnością kabiny. Mamy dobre wieści także dla osób zainteresowanych zakupem samochodu z przepastnym bagażnikiem. Kufer Peugeota 508 Sport Wagon ma pojemność 660 litrów. Tym samym Peugeot będzie miał w ofercie jedno z największych dostępnych w Europie kombi.

W gamie jednostek napędowych oszczędnych i mocnych silników. Na uwagę zasługują diesle 1.6 HDI oraz 2.2 HDI. Pierwszy z nich dostarczy 112 KM i otrzyma systemy obniżające zużycie paliwa - m.in. system start-stop oraz zautomatyzowaną skrzynię biegów. Większy diesel o mocy 204 KM zapewni doskonałe wrażenia z jazdy przy zachowaniu rozsądnego spalania.

Produkcją nowego Peugeota zajmą się fabryki we Francji i w Chinach. Samochód trafi do sieci dystrybucji w lutym 2011 roku.