Sprawdzoną praktyką stosowana przez producentów jest zastępowanie danego modelu nowym autem. Takie działania stosowane są nagminnie i wydają się czymś zupełnie naturalnym. W przypadku Peugeota 508 będzie jednak inaczej.

Nowe auto w gamie francuskiego producenta zastąpi jednocześnie dwa samochody - model 407 i 607. Pośrednie auto średniej klasy ma być odpowiedzią marki na niezbyt duże zainteresowanie klientów Peugeotem 607, który pomimo nowoczesnej stylistki i wysokiego poziomu komfortu nie cieszył się powodzeniem.

Nauczony doświadczeniem producent zdecydował, że nowe auto zerwie z dotychczasową stylistyką, która przez wiele osób była krytykowana przede wszystkim za zbyt obfite kształty przedniej części pojazdów. Ten zarzut kierowany był głównie pod adresem modelu 407.

Chociaż wygląd Peugeota 508 będzie bardziej klasyczny, w samochodzie nie zabraknie nowinek technicznych. Wnętrze auta zostanie wyposażone w przezierny wyświetlacz przedniej szyby, który zapewni kierowcy możliwość monitorowania najważniejszych parametrów samochodu bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Nowością będzie także centralny system obsługi wszystkich urządzeń znany m. in. z samochodów Audi.

W porównaniu do modelu 407, nowe auto będzie dysponowało większym o 10 cm rozstawem osi, co swoje odzwierciedlenie znajdzie w pojemności bagażnika. W samochodach typy Sport Wagon, pasażerowie będą mogli zmieścić 660 litrów bagażu.

W lecie 2011 roku gama silnikowa Peugeota 508 powiększy się o 112-konny silnik 1,6 HDI współpracujący z bezsprzęgłową 6-stopniową skrzynią biegów oraz systemem start-stop.

Za napęd samochodów oznaczonych jako GT będzie odpowiadał 204-konny diesel o poj. 2,2 litrów, który zostanie skonfigurowany z 6-biegowym automatem.

Produkcją nowego Peugeota zajmą się fabryki we Francji i w Chinach. Po oficjalnym debiucie na targach w Paryżu, samochód trafi do sieci dystrybucji w lutym 2011 roku.