Inspiracją do stworzenia Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 było 911 GT3 R Mantheya, które fani z Nürburgringu pieszczotliwie nazywali "Grello" ze względu na charakterystyczne zielono-żółte malowanie. Podkreślają to celowo rozmieszczone akcenty w tych kolorach. Za wygląd modelu odpowiada Grant Larson, który ma na koncie takie projekty jak 911 RSR, 911 GT3 R, nowoczesny 935 i wiele innych, natomiast dopieszczeniem technicznym zajęły się zespoły Mantheya i Porsche Motorsport wykorzystują doświadczenia zdobyte w wyścigach samochodowych na całym świcie. "Porsche Motorsport i Manthey wygrały wiele wyścigów i mistrzostw od czasu założenia zespołu 25 lat temu - na przykład siedmiokrotnie 24 godziny na torze Nürburging. Od 2013 r. obie firmy są ze sobą ściśle powiązane. Dzięki wyjątkowej edycji specjalnej 911 GT2 RS Clubsport 25, ta udana współpraca przeniosła się na kolejny poziom" – wyjaśnia Matthias Scholz, dyrektor GT Racing Cars.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 – najlepsze rozwiązania

Podobnie jak Porsche 935, które zostało zaprezentowane w 2018 r., również ten model bazuje na 911 GT2 RS Clubsport z 3,8-litrowym silnikiem flat-six twin-turbo osiągającym imponującą moc 700 KM (515 kW), która przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni Porsche (PDK).

Jedną z cech wyróżniających edycję specjalną jest centralnie umieszczona chłodnica, która zapewnia stały i optymalny przepływ powietrza i utrzymuje stabilną temperaturę silnika w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Dodatkowo zmiana miejsca zamontowania chłodnicy wpływa na lepszą ochronę przed uszkodzeniami w razie kolizji. Auto ma ponadto całkowicie przeprojektowany pas przedni z centralnym wlotem powietrza. Podobnie jak w modelu "Grello", jego podwójne przetłoczenia po zewnętrznej stronie zwiększają siłę docisku przedniej osi. Do tego dochodzi zmodyfikowana przednia pokrywa z włókna węglowego – tak jak w 911 GT3 R ma ona teraz dwa duże otwory wentylacyjne oddzielone przegrodą, które kierują gorące powietrze przez dach do tylnego skrzydła. Centralnie umieszczony kanał NACA z emblematem Porsche doprowadza świeże powietrze do kokpitu. Uwagę zwracają również główne reflektory wyścigowe przejęte z modelu 911 RSR, udoskonalone pod względem skuteczności w doświetlaniu toru oraz poszerzone nadkola z pionowymi otworami wentylacyjnymi, podobnie jak w nowym 935.

Z tego ostatniego modelu edycja limitowana "pożyczyła" też 18-calowe obręcze z centralną śrubą mocującą oraz układ kierowniczy i elektroniczne systemy sterowania.

Także tył przeszedł gruntowną modernizację. Tylne skrzydło dostało nowe płyty boczne i wsporniki w kształcie łabędziej szyi, które zapewniają swobodny przepływ powietrza. Szeroki tylny spojler tworzy jedną całość z nadwoziem – to z kolei ukłon w stronę rozwiązania, które wyróżniało pierwszy model MR firmy Manthey, bazujący jeszcze na generacji 996 Porsche 911. Nowe otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie pod tylną szybą wspomagają cyrkulację powietrza w komorze silnika. Manthey zoptymalizował też konstrukcję funkcjonalnego dyfuzora, który stanowi podstawę dla nowo zaprojektowanego układu wydechowego – końcówki rur wydechowych umieszczone centralnie podkreślają unikalny styl auta.

We wnętrzu znajdziemy przyspawaną klatkę bezpieczeństwa spełniającą normy FIA.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 – gratka nie tylko dla kolekcjonerów

"Przy każdej modyfikacji, funkcja technologiczna zawsze ma pierwszeństwo. Dlatego 911 GT2 RS Clubsport 25 ma swój własny charakter, który odzwierciedla także wartości naszej marki: prostolinijność i skrupulatność, elastyczność i bezkompromisowość" – mówi Nicolas Raeder, Dyrektor Zarządzający Manthey-Racing GmbH.

Do klientów trafi jedynie 30 egzemplarzy edycji 911 GT2 RS Clubsport 25 w cenie 525 tys. euro plus lokalne podatki. Zamówienia można składać wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: 911GT2RSClubsport25@porsche.de. Pierwsi szczęśliwcy przejadą się swoim nowym Porsche na wybranym zamkniętym torze już w styczniu 2022 r.