- Łatwo będzie rozpoznać zmodernizowanego Espace'a, ale trudniej będzie go odróżnić od Renault Rafale
- Rodzinny SUV (pięcio- lub siedmiomiejscowy) otrzymał całkowicie nowy przód
- Ponadto wprowadzono nowe elementy wyposażenia i zoptymalizowano skrzynię biegów, która jest nietypowa
Renault Espace w stylu Rafale
Zmodernizowane Renault Espace najłatwiej poznać po całkowicie nowym przodzie, który przypomina właśnie większego i stylizowanego na coupe SUV-a Rafale. Francuski producent informuje, że ponad jedna trzecia elementów nadwozia Espace jest nowa: cały pas przedni, a także maska, klapa bagażnika i tylne światła.
Zobacz też: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300
Ostrzejsze "spojrzenie" to zasługa trapezoidalnych reflektorów w technologii LED (matrycowe za dopłatą). Nowy jest także szaro-niebieski lakier nadwozia o nazwie Baltique oraz felgi aluminiowe w rozmiarze aż 20 cali.
Renault Espace po liftingu to nie tylko inny wygląd
To kolejny model marki Renault, który można wyposażyć w szklany dach Solarbay. W Espace jest największy w całej gamie — jego powierzchnia to prawie 2 m2. Nie ma rolety, za można regulować przezroczystością dziewięciu modułów.
Zmiany w środku są mniejsze niż na zewnątrz, jednak mogą być istotne. Mowa o nowych fotelach z przodu, tapicerce w kolorze jasnoszaro-piaskowym i lepiej wyciszonym wnętrzu (m.in. skuteczniejsza izolacja komory silnika).
Absolutną nowością w Renault jest system rozpoznawania kierowcy. Kamera wbudowana w lewy przedni słupek rozpoznaje kierowcę i aktywuje odpowiedni profil użytkownika ze spersonalizowanymi ustawieniami.
Espace to najbardziej rodzinny SUV Renault. Do wyboru nadal będzie wersja pięcio- lub siedmiomiejscowa.
Renault Espace wyłącznie z hybrydą
Do napędu przewidziano tylko jeden układ E-Tech o mocy systemowej 200 KM. To pełna hybryda (HEV) z silnikiem benzynowym 1.2 R3 turbo. Zoptymalizowano oprogramowanie skrzyni biegów, która sprawiła, że zmiana przełożeń będzie szybsza i płynniejsza niż dotychczas. To nietypowy "automat" ze sprzęgłem kłowym i wieloma trybami pracy.
Przyspieszenie 0-100 km na godz. trwa 8,8 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km (dane producenta). Renault podaje, że Espace E-Techh full hybrid spełnia wymogi przyszłej normy czystości spalin Euro 6 Bis.
Sprzedaż odświeżonego modelu rozpocznie się na początku lata. Ceny jeszcze nie są znane.