Logo
WiadomościPremieryRenault bardzo szybko zmodernizowało Espace'a. Minęły raptem dwa lata od premiery

Renault bardzo szybko zmodernizowało Espace'a. Minęły raptem dwa lata od premiery

Renault w ekspresowym tempie zdecydowało się na lifting modelu Espace. Jego najnowsza generacja zadebiutowała w 2023 r., stając się SUV-em. Po dwóch latach auto upodobniło się do flagowego Rafale oraz otrzymało sporo nowych elementów wyposażenia i udoskonaleń.

Renault Espace po liftingu
Zobacz galerię (4)
Renault
Renault Espace po liftingu
  • Łatwo będzie rozpoznać zmodernizowanego Espace'a, ale trudniej będzie go odróżnić od Renault Rafale
  • Rodzinny SUV (pięcio- lub siedmiomiejscowy) otrzymał całkowicie nowy przód
  • Ponadto wprowadzono nowe elementy wyposażenia i zoptymalizowano skrzynię biegów, która jest nietypowa
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Renault Espace w stylu Rafale

Zmodernizowane Renault Espace najłatwiej poznać po całkowicie nowym przodzie, który przypomina właśnie większego i stylizowanego na coupe SUV-a Rafale. Francuski producent informuje, że ponad jedna trzecia elementów nadwozia Espace jest nowa: cały pas przedni, a także maska, klapa bagażnika i tylne światła.

Poznaj kontekst z AI

Jakie zmiany wprowadzono w nowym Espace?
Jakie są dostępne wersje Espace'a?
Jaki napęd ma Renault Espace?
Kiedy rozpocznie się sprzedaż odświeżonego Espace'a?

Zobacz też: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300

Ostrzejsze "spojrzenie" to zasługa trapezoidalnych reflektorów w technologii LED (matrycowe za dopłatą). Nowy jest także szaro-niebieski lakier nadwozia o nazwie Baltique oraz felgi aluminiowe w rozmiarze aż 20 cali.

Renault Espace po liftingu to nie tylko inny wygląd

Renault Espace po liftingu
Renault Espace po liftinguRenault

To kolejny model marki Renault, który można wyposażyć w szklany dach Solarbay. W Espace jest największy w całej gamie — jego powierzchnia to prawie 2 m2. Nie ma rolety, za można regulować przezroczystością dziewięciu modułów.

Zmiany w środku są mniejsze niż na zewnątrz, jednak mogą być istotne. Mowa o nowych fotelach z przodu, tapicerce w kolorze jasnoszaro-piaskowym i lepiej wyciszonym wnętrzu (m.in. skuteczniejsza izolacja komory silnika).

Absolutną nowością w Renault jest system rozpoznawania kierowcy. Kamera wbudowana w lewy przedni słupek rozpoznaje kierowcę i aktywuje odpowiedni profil użytkownika ze spersonalizowanymi ustawieniami.

Espace to najbardziej rodzinny SUV Renault. Do wyboru nadal będzie wersja pięcio- lub siedmiomiejscowa.

Renault Espace wyłącznie z hybrydą

Do napędu przewidziano tylko jeden układ E-Tech o mocy systemowej 200 KM. To pełna hybryda (HEV) z silnikiem benzynowym 1.2 R3 turbo. Zoptymalizowano oprogramowanie skrzyni biegów, która sprawiła, że zmiana przełożeń będzie szybsza i płynniejsza niż dotychczas. To nietypowy "automat" ze sprzęgłem kłowym i wieloma trybami pracy.

Przyspieszenie 0-100 km na godz. trwa 8,8 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km (dane producenta). Renault podaje, że Espace E-Techh full hybrid spełnia wymogi przyszłej normy czystości spalin Euro 6 Bis.

Sprzedaż odświeżonego modelu rozpocznie się na początku lata. Ceny jeszcze nie są znane.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium