Nowy samochód ma być następcą Mercedesa CLS, a jego produkcja mogłaby rozpocząć się już w przyszłym roku.

Pierwsze nieoficjalne doniesienia o nowym CLS-ie pojawiły się wraz z prezentacją spektakularnej rzeźby Mercedesa na targach w Detroit. Wówczas według zapowiedzi władz marki, błyszczący model samochodu miał obrazować kierunek, w którym będą podążali projektanci Mercedesa, pracując nad kolejnymi modelami aut.

Koncepcyjny model F800 rzeczywiście zrywa z dotychczasowym wyobrażeniem o Mercedesie. Jak podkreśla Gorden Wagener - kierownik projektów niemieckiej marki, projektantom udało połączyć się wyważone proporcje pojazdu z charakterystyczna dla coupe linią dachu, dzięki czemu samochód zyskał sportowy wygląd przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności, za sprawą zastosowania przesuwnie otwieranych tylnych drzwi.

Kolejna nowością jest przód pojazdu, który teraz jest masywniejszy i wyposażony w diodowe światła LED.

Wnętrze koncepcyjnego pojazdu sprawia wrażenie mniej ociężałego niż w poprzednich modelach, a do jego wykonania użyto m. in. drewna, karbonu i magnezu. Na uwagę zasługuje też nowa konsola środkowa, która odznacza się ergonomicznym kształtem.

Dla 5-osobowego pojazdu, producent przewidział dwa nowoczesne systemy napędowe.

Pierwszym z nich jest powszechna już koncepcja hybrydowa typu plug-in. W tym przypadku do napędu Mercedesa posłuży zasilana benzyną, 300-konna jednostka V6 oraz elektryczny silnik o mocy 109 KM. Taki zestaw pozwoli na rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 s oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 249 km/h (121 km/h w trybie elektrycznym).

Drugim system przygotowany przez Mercedesa, wykorzystuje elektryczny silnik o mocy 136 KM, generujący maksymalny moment obrotowy rzędu 290 Nm. Energia potrzebna do zasilenia elektrycznej jednostki umieszczonej z tyłu pojazdu pochodzi z litowo-jonowych akumulatorów, które ładowane są w wyniku chemicznych reakcji wodoru z tlenem.

Oprócz zaawansowanych układów napędowych, model F800 zostanie wyposażony w szereg elektronicznych dodatków i systemów ułatwiających prowadzenie pojazdu, takich jak dotykowy ekran konsoli środkowej czy system, który może przejąć prowadzenie pojazdu, wyręczając kierowcę w nieustannym przyśpieszaniu i zwalnianiu podczas jazdy w korkach.