- Toyota Corolla Cross napędzana jest hybrydowym układem o łącznej mocy 197 KM
- Do wyboru jest zarówno wersja z napędem na przód, jak i odmiana 4x4
- W Polsce samochód pojawi się w sprzedaży w połowie 2022 r.
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Wraz z wprowadzeniem odmiany Cross powiększa się rodzina Toyoty Corolli, a ponadto to debiut kompaktowego modelu jako SUV-a. Samochód, który stworzono z myślą o europejskim rynku, ma nadwozie o wymiarach (dł./szer./wys.) 4460/1825/1620 mm, natomiast rozstaw osi to 2640 mm.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Opel Grandland – cennik modelu po liftingu
- Znamy polski cennik nowej Kii Sportage
Toyota Corolla Cross wyróżnia się na tle pozostałych wariantów Corolli powiększonym prześwitem oraz czarnymi plastikowymi nakładkami na nadkolach i progach, oraz osłonami pod zderzakami. Zupełnie inaczej zaprojektowano także potężną atrapę chłodnicy zwieńczoną wąskimi reflektorami zachodzącymi wysoko na wydatne nadkola. Z tyłu dominują zachodzące na boki wąskie światła oraz wieńczący dach duży spoiler.
Toyota Corolla Cross ma przestronne wnętrze, w którym znalazła się deska rozdzielcza z dwoma ekranami – 12,3-calowy, na którym wyświetlony jest zestaw cyfrowych wskaźników oraz 10,5-calowy do obsługi multimediów. Multimedia współpracują z Apple CarPlay i Android Auto.
Toyota Corolla Cross – nowoczesne multimedia
Ponadto multimedia rozbudowano o nawigację w chmurze, informacje o ruchu drogowym, sterowanie głosowe i aktualizację przez internet. Ponadto wraz z aplikacją MyT można mieć bogaty zestaw usług na telefon jak np. analizę stylu jazdy, lokalizację auta czy zdalne sterowanie klimatyzacją i zamykaniem drzwi.
Toyotę Corollę Cross wyposażono w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi asystentami jazdy oraz parkowania.
W Corolli Cross zadebiutował układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), który zawiera system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (Acceleration Suppression), system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu (Intersection Cut-In Traffic Assist), a także poprawiony układ detekcji nadjeżdżających pojazdów (Oncoming Traffic Detection) oraz asystenta skrętu na skrzyżowaniach (Intersection Turn Assist).
Dalsza część tekstu pod podcastem
Toyota Corolla Cross – bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Wśród funkcji pakietu Toyota Safety Sense jest też układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), a także aktualizacje online, które uaktualniają funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy oraz dodają nowe elementy przez cały okres eksploatacji pojazdu. Udoskonalono też adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości (FSR ACC), a także systemy utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz rozpoznawania znaków drogowych (RSA).
T-Mate wspomaga kierowcę przy pomocy monitora martwego pola w lusterkach (BSM) wraz z asystentem bezpiecznego wysiadania (SEA), automatycznych świateł drogowych (AHB), asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park, kamery panoramicznej 360 stopni (PVM), systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB) oraz układu detekcji przeszkód podczas manewrów (ICS).
Toyota Corolla Cross dostępna będzie z napędem na przód lub jako 4x4 i w obu przypadkach pod maską pracuje hybrydowy układ piątej generacji o łącznej mocy 197 KM. W przypadku pierwszej wersji wykorzystano benzyniaka generującego 171 KM oraz umieszczony z przodu 113-konny, elektryczny silnik.
W odmianie 4x4 znalazł się benzyniak o mocy 152 KM oraz dwa silniki elektryczne – przedni produkujący 113 KM i 41-konny z tyłu. Oba warianty uzyskują setkę po 8,1 s.