Routan jest mieszanką europejskich oraz amerykańskich cech. Z jednej strony europejski design, wykończenie wnętrza, komfort i właściwości jezdne, z drugiej duże rozmiary i silniki oraz wyposażenie typowe dla rynku amerykańskiego.

Przód auta, w tym grill i reflektory, oraz tylne światła są typowe dla innych modeli Volkswagena. Mimo iż mierzący 5,14 m Routan (1,95 m szerokości, 1,75 m wysokości) produkowany jest w kanadyjskiej fabryce koncernu Chrysler.

Typowo amerykańskie są za to dwa duże sześciocylindrowe silniki, jakie do wyboru będą wraz z tym autem. Podstawową jednostką będzie 3,8-litrowy silnik V6 o mocy 200 KM i maksymalnym momencie 310 Nm. Niewiele większa, czterolitrowa jednostka rozwijać będzie moc 256 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 335 Nm. Obie jednostki współpracują z sześciostopniową przekładnią automatyczną.

Zachowanie na drodze ma być jednak bardziej europejskie. Odpowiednio zestrojone zostało zawieszenie, układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni. Auto będzie seryjnie wyposażone m.in. w system ESP oraz kontrolę trakcji.

Wnętrze jest obszerne, co sprawia, że Routan idealnie powinien wpasować się w segment MPV skierowany głównie do rodzin. Mimo siedmiu wygodnych miejsc na pokładzie (w układzie 2+2+3) pojemność bagażnika wynosząca 1.200 litrów jest imponująca. Po złożeniu ostatniego rzędu siedzeń do dyspozycji będzie 2.300 litrów, a po zostawieniu tylko dwóch przednich foteli pojemność bagażowa wzrasta do 4.100 litrów. Dodatkowo w kabinie zainstalowano aż 13 uchwytów na napoje. Ułatwienie z pewnością będą też elektrycznie otwierane przesuwne drzwi boczne.

Komfort podróżującym zapewnić mają ponadto system multimedialny z dwoma 9-calowymi wyświetlaczami, nawigacja z dotykowym ekranem. A wszystko za ok. 25 tys. dolarów.