- Alfa Romeo Milano będzie dostępne jako 48-woltowa hybryda o mocy 136 KM lub jednej z dwóch wersji elektrycznych – 156- lub 240-konnej
- Pod technicznym względem Alfa Romeo Milano jest pokrewna z Jeepem Avengerem oraz z Fiatem 600
- Samochód, którego produkcja będzie odbywał się w Tychach, ma trafić do polskiej oferty we wrześniu
Pamiętasz Alfę Romeo MiTo z lat 2008-18 i Alfę Romeo Giuliettę z okresu 2010-20? To właśnie do tych modeli nawiązuje tegoroczna debiutantka Alfa Romeo Milano. Dlaczego? Ponieważ według zapowiedzi włodarzy marki kiedyś klienci wybierali tamte modele, a obecnie ta sama grupa kierowców zdecyduje się na Milano.
O tym, jak ważny jest ten model dla Alfy Romeo, świadczy, kto uświetnił prezentację Milano. Nie zabrakło ani dyrektora naczelnego koncernu Stellantis (należy do niego Alfa Romeo) Carlosa Tavaresa, ani dyrektor generalnego marki Alfa Romeo Jeana-Philippe'a Imparato.
Alfa Romeo Milano – nawiązania do historii
Stylistyka nadwozia Alfy Romeo Milano nie pozwala jej pomylić z żadnym innym pojazdem w segmencie. To zasługa charakterystycznej dla marki z Turynu atrapy chłodnicy. Ponadto auto wyróżniają krótkie zwisy, muskularne kształty czy kultowy tył "coda tronca" (obcięty ogon) nawiązujący do legendarnej Alfy Romeo Giulii TZ.
We wnętrzu wykończonym materiałami wysokiej jakości znajdziemy optymalnie wyprofilowane siedzenia, a centrum sterowania stanowią dwa ekrany po 10,25 cala każdy. Na wyświetlaczu przed kierowcą wyeksponowano wskaźniki, a centralny ekran, zorientowany na prowadzącego, służy do obsługi urządzeń pokładowych.
Alfa Romeo Milano – praktyczne rozwiązania
Alfa Romeo Milano ma bagażnik o pojemności 400 l. To powinno wystarczyć na spakowanie ekwipunku rodziny wybierającej się na weekendowy wypoczynek. Ponadto w elektrycznej wersji pod maską wygospodarowano schowek, w którym zmieszczą się kable do ładowania.
W elektrycznej wersji Alfa Romeo Milano Elettrica do wyboru będzie 156- lub 240-konna odmiana. Na pokładzie znajdzie się akumulator o pojemności 56 kWh i po naładowaniu go na 100 proc. słabsza wersja w trybie mieszanym pokona do 410 km, a w mieście – 590 km. Uzupełnianie prądu w zakresie 10-80 proc. na stacji o mocy 100 kW ma zająć około 30 min.
Alfa Romeo Milano – hybryda lub elektryk
W ofercie będzie również Alfa Romeo Milano Ibrida, w której do napędu wykorzystano 48-woltowy układ hybrydowy o mocy 136 KM. W tym przypadku wykorzystano 3-cylindrowy, benzynowy silnik 1.2 oraz elektryczny generujący 28 KM. Z jednostką współpracuje 6-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia.
Alfa Romeo Milano, która będzie produkowane w Tychach, ma pojawić się w polskiej ofercie we wrześniu, a wraz z rynkowym debiutem oferowana będzie odmiana Speciale. Będzie ona dostępna wyłącznie w premierowej edycji i w wersji hybrydowej oraz ze słabszym, elektrycznym silnikiem.
Alfa Romeo Milano – wersja specjalna
W tym przypadku nadwozie wyróżnia się matowym wykończeniem z akcentami utrzymanymi w czerwonym kolorze Arese oraz 18-calowymi alufelgami. Wnętrze wykończono tapicerką z winylu i tkaniną Spiga, a ponadto nie zabraknie kierownicy obszytej skórą oraz elektrycznie sterowanego fotela kierowcy z funkcją masażu.
W wyposażeniu Alfy Romeo Speciale będą także: nawigacja, kamera 180 stopni, 8-kolorowe oświetlenie wnętrza, elektrycznie sterowana klapa bagażnika czy bezkluczykowy dostęp. Alfa Romeo Milano Elettrica Speciale będzie miała dodatkowo 11-kilowatową ładowarkę.
- Czytaj także: Nowe Alfy Romeo na stulecie Quadrifoglio. Przetestowałem Giulię i Stelvio o mocy 520 KM
W gamie nie zabraknie jeszcze Alfy Romeo Milano Veloce, która otrzyma obniżone o 25 mm sportowe zawieszenie oraz układ hamulcowy z tarczami o średnicy 380 mm. Z kolei o optymalną przyczepność w każdych warunkach drogowych ma zadbać mechanizm różnicowy Torsen.
- Czytaj także: Alfa Romeo Tonale Hybrid Q4. czy Alfisti mogą być zadowoleni z hybrydy plug-in? [Test]
Alfa Romeo Milano może być wyposażona w system Alfa D.N.A. z trybami: Dynamic, Neutral oraz Advanced Efficiency. To nie tylko gwarancja lepszej przyczepności, lecz także pełniejszego wykorzystania potencjału auta, a tym samym zapewnienia, jak największej przyjemności z prowadzenia.
Alfa Romeo Milano – moim zdaniem
Alfa Romeo Milano jest wprawdzie pokrewna z Jeepem Avengerem i Fiatem 600, ale to techniczne podobieństwo nie przekłada się na stylistykę. W przypadku Milano mamy do czynienia z prawdziwą Alfą Romeo, w której cenimy design o sportowym nacechowaniu. Fani włoskiej marki docenią taką stylistykę, a poza tym może ona przyciągnąć nowych kierowców.