To już siódmy model koncepcyjny młodych projektantów, szkolonych w Akademii Skody. Studenci dokonali metamorfozy Scali, która z kompaktowego hatchbacka stała się rasowym spiderem.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAkademia Skody zaczęła działalność w 2013 roku, a już rok później powstał pierwszy model studyjny. Nad najnowszym – Slavią – studenci z Mladá Boleslav pracują od jesieni zeszłego roku. Wspierani przez inżynierów i instruktorów samodzielnie wykonują zadania na wszystkich etapach – od projektowania po zbudowanie gotowego pojazdu. Prace zostały wstrzymane w czasie nasilenia pandemii, ale od początku czerwca idą pełną parą – przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
Przeczytaj też:
- Skoda Octavia Combi 2.0 TDI – ostateczne pożegnanie z klasą kompaktów?
- Skoda szuka nowej drogi – nowości na 2020 rok
- Skoda Scala 1.0 TSI – „Marian, tu jest jakby luksusowo”!
Auto ma sportowe, dwudrzwiowe nadwozie bardzo różniące się od bazowej Scali. Udostępnione przez Skodę szkice pokazują rasowe, muskularne kształty boków i tyłu, duże koła i pojedynczą końcówkę wydechu. Płynne linie mają swoją kontynuację w kokpicie, w którym królują dwa duże ekrany – przed oczami kierowcy i centralny.
Skoda przywiązuje dużą wagę do kształcenia młodych kadr. Dość powiedzieć, że przy wsparciu zewnętrznych instytucji czeska firma włożyła w ostatnich latach 300 mln koron w unowocześnienie metod nauczania i modernizację wyposażenia Akademii.
Slavia nie jest modelem przeznaczonym do produkcji seryjnej, pokazuje za to możliwości czeskiej marki. Ciekawi jesteśmy, jaki silnik zostanie w niej zainstalowany – Skoda na razie na ten temat milczy. Więcej szczegółów o studyjnym spiderze z Mladá Boleslav już wkrótce, po prezentacji modelu.