Prius został wybrany z grona aż 70 modeli. Panel sześciu uznanych postaci ze świata designu przedstawił swoje rekomendacje, a następnie grupa 100 jurorów z 29 krajów oddała swoje głosy. Najwięcej punktów zdobyła Toyota Prius i otrzymała tytuł 2024 World Car Design of The Year.
„Projektując nowego Priusa, zaczęliśmy od czystej kartki. Zastanawialiśmy się, czy chcemy stworzyć coś użytecznego w stylu taksówki, czy auto, które dla nikogo nie będzie obojętne. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie auta, które ludzie pokochają nie tylko z powodu zimnej kalkulacji, ale też ze względu na emocje, których dostarczy. To wielki zaszczyt, że Prius otrzymał nagrodę dla designu roku. To auto, które wygląda świetnie z zewnątrz i w środku, ale daje też mnóstwo przyjemności z jazdy” – powiedział Yasushi Ueda, główny inżynier modelu Prius.
To już drugie prestiżowe wyróżnienie dla projektantów Priusa piątej generacji. Stylistyka auta została doceniona już w chwili premiery auta w 2023 roku. W międzynarodowym konkursie Red Dot Design Award nowy Prius otrzymał najwyższe wyróżnienie Best of the Best. Jury złożone z ekspertów branży projektowej doceniło Priusa za nowoczesną, odważną interpretację charakterystycznego dla tego modelu nadwozia liftback, podkreśloną eleganckimi liniami i rozwiązaniami stylistycznymi.
Prius zbiera nagrody
Prius jest jednym z najważniejszych samochodów w historii Toyoty. Od 27 lat model ten jest liderem technologii hybrydowej, a obecnie auto napędza układ piątej generacji. Samochód za zelektryfikowanie sektora motoryzacji został nagrodzony w prestiżowym brytyjskim plebiscycie TopGear.com Electric Awards. Najnowsza odsłona auta została także doceniona za design, oszczędność paliwa i zasięg w trybie elektrycznym przez jurorów z USA i Kanady, którzy wyróżnili auto tytułem North American Car of the Year™ (NACTOY).
Z kolei Amerykańska Rada ds. Gospodarki Efektywnej Energetycznie (ACEEE) uznała Toyotę Prius Plug-in Hybrid za samochód najbardziej przyjazny środowisku, pokonując ponad 1200 modeli. Prius z hybrydą plug-in ma układ o łącznej mocy 223 KM, efektywną baterię o pojemności 13,6 kWh, która pozwala pokonać nawet do 86 km z wykorzystaniem prądu, aerodynamiczną sylwetkę ułatwiającą przepływ powietrza i technologie, które pozwalają jak najlepiej wykorzystać możliwości nowoczesnej hybrydy. Przekłada się to na najniższą emisyjność w historii modelu - w cyklu mieszanym WLTP wynosi ona 11 g CO2/km, a także niskie średnie zużycie paliwa od 0,5 l/100 km.