Sieć dealerska

Sieć dealerska SEAT-a w Polsce liczy 23 salony i nieustannie się rozwija – zupełnie jak hiszpańska marka, która od swojego powrotu na rynek zaproponowała całkowicie nowe, odświeżone portfolio modeli. Obecnie w ofercie SEAT-a znajdują się: auta miejskie, takie jak Ibiza i Leon, SUV-y – od najmniejszej Arony, przez Atecę, do największego Tarraco – oraz minivan Alhambra. Rozwijająca się w zakresie mikromobilności miejskiej marka w bieżącym roku wprowadziła na rynek również swoje elektryczne hulajnogi, a wkrótce zaprezentuje pierwszy skuter oraz mikrosamochód. Przez ostatnie lata prawdziwej rewolucji poddano również salony dealerskie. Głębokie zmiany dotknęły architekturę i ich warstwę wizualną – wszystko po to, aby wizyta u SEAT-a była dla klientów przyjemnością, a wygląd salonów oddawał ciepło i barwny charakter słonecznej Barcelony, z której marka się wywodzi. SEAT wprowadził również Unikalny Model Sprzedaży, polegający na realnym podążaniu za indywidualnymi oczekiwaniami Klienta w trakcie procesu doradzania podczas sprzedaży. 

Co roku najlepsi pracownicy sieci dealerskiej SEAT mają okazję zmierzyć się z finalistami z innych krajów w międzynarodowym konkursie jakości „Top SEAT People”. Każdego roku polscy przedstawiciele SEAT-a zdobywają miejsca na podium w barcelońskich finałach konkursu, co pokazuje, że polscy doradcy handlowi i serwisowi nie tylko charakteryzują się najlepszą jakością obsługi w Polsce, lecz także wyróżniają się na tle innych krajów.

Sieć dealerska SEAT-a przygotowuje się na elektryczną przyszłość. Do końca 2020 r. wszystkie salony będą wyposażone w ładowarki samochodowe. Marka zaproponuje również klientom pierwsze w pełni elektryczne samochody: El-Born i Mii Electric.

Gdzie dzisiaj jest Seat?

SEAT jest obecnie najszybciej rozwijającą się marką motoryzacyjną w Europie. Sprzedaż samochodów marki w Polsce rośnie z każdym rokiem. Rok 2018 był najlepszym w historii obecności SEAT-a w Polsce, który pobił swoje rekordy sprzedaży z drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku. Od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano ponad 12 500 pojazdów marki. To o 22% więcej niż w 2017, kiedy Polacy kupili 10 311 aut marki. Te imponujące wzrosty możliwe były dzięki nowym modelom, znakomitej ofercie dealerskiej, 5-letniej gwarancji, wyjątkowej obsłudze posprzedażnej. 

Szczególną uwagę zwraca wzrost popularności modelu Arona, kompaktowego SUV-a, który w pierwszym półroczu 2019 odnotował wzrost rejestracji o 56,8% względem pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku. Także model Ateca notuje wzrost popularności – w pierwszym półroczu 2019 zarejestrowane zostało o 30% więcej sztuk tego modelu niż w analogicznym okresie zeszłego roku

Co w przyszłości?

Pod koniec zeszłego roku SEAT zaprezentował najnowszego 7-osobowego SUV-a Tarraco, kontynuując tym samym największą ofensywę produktową w swojej historii. Na tegorocznych targach IAA we Frankfurcie marka pokazała również hybrydową wersję Tarraco FR, co udowadnia zaangażowanie hiszpańskiego producenta w elektryfikację. W najbliższym czasie SEAT pokaże również nową generację Leona, który doczeka się także wersji PHEV, oraz swoje pierwsze w pełni elektryczne modele: Mii Electric i El-Born. 

Michał Szaniecki, Dyrektor Marki SEAT:

– Bardzo cieszę się, że nasza sieć dealerów została wyróżniona tą prestiżową nagrodą. Jest to wspaniała gratyfikacja dla nas i naszych dealerów, ale też informacja dla klientów, że mamy znakomicie oceniane samochody, a teraz, w ocenie niezależnego instytutu badawczego, także najlepszą jakość obsługi klienta na rynku. Jest to o tyle ważne, że branża motoryzacyjna przechodzi obecnie rewolucję. Nie tylko w zakresie nowoczesnych i bezemisyjnych napędów naszych samochodów, lecz także w kontekście zachowania konsumenta tego rynku, co ma bezpośredni wpływ na źródła przychodów naszych dealerów. Według najnowszych badań 80% konsumentów jest gotowych już dzisiaj kupować auta online. KPMG przewiduje 52-procentowy spadek napraw powypadkowych dzięki systemom asystującym jazdę. To zdefiniuje przyszły biznes dealerów. Jednocześnie ośmiu na dziesięciu konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za doskonałą obsługę i doświadczenie u dealera i jest ona pierwszym powodem lojalności konsumenta. I to jest klucz do profitowego biznesu w przyszłości. Za tę konsekwentną pracę chciałbym naszym dealerom bardzo podziękować i pogratulować.

Tomasz Wróbel, Dyrektor Działu Rozwoju Sieci Dealerskiej Marki SEAT:

– Kolejny raz mam zaszczyt obserwować, jak pozytywne owoce w praktyce przynosi jeden z filarów filozofii rozwoju marki SEAT – „Przewaga dzięki Ludziom”. Unikalne podejście do obsługi klienta, którym inspirujemy naszych doradców handlowych, sprowadza się do skupienia na realnych potrzebach klienta i spełnianiu ich z nawiązką. Co więcej, nieustannie podnosimy sobie poprzeczkę, wspierając naszą załogę licznymi szkoleniami i coachingami, aby jak najlepiej pomagali wszystkim gościom salonów SEAT. Jak widać, przynosi to niesamowity efekt. Zapraszam serdecznie wszystkich klientów do odwiedzenia naszych dealerów w całej Polsce, aby doświadczyć „efektu WOW” SEAT-a w praktyce!