- Kluczowy kod oznaczający wadliwą partię to DOT 1DM7R JJTR 0125
- Usterka może prowadzić do odkształceń bieżnika lub rozdzielenia warstw opon przy wysokich prędkościach
- Zaleca się kontakt ze sprzedawcą w przypadku posiadania ogumienia z tym kodem
- Nie ma potwierdzonych informacji, czy wadliwa partia mogła trafić do Polski
Wpadka Goodyear. Wycofuje opony z rynku
Rapex to europejski system, który umożliwia wymianę informacji o niebezpiecznych produktach nieżywnościowych. Teraz znalazły się w nim popularne w całej Europie opony firmy Goodyear. Producent ostrzega, że przy dużych prędkościach bieżnik opony Eagle F1 Asymmetric 6 może się odkształcić lub warstwy opony mogą się rozdzielić, co może prowadzić do utraty kontroli nad pojazdem. Dotyczy to rozmiaru 225/45R17 (94Y) opon wyprodukowanych w pierwszym tygodniu 2025 r. Jak dotąd nie odnotowano jeszcze niebezpiecznych zdarzeń z ich udziałem, ale lepiej dmuchać na zimne i upewnić się, czy nie mamy takich opon zamontowanych w samochodzie.
Zobacz także: Wyniki Wielkiego Testu Opon są zaskakujące. Tylko spójrzcie, jak wypadły te z Polski
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj kod z boku opony
Jak to sprawdzić? Wystarczy przeczytać kod DOT na ścianie bocznej opony. Opony problematyczne mają następujące oznaczenie: DOT 1DM7R JJTR 0125. To ostatnie cyfry "0125" oznaczają, że została wyprodukowana w pierwszym tygodniu 2025 r.
Nie wiadomo, czy wadliwe produkty trafiły na polski rynek. Jeśli jednak wykryjesz na swoich oponach powyższy kod, warto skontaktować się ze sprzedawcą, u którego zostały kupione (lub polskim przedstawicielem marki Goodyear) i dowiedzieć się, jakie powinny być dalsze kroki.
Warto podkreślić, że wycofaniu podlegają wyłącznie opony o tym kodzie i podanym rozmiarze. Pozostałe modele, nawet jeśli zostały wyprodukowane w tym samym okresie, nie są uwzględnione na liście i uważa się je za bezpieczne.