- Oferta opon jest coraz większa – mimo że do testu wybraliśmy aż 52 modele opon, to nadal nie są to wszystkie opony występujące w tym rozmiarze
- Każdy ma u nas równe szanse. Testujemy opony ze wszystkich segmentów cenowych
- Poza znanymi, renomowanymi producentami coraz częściej pojawiają się modele marek w Europie niemal nieznanych
- To, że jakaś marka nie jest popularna w Europie, nie musi wcale oznaczać, że to nieznaczący albo początkujący gracz na rynku opon
- Z 52 modeli, które trafiły do testu, tylko 20 najlepszych zakwalifikowaliśmy do finału
- Ranking opon letnich 2025. Od najtańszych do najlepszych
- Najlepsze opony letnie 2025 w rundzie finałowej
- Test opon letnich 2025. Runda kwalifikacyjna
- Jakie opony letnie najlepsze — te najdroższe?
- Nieznane marki opon — jak wypadły
- Test opon 2025. Próby na mokrej nawierzchni
- Ranking opon 2025. Próby na suchej nawierzchni
- Koszty eksploatacji opon - ranking 2025
- Goodyear Eagle F1 Asym. 6
- Michelin Pilot Sport 5
- Bridgestone Potenza Sport
- Continental PremiumContact 7
- Hankook Ventus evo K137
- Kumho Ecsta PS71
- Falken Ziex ZE320
- Toyo Proxes Comfort
- Dunlop Sport Maxx RT2
- Sailun Atrezzo ZSR2
- Linglong Sport Master
- Maxxis Victra Sport 5
- Vredestein Ultrac Pro
- Laufenn S Fit EQ+
- Nexen N’Fera Sport
- Pirelli P Zero PZ4
- Giti Sport S2
- Nokian Powerproof 1
- Yokohama Advan Sport V107
- Firestone Firehawk Sport
Nasze auta jeżdżą na coraz większych kołach – to fenomen, który obserwujemy od lat. Dawnej kompakty w standardzie miały koła 14-calowe, później na długo domyślnym wyborem były piętnastki, dziś mocne auta kompaktowe, takie jak choćby VW Golf, Audi A3 czy nasze tegoroczne auto do testowania opon, czyli BMW serii 1, są fabrycznie wyposażone w opony w rozmiarze 225/40 R 18. Wraz z popularnością takiego ogumienia na pierwszy montaż idzie oczywiście też coraz większa oferta takich opon na rynku wtórnym. Coraz większa, ale co za tym idzie, coraz mniej przejrzysta. Na rynku, obok firm znanych od dekad, wciąż pojawiają się nowe marki opon. Ale też i w przypadku marek o relatywnie krótkim rynkowym stażu w Europie, dużo się dzieje. To, że jeszcze nie dawno ich produkty wypadały w testach fatalnie, nie musi wcale oznaczać, że dziś również są one skazane na porażkę – szczególnie koncerny z Azji inwestują gigantyczne kwoty, żeby dogonić rynkowych liderów. Niektórym całkiem nieźle to już wychodzi.
Ranking opon letnich 2025. Od najtańszych do najlepszych
W naszym tegorocznym, wielkim teście opon letnich zadbaliśmy o to, żeby przyjrzeć się zarówno oponom najtańszym, jak i tym z najwyższej półki cenowej. Tym razem wiele ofert budżetowych doszło nawet do rundy finałowej, ich udział w teście nie skończył się na rundzie kwalifikacyjnej. Najtańsze spośród opon, które przeszły komplet prób to modele Sailun Atrezzo ZSR2 oraz Laufenn S Fit EQ+), kosztujące po ok. 1200 zł za komplet, za to najdroższe Michelin Pilot Sport 5 kosztują w sklepach internetowych ok. 1900 zł za komplet.
Najlepsze opony letnie 2025 w rundzie finałowej
Dobra wiadomość na początek – ok. połowy kandydatów, którzy przeszli przez sito rundy kwalifikacyjnej, zasłużyło na wysokie noty końcowe, przyznaliśmy im oceny wzorowe lub przynajmniej dobre. Miejsce pierwsze zajęły ex aequo Goodyear i Michelin, tuż za nimi Bridgestone. Na czwartym miejscu tegorocznego testu znalazło się trio Continental, Hankook i Kumho – wszystkie z taką samą liczbą punktów.
Oczywiście, tak wyrównanych wyników nie byłoby bez rundy kwalifikacyjnej, podczas której sprawdziliśmy aż 52 modele opon. Wstępne testy składały się z prób hamowania na suchej nawierzchni ze 100 km na godz. i z 80 km na godz. na nawierzchni mokrej. Po przeliczeniu wyników 20 najlepszych opon trafiło do finału, z 31 pozostałymi pożegnaliśmy się bez żalu. Nie, to nie pomyłka w prostych obliczeniach – jednego z przegranych, nieco wbrew naszym zasadom, przeszmuglowaliśmy do dalszych testów. Nie dlatego, że chcieliśmy dać mu szansę – opony, które nie radzą sobie w próbach hamowania, nie mają u nas najmniejszych szans na rekomendację. Chcieliśmy jednak pokazać, jaki dystans dzieli opony dobre od tych najtańszych, czym może się skończyć, jeśli ktoś za wszelką cenę postanowi zaoszczędzić kilkaset złotych. Więcej o wynikach rundy kwalifikacyjnej przeczytacie tutaj.
Test opon letnich 2025. Runda kwalifikacyjna
Na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać. Wiele z testowanych modeli opon ma świetną cenę i zapewne różne inne zalety, np. wysoką trwałość czy niskie opory toczenia. Ze względu na ich wyniki w próbach hamowania nie zamierzamy testować ich dokładniej – nie mają szans nawet na warunkową rekomendację.
Opony niepolecane ze względu na zbyt długie drogi hamowania | |||
---|---|---|---|
Droga hamowania na mokrym z 80 km/h (m) | Droga hamowania na suchym ze 100 km/h (m) | Suma dróg hamowania (m) | |
Kormoran Ultra High Performance (92 Y) | 36,2 | 36,6 | 72,8 |
Yartu ZuperEco Z-107 (92 W) | 34,9 | 37,9 | 72,8 |
Iris Sefar (92 W) | 35,1 | 37,9 | 73,0 |
Windforce Catchfors UHP PRO (92 W) | 36,7 | 36,5 | 73,2 |
Lanvigator Catch Power Plus (92 W) | 36,7 | 37,2 | 73,9 |
Riken Ultra High Performance (92 Y) | 37,5 | 36,9 | 74,4 |
Z Max Zealion (92 W) | 38,0 | 37,5 | 75,5 |
Rockblade ROCK 525 (92 W) | 38,1 | 37,5 | 75,6 |
Arivo Ultra ARZ-5 (92 W) | 37,6 | 38,1 | 75,7 |
Tigar Ultra High Performance (92 Y) | 38,4 | 37,6 | 76,0 |
Tourador X Speed TU1 (92 Y) | 37,1 | 38,9 | 76,0 |
RoyalBlack Explorer II (92 Y) | 38,6 | 38,4 | 77,0 |
Autogreen Smart Chaser SC1 (92 W) | 43,6 | 38,3 | 81,9 |
W przypadku niektórych z tych modeli strata do finałowej dwudziestki jest niewielka. Wyniki tej grupy są w znacznej mierze akceptowalne, ale też wiemy, że na wygraną i bezwarunkową rekomendację nie mają szans. A to oznacza, że nie warto tracić czasu na poddanie ich kompletowi prób i testów.
Te opony nie mają szans na zwycięstwo, ale ich wyniki w próbach hamowania nie są dyskwalifikujące | |||
---|---|---|---|
Droga hamowania na mokrym z 80 km/h (m) | Droga hamowania na suchym ze 100 km/h (m) | Suma dróg hamowania (m) | |
GT Radial SportActive 2 (92 Y) | 31,7 | 36,0 | 67,7 |
Uniroyal RainSport 5 (92 Y) | 30,3 | 37,4 | 67,7 |
BF Goodrich Advantage (92 Y) | 31,9 | 36,2 | 68,1 |
Petlas Velox Sport PT 741 (92 Y) | 33,1 | 35,4 | 68,5 |
Semperit Speed-Life 3 (92 Y) | 31,2 | 37,4 | 68,6 |
Syron Premium Performance (92 Y) | 31,9 | 36,9 | 68,8 |
Debica Presto UHP 2 (92 Y) | 33,1 | 36,4 | 69,5 |
Ceat SportDrive (92 Y) | 34,0 | 35,8 | 69,8 |
Leao Nova-Force Acro (92 Y) | 32,9 | 36,8 | 69,7 |
Fulda SportControl 2 (92 Y) | 33,9 | 36,2 | 70,1 |
Radar Dimax R8+ (92 Y) | 31,7 | 38,6 | 70,3 |
Sava Intensa UHP 2 (92 Y) | 34,4 | 35,9 | 70,3 |
Viking ProTech NewGen (92 Y) | 33,5 | 37,6 | 71,1 |
Star Performer Interstellar (92 W) | 33,7 | 37,5 | 71,2 |
Event Potentem UHP (92 W) | 33,8 | 37,9 | 71,7 |
Gislaved Ultra Speed 2 (92 Y) | 34,2 | 37,6 | 71,8 |
Matador Hectorra 5 (92 Y) | 34,1 | 37,7 | 71,8 |
Ovation VI-588 Sport (92 Y) | 35,2 | 37,1 | 72,3 |
Barum Bravuris 6 (92 Y) | 34,8 | 37,6 | 72,4 |
Do finału trafiają te modele opon, które w testach hamowania wypadły najlepiej. To oznacza, że mają szanse na zwycięstwo w naszym teście. Warto zwrócić uwagę na obecność marek, które kilka lat temu oblegały końcowe miejsce rankingów.
Te opony trafiają do finału. Kolejność w rundzie kwalifikacyjnej nie musi przekładać się na wynik końcowy. Tu uwzględniliśmy tylko wstępne próby hamowania! | |||
---|---|---|---|
Droga hamowania na mokrym z 80 km/h (m) | Droga hamowania na suchym ze 100 km/h (m) | Suma dróg hamowania (m) | |
Bridgestone Potenza Sport (92 Y) | 27,6 | 32,6 | 60,2 |
Michelin Pilot Sport 5 (92 Y) | 27,7 | 33,5 | 61,2 |
Hankook Ventus Evo K137 (92 Y) | 27,4 | 34,0 | 61,4 |
Kumho Ecsta PS71 (92 Y) | 27,4 | 34,2 | 61,6 |
Linglong Sport Master*** (92 Y) | 27,4 | 34,2 | 61,6 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (92 Y) | 28,3 | 34,1 | 62,4 |
Falken Ziex ZE320 (92 W) | 29,5 | 33,0 | 62,5 |
Continental PremiumContact 7 (92 Y) | 28,3 | 34,6 | 62,9 |
Sailun Atrezzo ZSR2 (92 Y) | 28,7 | 34,3 | 63,0 |
Maxxis Victra Sport 5 (92 Y) | 29,2 | 33,9 | 63,1 |
Toyo Proxes Comfort (92 W) | 30,4 | 34,0 | 64,4 |
Laufenn S Fit EQ+ (92 Y) | 29,7 | 34,9 | 64,6 |
Nokian Powerproof 1 (92 Y) | 30,4 | 34,8 | 65,2 |
Yokohama Advan Sport V107 (92 Y) | 31,8 | 33,8 | 65,6 |
Firestone Firehawk Sport (92 Y) | 31,1 | 34,6 | 65,7 |
Nexen N Fera Sport (92 Y) | 30,9 | 35,0 | 65,9 |
Giti Giti Sport S2 (92 Y) | 30,9 | 35,4 | 66,3 |
Vredestein Ultrac Pro (92 Y) | 31,2 | 35,0 | 66,2 |
Dunlop Sport Maxx RT2 (92 Y) | 31,5 | 35,2 | 66,7 |
Pirelli P Zero PZ4 (92 Y) | 32,3 | 34,6 | 67,0 |
Jakie opony letnie najlepsze — te najdroższe?
To nie znaczy, że przy wyborze opon nie da się oszczędzać wcale. Da się, ale trzeba to robić z głową. Radzimy zwrócić uwagę na wyniki testów trwałości opon, szczególnie w odniesieniu do ceny zakupu poszczególnych modeli. Nie bez znaczenia są też opory toczenia – na dystansie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów na oponach o niskich oporach da się zaoszczędzić zauważalną kwotę pieniędzy. Przy uwzględnieniu trwałości i oporów toczenia, drogie opony Goodyear i Michelin okazują się całkiem korzystnym zakupem.
Pozytywne zaskoczenie: wyniki zupełnie nowego modelu Hankook Ventus evo K137, który nie tylko najlepiej poradził sobie podczas prób hamowania na mokrej drodze, ale też zasłużył na "wzorową" ocenę końcową. O tym, że nie tylko koreańscy producenci skutecznie gonią światową czołówkę, świadczą wyniki opon marek z Chin: Sailun i Linglong. Gdyby nie ich umiarkowana trwałość, wypadłyby jeszcze lepiej, bo w kwestii zachowania na drodze te konkretne modele nie mają się czego wstydzić, nawet na tle najbardziej renomowanych konkurentów.
Nieznane marki opon — jak wypadły
Warto też mieć świadomość, że Sailun i Linglong, choć w Europie są to wciąż marki o umiarkowanej popularności, to należą do poważnych graczy na światowym rynku.
Shandong Linglong Tire Co., Ltd. to chińka firma, która wytwarza opony od 1987 i ma swoje zakłady również w Tajlandii, a od niedawna także i w Serbii. W światowym rankingu producentów opon Linglong zajmuje 17. miejsce w kwestii obrotu, należy też do "pierwszomontażowych" dostawców opon do aut marek Volkswagen i Fiat.
Z kolei "egzotyczny" Sailun, to w kwestii obrotów dziesiąty producent opon na świecie, z zakładami w Chinach, Wietnamie i Kambodży. Sailun dostarcza opony na pierwszy montaż m.in. do aut marki BYD, która jest największym producentem aut elektrycznych na świecie.
Ale uwaga! To nie powód, żeby generalizować, że opony z Chin czy Indii są już świetne – wśród opon, które z fatalnymi wynikami odpadły już w rundzie kwalifikacyjnej, też ich nie brakowało. Na etapie rundy kwalifikacyjnej z tegorocznego testu odpadły też opony marek, do których w Polsce mamy szczególny sentyment, czyli Dębica i Kormoran. Tu też nie radzimy generalizować, że "polskie opony są kiepskie" – zarówno Dębica, jak i Kormoran to budżetowe marki wielkich, globalnych koncernów oponiarskich, które z taśm nowoczesnych, polskich fabryk zjeżdżają coraz rzadziej, w Polsce produkuje się za to coraz więcej opon segmentu premium.
Test opon 2025. Próby na mokrej nawierzchni
Próby na mokrej nawierzchni obejmują pięć testów. W tegorocznym sprawdzianie na mokrej drodze świetnie wypadły modele koreańskich marek Hankook oraz Kumho. Starsi czytelnicy, którzy pamiętają jeszcze, jak fatalnie zachowywały się na mokrej drodze opony obu tych marek, które trafiały do Polski jako fabryczne wyposażenie aut marek Daewoo i Hyundai, zapewne będą musieli przezwyciężyć uprzedzenia – dawno i nieprawda!
Opony renomowanych i cenionych marek Michelin oraz Bridgestone wypadły jednak niewiele gorzej od koreańskiego duetu. Za to gumy marki Pirelli, jak na model zaliczany do segmentu premium, powinny radzić sobie lepiej z aquaplaningiem.
Prawda jest jednak taka, że opony z finałowej dwudziestki poradziły sobie w tych próbach bardzo dobrze, a różnice między nimi nie są wcale aż tak duże. Za to testowane poza konkursem, jako punkt odniesienia, tanie opony marki Autogreen wypadły w próbach na mokrej drodze fatalnie. W prawdziwym życiu też pewnie by wypadły – tyle że przy odrobinie nieuwagi, z drogi, razem z autem.
Ranking opon 2025. Próby na suchej nawierzchni
Opony letnie pokonują większość swojego przebiegu po suchej nawierzchni – oczywiście, jeśli używane są zgodnie z przeznaczeniem. Liczą się krótkie drogi hamowania i pewne prowadzenie, bo przecież przy dobrej pogodzie wielu kierowcom zdarza się jeździć szybko. Bridgestone wyraźnie wybija się w próbach hamowania.
W testach prowadzenia różnice między konkurentami okazują się mniejsze – Hankook i Goodyear imponują świetnymi czasami okrążeń, doceniliśmy też sportowe talenty opon Bridgestone, Michelin i Pirelli. O opony marki Autogreen lepiej nawet nie pytać.
Koszty eksploatacji opon - ranking 2025
Koszt zakupu to nie wszystko. To, czy opony są tanie, czy drogie w eksploatacji, zależy od ich trwałości i od generowanych oporów toczenia. Oczywiście, niskie koszty eksploatacji nie powinny wiązać się z nadmiernymi kompromisami w kwestii bezpieczeństwa. O tym, że tak często bywa, można się przekonać np. z tegorocznych testów opon niemieckiego automobilklubu ADAC – opony najtrwalsze, niedrogie i generujące niskie opory toczenia okazały się w nich wręcz skandalicznie niebezpieczne, zarówno w próbach hamowania, jak i w testach prowadzenia.
O tym, że tak być nie musi, można się przekonać, porównując wyniki w tabelach. Dzięki wysokiej trwałości, mimo wysokiej ceny, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 okazuje się tańszy w eksploatacji, także od "budżetowych" konkurentów. Michelin Pilot Sport 5 zajmuje w tej dziedzinie doskonałe drugie miejsce.
Goodyear Eagle F1 Asym. 6
- Miejsce 1.
- Ocena: wzorowa
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1500 zł/kpl.
- Etykieta C/A/B/70
Zalety
Wysoki poziom bezpieczeństwa, dobre prowadzenie boczne i krótkie drogi hamowania na mokrej nawierzchni, wybitna trwałość. Najlepsze opony w dziedzinie kosztów eksploatacji.
Michelin Pilot Sport 5
- Miejsce 1.
- Ocena: wzorowa
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1900 zł/kpl.
- Etykieta C/A/B72
Zalety
Dynamiczne prowadzenie i krótkie drogi hamowania na mokrej i suchej drodze, bardzo wysoka trwałość, świetny wynik w dziedzinie kosztów eksploatacji.
Bridgestone Potenza Sport
- Miejsce 3.
- Ocena: wzorowa
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1600 zł/kpl.
- Etykieta D/A/B 72
Zalety
Przekonująca przyczepność, krótkie drogi hamowania i dynamiczne prowadzenie.
Wady
Wyraźne ślady uszkodzeń bieżnika po dynamicznej jeździe po krętym torze
Continental PremiumContact 7
- Miejsce 4.
- Ocena: wzorowa
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1585 zł/kpl.
- Etykieta C/A/B 72
Zalety
Bardzo niska podatność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania, dynamiczne prowadzenie, przekonująca trwałość, korzystne koszty eksploatacji.
Hankook Ventus evo K137
- Miejsce 4.
- Ocena: wzorowa
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1585 zł/kpl.
- Etykieta C/A/B 72
Zalety
Przekonująca dynamika jazdy, bezpieczne prowadzenie i krótkie drogi hamowania w każdych warunkach, dobra trwałość, dobre wyniki w dziedzinie kosztów eksploatacji.
Kumho Ecsta PS71
- Miejsce 4.
- Ocena: wzorowa
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1318 zł/kpl.
- Etykieta D/A/B 72
Zalety
Bardzo dobra odporność na aquaplaning, przekonująca dynamika jazdy, bezpieczne prowadzenie, krótka droga hamowania, korzystny bilans kosztów eksploatacji.
Falken Ziex ZE320
- Miejsce 7.
- Ocena: dobra
- Indeksy 92 W
- Cena: ok. 1550 zł/kpl.
- Etykieta C/A/A 67
Zalety
Świetna dynamika prowadzenia, krótkie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, niski poziom hałasu.
Wady
Nieco ograniczona trwałość
Toyo Proxes Comfort
- Miejsce 8.
- Ocena: dobra
- Indeksy: 92 W
- Cena: ok. 1268 zł/kpl.
- Etykieta D/A/B 70
Zalety
Odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania, dobre wyniki w dziedzinie kosztów eksploatacji.
Wady
Ograniczone prowadzenie boczne na mokrej nawierzchni.
Dunlop Sport Maxx RT2
- Miejsce 9.
- Ocena: dobra
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1500 zł/kpl.
- Etykieta C/A/B/71
Zalety
Najniższa podatność na aquaplaning, przyzwoita trwałość, dobry komfort.
Wady
Lekka podsterowność na mokrej nawierzchni.
Sailun Atrezzo ZSR2
- Miejsce 10.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1200 zł/kpl.
- Etykieta B/A/A 69
Zalety
Dobra odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania, bezpieczne prowadzenie, przyjemnie niska emisja hałasu.
Wady
Wyraźnie ograniczona trwałość.
Linglong Sport Master
- Miejsce 11.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1234 zł/kpl.
- Etykieta C/A/A 69
Zalety
Krótkie drogi hamowania, dynamiczne i bezpieczne prowadzenie w każdych warunkach, dobre prowadzenie boczne.
Wady
Ograniczona trwałość, wysokie opory toczenia.
Maxxis Victra Sport 5
- Miejsce 12.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1268 zł/kpl.
- Etykieta C/A/B 72
Zalety
Bezpieczne prowadzenie, krótkie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, niski poziom hałasu.
Wady
Opóźnione reakcje na ruchy kierownicą, ograniczona trwałość.
Vredestein Ultrac Pro
- Miejsce 13.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1535 zł/kpl.
- Etykieta D/A/B 72
Zalety
Odporność na aquaplaning, zrównoważone właściwości jezdne, niska emisja hałasu, gwysoki komfort.
Wady
Nieco ograniczona trwałość.
Laufenn S Fit EQ+
- Miejsce 14.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1200 zł/kpl.
- Etykieta C/B/B 71
Zalety
Krótkie drogi hamowania, niezła odporność na aquaplaning, wysoki komfort, niski poziom hałasu.
Wady
Ograniczona trwałość.
Nexen N’Fera Sport
- Miejsce 14.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1334 zł/kpl.
- Etykieta D/A/B 71
Zalety
Dobra odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania, niskie opory toczenia.
Wady
Opóźnione reakcje na mokrym, nieco ograniczona trwałość.
Pirelli P Zero PZ4
- Miejsce 14.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1868 zł/kpl.
- Etykieta C/A/B/70
Zalety
Dobra dynamika prowadzenia, krótkie drogi hamowania, odporność na aquaplaning, wysoki komfort.
Wady
Mocno ograniczona trwałość, wysoka cena.
Giti Sport S2
- Miejsce 17.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1468 zł/kpl.
- Etykieta D/A/B 70
Zalety
Odporność na aquaplaning, zrównoważona dynamika prowadzenia, niskie opory toczenia.
Wady
Ograniczone prowadzenie boczne na mokrym, ograniczona trwałość.
Nokian Powerproof 1
- Miejsce 17.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1234 zł/kpl.
- Etykieta C/A/A 69
Zalety
Odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania, niski poziom hałasu, niskie opory toczenia.
Wady
Ograniczona trwałość, silna podsterowność.
Yokohama Advan Sport V107
- Miejsce 19.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1484 zł/kpl.
- Etykieta D/A/B 71
Zalety
Dobra dynamika prowadzenia i krótkie drogi hamowania na suchej nawierzchni.
Wady
Przeciętna przyczepność na mokrym, ograniczona trwałość, wysokie opory toczenia.
Firestone Firehawk Sport
- Miejsce 20.
- Ocena: zadowalająca
- Indeksy: 92 Y
- Cena: ok. 1400 zł/kpl.
- Etykieta B/A/B 70
Zalety
Odporność na aquaplaning, najniższe opory toczenia w teście.
Wady
Niska przyczepność na mokrym, wyraźnie ograniczona trwałość.