Logo

Największy test opon letnich 2025. Wiemy już, które opony są najlepsze [Ranking]

Nasze auta jeżdżą na coraz większych kołach – to fenomen, który obserwujemy od lat. Dawnej kompakty w standardzie miały koła 14-calowe, później na długo domyślnym wyborem były piętnastki, dziś mocne auta kompaktowe, takie jak choćby VW Golf, Audi A3 czy nasze tegoroczne auto do testowania opon, czyli BMW serii 1, są fabrycznie wyposażone w opony w rozmiarze 225/40 R 18. Wraz z popularnością takiego ogumienia na pierwszy montaż idzie oczywiście też coraz większa oferta takich opon na rynku wtórnym. Coraz większa, ale co za tym idzie, coraz mniej przejrzysta. Na rynku, obok firm znanych od dekad, wciąż pojawiają się nowe marki opon. Ale też i w przypadku marek o relatywnie krótkim rynkowym stażu w Europie, dużo się dzieje. To, że jeszcze niedawno ich produkty wypadały w testach fatalnie, nie musi wcale oznaczać, że dziś również są one skazane na porażkę – szczególnie koncerny z Azji inwestują gigantyczne kwoty, żeby dogonić rynkowych liderów. Niektórym całkiem nieźle to już wychodzi.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu