Auto Świat Wiadomości Aktualności Tanie, chińskie opony zaskoczyły nawet Niemców. Mamy wyniki najnowszego testu ADAC

Tanie, chińskie opony zaskoczyły nawet Niemców. Mamy wyniki najnowszego testu ADAC

Za nowymi oponami warto rozglądać się już teraz, dopóki jest wybór i pełna dostępność, w szczycie sezonu może być z tym gorzej. Jakie opony warto wybrać? Może np. chińskie Doublecoin DC100, które okazały się wręcz absurdalnie trwałe? Jak pokazały testy niemieckiego ADAC, trwałość to zdecydowanie nie wszystko. Trzy z osiemnastu przetestowanych modeli opon okazały się tak złe, że eksperci stanowczo odradzają ich zakup. Czy to aby na pewno były opony z Chin?

Test opon letnich ADAC 2025
Test opon letnich ADAC 2025Marc Wittkowski / ADAC
  • Opony tanie, dobre i trwałe? Trudno znaleźć model ogumienia, który spełni te trzy oczekiwania na raz
  • Nawet wśród opon do aut o wysokich osiągach zdarzają się modele o fatalnych parametrach
  • Wysoki indeks nośności nie świadczy wcale o jakości opon, oznacza on tylko, że opona przy dużej prędkości nie rozsypie się na strzępy
  • Jakość opon ma znaczenia także latem – różnice między poszczególnymi modelami ogumienia są wciąż olbrzymie
  • W przypadku markowych opon ryzyko wpadki jest niewielkie. O ile wybieramy modele przeznaczone na rynek europejski
  • Opony niemieckie są lepsze od japońskich czy chińskich? Na podstawie marki trudno ocenić pochodzenie modelu
  • Zobacz też: Opony wielosezonowe — RANKING 2025. Test 37 modeli. Czy opony całoroczne to hit czy kit?

Wielu kierowców twierdzi, że jakość opon ma znaczenie przede wszystkim zimą, bo śnieg i lód błyskawicznie ujawniają problemy z przyczepnością. Ale to wcale nie znaczy, że latem warto jeździć na jakichkolwiek gumach. Po pierwsze, choćby dlatego, że przy dobrej pogodzie zdarza się nam podróżować naprawdę szybko. Po drugie – przecież pogoda nie zawsze jest dobra, a na mokrym asfalcie na nieodpowiednich oponach bywa tak ślisko, jak na śniegu czy lodzie.

Na sezon 2025 eksperci z niemieckiego automobilklubu ADAC przygotowali test opon letnich w popularnym rozmiarze 225/40 R18. To rozmiar typowy dla aktualnych modeli klasy średniej, który też całkiem fajnie sprawdzi się np. w mocnych autach kompaktowych. Nie bez powodu wiele modeli opon w tym rozmiarze ma w nazwie dopisek "sport" albo "performance" i wysoki indeks prędkości, np. W (do 270 km/h) czy Y (do 300 km/h). Czy opony o tak wysokich deklarowanych parametrach mogą mieć jakiekolwiek poważne wady? Okazuje się, że tak, a wyniki testu są na to najlepszym dowodem.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji