Auto Świat Porady Wielki test opon całorocznych 2025. Sprawdziliśmy 37 modeli. Które najlepsze? [RANKING]

Wielki test opon całorocznych 2025. Sprawdziliśmy 37 modeli. Które najlepsze? [RANKING]

Nasz wielki test opon wielosezonowych objął aż 37 modeli opon w różnym przedziale cenowym i w popularnym rozmiarze 225/50 R17. Próby, które ocenialiśmy, odbywały się w warunkach symulujących i lato, i zimę, by móc wyłonić najbardziej uniwersalne opony wielosezonowe. W tym roku najbardziej zaskoczyły nas wyniki holenderskiej firmy Vredestein. Choć nie tylko. Spójrzcie też np. na wręcz absurdalnie niski koszt przejechania 1000 km na oponach Dunlopa.

Test opon całorocznych - Jeden komplet opon na cztery pory roku
Test opon całorocznych - Jeden komplet opon na cztery pory rokuAuto Świat
  • Opony wielosezonowe są wybierane coraz częściej w całej Europie. To najszybciej rozwijający się segment rynku oponiarskiego w większości krajów Starego Kontynentu
  • Opony całoroczne stają się coraz lepsze. Opony wielosezonowe są parametrami i osiągami bardziej zbliżone do opon zimowych niż do letnich
  • Co ważne, w krajach, w których obowiązuje nakaz jazdy na oponach zimowych, odpowiednio oznaczone opony wielosezonowe są uznawane za legalną alternatywę
  • W naszym teście opon wielosezonowych 2025 sprawdziliśmy 37 modeli opon całorocznych. 15 modeli trafiło do finału – aż cztery uzyskały ocenę wzorową
  • Zakończyliśmy też Wielki Test Opon Letnich 2025. Wyniki są już dostępne na Auto Świecie: Test opon letnich 2025. Wybraliśmy najlepsze opony letnie [RANKING 2025]

Wymagania wobec opon wielosezonowych z roku na rok rosną. Kiedyś nabywcy oczekiwali, żeby na takich oponach dało się jakkolwiek przetrwać zimę, dziś od opon wielosezonowych klienci oczekują, żeby latem zachowywały się tak samo, jak opony letnie, a zimą nie ustępowały pełnoprawnym zimówkom. Czy to możliwe? Na razie wciąż nie do końca, ale dystans w wynikach testów między oponami całorocznymi i sezonowymi ciągle się skraca, mimo że i w dziedzinie ogumienia letniego i w dziedzinie zimówek też mamy do czynienia z nieustannym postępem.

Dobra wiadomość jest taka, że sporo jest na rynku opon całorocznych, którym w warunkach zimowych do zimówek niewiele już brakuje. O ile latem pewne niedostatki ogumienia da się nieco skompensować odpowiednią techniką jazdy (noga z gazu!), to zimą, na śniegu i lodzie, żadna technika nie wyczaruje nam przyczepności i trakcji tam, gdzie ich po prostu nie ma.

Warto też wiedzieć, że swoje nastawienie do opon całorocznych zmienili też ich producenci – kilka lat temu opony w testowanym rozmiarze 225/50 R17 uchodziłyby za bardzo duże, ale dziś wielosezonówki bywają dostępne także w rozmiarach do 22 cali, z niskimi profilami typowymi dla aut o najwyższych osiągach. Da się kupić opony całoroczne z indeksem prędkości do 300 km/h. A jeszcze niedawno my też pisaliśmy, że opony całoroczne to raczej dobry wybór do aut niezbyt szybkich i niezbyt ciężkich... Czasy się zmieniają, więc czas na kolejny test. Tegoroczne wyniki były — w niektórych przypadkach — naprawdę zaskakujące.

Przeczytaj także: Test opon letnich 2025. Wybraliśmy najlepsze opony letnie [RANKING 2025]

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji