Czasami warto sięgnąć po najlepsze dostępne rozwiązanie – tym właśnie są opony, które zajęły czołowe miejsca w naszych tegorocznych testach opon letnich. Rekomendując te modele, mamy pewność, że zapewniają one najlepszy kompromis w kwestii bezpieczeństwa i osiągów, bo przebadaliśmy je w naprawdę wymagających i trudnych warunkach, odwzorowujących doskonale to, z czym ogumienie musi się mierzyć podczas codziennej eksploatacji. W przypadku najpopularniejszych opon, czyli tych przeznaczonych do średniej wielkości aut osobowych, w ocenach końcowych uwzględniliśmy nie tylko osiągi, ale też koszty eksploatacji wynikające ze stosunku ceny do trwałości, ale także z wpływających na zużycie paliwa oporów toczenia.
Ranking opon letnich 2024 - najlepsze opony do aut osobowych
W naszych testach opon letnich doceniamy ogumienie, które jest bezpieczne w każdych warunkach, zapewnia przyjemność z jazdy i rozsądne koszty eksploatacji. Prezentowane poniżej modele opon to finałowa dwudziestka spośród 55 modeli, które przystąpiły do testu. Pozostałe odpadły już w przedbiegach, bo w próbach hamowania, kluczowych dla bezpieczeństwa, nie uzyskały zadowalających nas rezultatów.

Test opon letnich w rozmiarze 205/55 R 16 - które opony letnie najlepiej wybrać?Auto Bild
Uwaga! Przy wyborze opon zawsze warto zwracać uwagę nie tylko na markę i model, ale też na generację danego modelu opon – Michelin Primacy 3 to nie te same opony, co Primacy 4+, a Continental PremiumContact 7 różni się znacznie od piątej czy szóstej generacji tego modelu. Starsze wersje i modele trafiają się czasem na wyprzedażach i jeśli są to modele marek premium, to kupując je, nie popełnicie może niebezpiecznego błędu, bo powinny one w podstawowych próbach zapewniać akceptowalne wyniki, ale ich osiągi będą z reguły znacząco gorsze od tego, co zaoferować mogą najnowsze wersje danych modeli. W branży oponiarskiej wyścig zbrojeń ciągle trwa – renomowani producenci starają się utrzymać przewagę nad mniej znaną, ale tańszą konkurencją, z kolei nowi gracze chcą ich za wszelką cenę dogonić. Jako klienci korzystamy na tym, bo opony z generacji na generację są coraz lepsze.
1 | Michelin Primacy 4+ | 91 V | 5 | 5+ | 6- | Zwycięzca testu |
2 | Continental PremiumContact 7 | 91 V | 5+ | 5 | 5 | wzorowa |
3 | Bridgestone Turanza 6 | 94 V | 5 | 5 | 5+ | wzorowa |
4 | Goodyear EfficientGrip Perform. 2 | 91 V | 5- | 5+ | 6 | dobra |
4 | Kumho Ecsta HS52 | 91 V | 5+ | 5+ | 5- | dobra |
6 | Firestone Roadhawk | 91 V | 5 | 5 | 5 | dobra |
7 | Falken Ziex ZE310 Ecorun | 91 V | 5 | 5+ | 5- | dobra |
7 | Hankook Ventus Prime 4 | 91 V | 5 | 5+ | 5- | dobra |
7 | Toyo Proxes Comfort | 94 V | 5 | 5+ | 5- | dobra |
10 | Dunlop Sport BluResponse | 91 V | 5- | 5 | 5 | dobra |
10 | Fulda EcoControl HP2 | 91 V | 5- | 5- | 6- | dobra |
12 | BF Goodrich Advantage | 91 V | 5- | 5 | 5- | dobra |
12 | Kleber Dynaxer HP4 | 91 V | 5- | 5 | 5- | dobra |
14 | GT Radial FE 2 | 91 V | 5- | 5- | 5 | dobra |
14 | Giti Tire GitiSynergy H2 | 91 V | 5- | 5- | 5 | dobra |
16 | Pirelli Cinturato P7 (P7C2) | 91 V | 5- | 5 | 4+ | zadowalająca |
17 | Nexen N’Fera Primus | 91 V | 5 | 5- | 4 | zadowalająca |
18 | Uniroyal RainSport 5 | 91 V | 5 | 4+ | 5- | zadowalająca |
19 | Maxxis Premitra 5 HP5 | 91 V | 4+ | 5- | 5 | zadowalająca |
20 | Vredestein Ultrac | 91 V | 6- | 5+ | 4+ | polecana warunkowo |
Najlepsze opony letnie 2024 - ranking opon do vanów i camperów

Test opon letnich do vanów i camperówAuto Bild
Wśród użytkowników busów, vanów i camperów coraz popularniejsze są opony całoroczne, ale jeśli podróżujecie takimi pojazdami głównie latem i preferujecie cieplejsze rejony, wybierzcie opony letnie – większość opon całorocznych podczas jazdy przy wysokich temperaturach zużywa się w zastraszającym tempie. Przeciwwskazaniem do zakupu opon całorocznych są też bardzo wysokie przebiegi roczne. W "camperowych" rozmiarach oferowane są często opony typowo "dostawczakowe" – twarde, niekomfortowe, ale za to trwałe, choć często o kiepskich właściwościach jezdnych. Na takich oponach jazda Volkswagenem T6.1 California czy Mercedesem klasy V Marco Polo straci wiele z przyjemności.
1 | Bridgestone PotenzaSport 101 Y | 6- | 5 | Zwycięzca testu |
1 | Continental PremiumContact 7 101 Y | 5+ | 5+ | Zwycięzca testu |
3 | Hankook Ventus Prime 4 101 W | 5+ | 5 | wzorowa |
3 | Michelin Primacy 4+ 101 V | 5 | 5+ | wzorowa |
5 | Goodyear EfficientGrip Perfor. 2 101 W | 5 | 5 | dobra |
5 | Pirelli Cinturato P7 (P7C2) 101 Y | 5 | 5 | dobra |
7 | Vredestein Ultrac 101 Y | 5- | 5- | zadowalająca |
8 | Falken Ziex ZE310 Ecorun 101 V | 5- | 5 | zadowalająca |
8 | Toyo Proxes Comfort 101 W | 5 | 5- | zadowalająca |
10 | Goodride Z-107 ZuperEco 101 W | 5- | 5- | polecana warunkowo |
Najlepsze opony letnie do aut sportowych

Test opon letnich do aut sportowychAuto Bild
Im lepsze osiągi, tym mniej miejsca na oszczędności i kompromisy. To nie znaczy, że w rozmiarach typowych dla aut sportowych nie ma słabych opon! Nie dajcie się zwieść wysokim indeksom prędkości – one oznaczają tylko tyle, że dany model opon wytrzyma daną prędkość przy nominalnym obciążeniu, ale wcale nie świadczą o tym, że samochód będzie się na takich oponach dobrze prowadził. Pamiętajcie też o tym, że nawet jeśli samochód sportowy ma być wykorzystywany okazjonalnie i dla przyjemności, to nie znaczy, że nigdy nie zastanie was w nim deszcz. Do najlepszych modeli dodaliśmy tańszego konkurenta za Azji, który w takich warunkach zupełnie sobie nie poradził.
1 | Continental SportContact 7 98/101 Y | 6- | 5+ | Zwycięzca testu |
2 | Michelin Pilot Sport 4S 98/101 Y | 5 | 5+ | wzorowa |
3 | Vredestein Ultrac Pro 98/101 Y | 5 | 5 | wzorowa |
4 | Bridgestone Potenza Sport 98/101 Y | 5+ | 5 | dobra |
5 | Hankook Ventus S1 evo Z 98/101 Y | 5 | 5- | dobra |
6 | Goodyear Eagle F1 SuperSport 98/101 Y | 4+ | 5 | zadowalająca |
7 | Winrun R330 98/101 W | 2 | 4 | niepolecana |
Test opon letnich 2024. Najlepsze opony do SUV-ów i aut 4x4

Test opon letnich do SUV-ówAuto Bild
Uwaga! Nie testowaliśmy opon terenowych (MT, AT) – bo dla większości właścicieli i użytkowników SUV-ów, nawet tych z przyzwoitym napędem 4x4, takie ogumienie byłoby fatalnym wyborem. Im lepsze właściwości terenowe opon, tym z reguły gorzej (i drożej) jeździ się na nich po asfalcie. Przebadaliśmy opony, które najlepiej pasują do typowego sposobu użytkowania SUV-ów, czyli w przeważającej mierze w warunkach takich, w jakich jeździmy też autami osobowymi. To nie znaczy, że zupełnie pominęliśmy jazdę poza utwardzonymi drogami – wielu użytkowników aut 4x4 okazjonalnie zjeżdża jednak z asfaltu i zapewne nie chcieliby się oni zakopać w pierwszej błotnistej kałuży, albo nie móc przejechać po mokrej, trawiastej łące.

Test opon letnich do SUV-ów i pickupów: ogumienie testowaliśmy także poza utwardzonymi drogamiAuto Bild
1 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 105 Y | 5 | 5+ | 5+ | Zwycięzca testu |
2 | Michelin Pilot Sport 4 SUV 105 Y | 5 | 5+ | 5 | wzorowa |
3 | Bridgestone Potenza Sport 105 Y | 5+ | 5+ | 5 | dobra |
4 | Kumho Ecsta PS71 SUV 105 Y | 5+ | 5+ | 5- | dobra |
5 | Pirelli Scorpion 105 W | 5 | 5 | 5 | dobra |
6 | Hankook Ventus S1 evo3 SUV 105 W | 5 | 5 | 5- | dobra |
6 | Toyo Proxes Sport 2 105 Y | 5 | 5- | 5 | dobra |
8 | Giti Tire GitiSport S2 SUV 105 W | 5- | 5- | 5- | zadowalająca |
8 | Vredestein Ultrac Vorti + 101 Y | 5- | 5- | 5- | zadowalająca |
10 | Maxxis Victra Sport 5 VS 5 SUV 101 Y | 5 | 4+ | 5 | zadowalająca |
11 | Ceat Sport Drive SUV 105 W | 5 | 3 | 5- | zadowalająca |