Egzemplarze wytwarzane w naszym kraju po 1978 roku były nieznacznie odnowione. Zmieniono w nich atrapy chłodnicy, nowe były tapicerki, a trójkątne szybki umieszczono na stałe (poprzednio były uchylane). Wersje powstające w Polsce oznaczano dodatkowo literą „P”. Początkowo pojazdy robione w Polsce miały włoskie silniki, a po 1978 roku otrzymały jednostki produkcji jugosłowiańskiej. Od 1981 roku w sprzedaży znalazła się 3-drzwiowa odmiana Mediteran. Samochód jest w dalszym ciągu produkowany w wersji 5-drzwiowej jako Zastava Skala 55 lub 65. Głównymi odbiorcami są Serbia i Czarnogóra. Montaż pojazdu odbywa się również w Egipcie. Użytkowanie Zastavy pomimo jej znacznego wieku nie jest problematyczne. Spalanie nie będzie nadmierne, ale trzeba się pogodzić ze słabą dynamiką. Także układ hamulcowy jest niedzisiejszy. Użytkowanie na co dzień wiąże się z częstymi reperacjami drobnych usterek. Na szczęście poważne awarie nie zdarzają się często. Zaletą pojazdu jest napęd na przednie koła. Zawieszenie komfortowo resoruje, dzięki czemu auto sprawdza się na naszych drogach. Samochód nie jest często spotykany na naszych ulicach, ale ma wielu sympatyków. Wiele informacji o Zastavie można znaleźć w internecie pod adresami: www.zastawa1100.prv.pl czy www.c200.pl. Problemy, jakie napotkasz podczas użytkowaniaSilnik:nowoczesny jak na lata 70. silnik z wałkiem rozrządu w głowicy. Z pojemności 1100 ccm jednostka uzyskuje 54 KM. Średnie spalanie 7,5-8 l/100 km. Stosowany był również silnik o pojemności 1300 ccm i mocy 65 KM.Usterki: auto jest trwałe, ale drobne usterki zdarzały się. Dotyczą one przede wszystkim aparatu zapłonowego i kabli zapłonowych (problemy z kontaktem). Ogólnie cały układ elektryczny jest słabym punktem pojazdu. W niektórych egzemplarzach mogą występować kłopoty ze zmianą biegów. Notorycznie zdarzają się wycieki z silnika spod uszczelniaczy i spod pokrywy zaworów. Nadwozie:korozja jest niestety problemem większości egzemplarzy. Za to cieszy praktyczna, 5-drzwiowa karoseria. Wnętrze przestronne jak na pojazd z lat 70., a dzięki dostępowi do bagażnika przez dużą klapę można było autem transportować większe przedmioty.Koszty:jeżeli ktoś nadal chce użytkować Zastavę, nie będzie musiał wydawać znacznych sum. Kupno pojazdu nie jest drogie, a części (także nowe) można kupić w internecie po korzystnych cenach.Kupno:problemem może być znalezienie zadbanego egzemplarza. Na rynku nie ma już zbyt wielu Zastav, a te które można spotkać, są najczęściej wyeksploatowane. Łatwiej kupić 5-drzwiową Zastavę, bo znacznie mniej jest 3-drzwiowych wersji Mediteran.
Zastava 1100 - Zastaw się, a postaw się!
Zastava 1100 nazywana również 101 do produkcji trafiła w 1971 roku. Od 1975 roku auto było montowane w FSO w Warszawie.