Należą do nich mocniejsze silniki, zwiększone obciążenie haka holowniczego, liczne rozwiązania praktyczne oraz przedłużona gwarancja na przerdzewienie. Volkswagen Amarok jest teraz mocniejszy, moc silnika BiTurbo TDI w modelach z manualną skrzynią biegów została zwiększona ze 120 kW/163 KM do 132 kW/180 KM, czyli jest taka sama, jak w wariancie z automatyczną przekładnią. Osiągi jezdne pozostają na wysokim poziomie, a wartości zużycia paliwa – mimo większej mocy – nie zmieniły się.
Pakiet BlueMotion Technology teraz będzie oferowany także dla wariantów 90 kW i 132 kW z manualną skrzynią biegów i napędem na tylną oś lub stałym napędem na wszystkie koła. Znana z serii T5, Caddy i Craftera kombinacja funkcji Start-Stop, odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja) i opon zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia pozwala zaoszczędzić nawet 0,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Volkswagen Amarok w swojej najoszczędniejszej wersji (90 kW z napędem na tylna oś) zużywa zaledwie 6,8 litra oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 179 g/km.
Zgodnie z oczekiwaniami wielu klientów VW Amaroka do oferty wprowadzono systemy wspierające kierowcę, znane z innych modeli. Przykladowo: ParkPilot ułatwia parkowanie, sygnał akustyczny na podstawie informacji z czujników w zderzakach informuje o odległości do przeszkody z przodu i z tyłu. Opcjonalny pakiet Światła & Widoczność (obejmujący czujnik deszczu, funkcję automatycznego włączania świateł, funkcję Coming/Leaving Home oraz automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne) odciąża kierowcę i ułatwia mu skupienie się na sytuacji na drodze.
Bezpieczeństwo po zmroku poprawia funkcja statycznego doświetlania zakrętów. Podczas skręcania przy prędkości do 40 km/h reflektor przeciwmgielny po wewnętrznej stronie zakrętu oświetla krawędź drogi i ułatwia dostrzeżenie ewentualnych przeszkód. Automatycznie regulowana klimatyzacja Climatronic dba o odpowiednią temperaturę latem, a zimą programowane dodatkowe ogrzewanie wodne z pilotem pozwala utrzymać przyjemne ciepło i ogrzać wnętrze przed rozpoczęciem podróży.
Zmiany zostały wprowadzone także do samego samochodu. Tylna klapa wytrzymująca obciążenie do 200 kilogramów jest teraz zamykana na kluczyk, a mechanizm wspomagania znacznie ułatwia jej zamknięcie (seryjnie od wersji Trendline). Amaroki z napędem na wszystkie koła z manualną skrzynią biegów mogą teraz holować przyczepę o masie do 3 ton, samochód ten z automatyczną skrzynią biegów pociągnie przyczepę o masie nawet 3,2 tony. Klienci wykorzystujący tego pickupa do pracy zawodowej znajdą w nim przygotowanie do cyfrowego tachografu.
Ceny Volkswagena Amarok rozpoczynają się od 80.091 zł (pojedyncza kabina, 90 kW) lub 85.304 zł (z podwójną kabiną, 90 kW).