Od połowy 2014 roku fabryka Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech w Kolinie produkuje nowa generację Citroëna C1, Toyoty Aygo i Peugeot 108. Po dziewięciu latach i czasach prosperity, gdy produkowano ponad 300 tys. aut rocznie, nadszedł czas kryzysu.

W 2014 roku FCA wyprodukuje już tylko 220 tys. samochodów, co oznacza spadek o 10 proc. w porównaniu z alogicznym okresem minionego roku.

W systemie dwuzmianowym TPCA potrzebuje 3200 pracowników. Jak się okazuje, zmniejszenie ich liczby nie spowodowała zwolnienia taśm produkcyjnych. Do niedawna co 65 sekund zjeżdżał z nich nowy samochód, a od kwietnia 2014 r. ten czas skrócony został do 58 sekund.

Zakład w Kolinie miał produkować jeszcze inne modele jednej z trzech marek, ale jak dotychczas te plany nie zostały zrealizowane. Coraz mniejsze zainteresowanie trojaczkami stawia pod znakiem zapytania przyszłość tego zakładu.