Kredyt zaciągany jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego z przeznaczeniem na współfinansowanie 15 inwestycji zawartych w "Programie rzeczowo-finansowym dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków KFD".

W ramach "Projektu Modernizacji Dróg w Polsce" ze środków zaciąganego kredytu współfinansowane będą inwestycje drogowe zlokalizowane na sieci dróg krajowych, w tym 4 inwestycje z zakresu dróg ekspresowych (S22 Elbląg-Grzechotki, S8 Radzymin - Wyszków, S1 Pyrzowice - Podwarpie, S5/S10 Bydgoszcz-Stryszek-Białe Błota) i 11 z zakresu obwodnic (Puławy, Gniezno, Wadowice, Pilzno, Sławno, Kobylanka, Głogów Małop., Okopy, Hrebenne, Stalowa Wola, Chałupki). Środki kredytu to uzupełnienie finansowania ze środków funduszy UE i ze środków krajowych. Łączna wartość inwestycji wchodzących w skład projektu to około 615 mln EUR. Realizacja niektórych inwestycji wchodzących w skład projektu rozpoczęła się w 2004 roku. Projekt zostanie ukończony do 2009 roku.

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) jest główną instytucją finansową angażującą się w finansowanie dużych projektów inwestycyjnych w sektorze drogowym. Przykładem tego jest odcinek autostrady A2 pomiędzy Nowym Tomyślem, Koninem i Strykowem oraz odcinek autostrady A1 z Gdańska do Nowych Marz.

EBI zainteresowany jest także finansowaniem odcinka autostrady A1 od Grudziądza do Torunia. Odcinek ten (wraz z odcinkiem Gdańsk - Grudziądz) jest objęty od 1997 roku koncesją przyznaną konsorcjum Gdańsk Transport Company (GTC). Ze względu jednak na zbyt wysokie koszty budowy, eksploatacji i obciążenia Skarbu Państwa w etapie I tej inwestycji oraz ze względu na bardzo wysokie szacunki realizacji etapu II, resort transportu i GDDKiA zdecydowały o zakończeniu negocjacji z firmą GTC i realizacji odcinka Grudziądz-Toruń w systemie tradycyjnym. Rozważana jest więc kontynuacja współpracy z EBI w zakresie przygotowania warunków tradycyjnego finansowania odcinka autostrady A1 Grudziądz - Toruń.

Współpraca ta będzie następować w miarę realizacji harmonogramu działań przewidzianego przez GDDKiA dla tego odcinka, który szczegółowo przedstawia się w sposób następujący:

  • zakończenie wykupu gruntów - XII 2006 r. 
  • uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych - IX 2007 r. 
  • zakończenie projektu budowlanego - IX 2007 r.
  • ogłoszenie przetargu na budowę - XI 2007 r. 
  • uzyskanie pozwolenia na budowę - XII 2007 r. 
  • rozpoczęcie prac budowlanych - IV 2008 r. 
  • zakończenie budowy - X 2010 r.