W pierwszej próbie, podjętej jesienią ubiegłego roku, ekipa Challenge4 uzyskała znakomity czas przejazdu wynoszący 21 dni i 10 godzin. Wtedy jednak ambitne plany pokonania trasy w 10 dni pokrzyżowała awaria, która spowodowała trzynastodniowe opóźnienie. Niezawodne okazały się za to opony Goodyear, które pokonały trasę bez żadnych uszkodzeń. Bogatsi o poprzednie doświadczenie Rainer Zietlow, wielokrotny rekordzista świata, jeśli chodzi o podróże z jednego końca kontynentu na drugi, Marius Biela, operator kamery, i Sam Roach, szef Volkswagen Racing Wielka Brytania, we wrześniu br. podejmą kolejną próbę ustanowienia rekordu świata na tym dystansie.

Ekipa Challenge4 rozpocznie swoją podróż z Przylądka Agulhas, kierując się do norweskiego Nordkapp, oddalonego o ponad 18 tys. kilometrów. Trasa wiedzie przez 21 krajów: Republikę Południowej Afryki, Zimbabwe, Zambię, Tanzanię, Kenię, Etiopię, Sudan, Egipt, Izrael, Jordanię, Turcję, Bułgarię, Serbię, Węgry, Słowację, Republikę Czeską, Niemcy, Danię, Szwecję, Finlandię i wreszcie Norwegię. Aby dotrzeć na kontynent europejski, w Ammanie w Jordanii ekipa przesiądziesię do samolotu. Aby pokonać kilkanaście tysięcy kilometrów w rekordowym czasie, auto Zietlowa, czyli Volkswagen Touareg V6 TDI, zostanie wyposażone w opony Goodyear Wrangler HP All Weather dla pojazdów klasy SUV i 4x4, które sprawdziły się już podczas ubiegłorocznej próby bicia rekordu. Oparte na technologii SmartTRED ogumienie gwarantuje wysoką odporność na ekstremalne warunki klimatyczne i drogowe na całej trasie. Ich zaletą jest też unikalne połączenie całorocznych osiągów zarówno na asfalcie, jak i na drogach gruntowych. Ponadto produkt ten wyróżnia się solidną przyczepnością podczas deszczu, wysoką odpornością na aquaplaning oraz cichą i komfortową jazdą. Połączenie tych właściwości zapewni ekipie pewność prowadzenia podczas jazdy na północ, do Norwegii.

„Opony Goodyear Wrangler HP All Weather zostały specjalnie przystosowane do radzenia sobie ze zróżnicowanymi klimatem i nawierzchniami, z którymi ekipa miała już do czynienia podczas ubiegłorocznej próby rekordowego przejazdu od przylądka do przylądka. Dobre właściwości terenowe oraz komfort jazdy to idealne połączenie podczas tak długiej podróży. Jesteśmy przekonani, że dzięki tym oponom załoga stawi czoła wszelkim wyzwaniom na trasie” - powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.

„W ubiegłym roku Goodyear zapewnił nam niezawodne opony, które radziły sobie doskonalew każdych warunkach. Kiedy zdecydowałem się podjąć kolejną próbę bicia rekordu, od razu wiedziałem, że i tym razem będę chciał nawiązać współpracę z Goodyearem” - powiedział Rainer Zietlow. „Nie mam wątpliwości, że również podczas tegorocznej próby bicia rekordu świata opony Goodyear nas nie zawiodą” – dodał.