Zdjęcia z 1. dnia targów

HISTORIA

Już o 1905 roku, od zarania ich historii, targom genewskim towarzyszy neutralność nadana przez klimat kraju, w którym się one odbywają oraz wysoki poziom i reprezentacyjny charakter corocznych imprez. To tłumaczy dlaczego gro producentów europejskich, a wraz z postępującą globalizacją rynku motoryzacyjnego, również amerykańskich i azjatyckich, z ochotą, a wręcz obowiązkowo wystawia się w szwajcarskim mieście.

To tu w 1905 roku w dwa lata po sprzedaniu pierwszego Forda model A i w rok po testach pierwszego Rolls-Royce'a, rozpoczęła się pierwsza z serii cyklicznych wystaw, na której zaprezentowano auto Clément Tonneau (produkcja 1902-05). W tym roku, dla uczczenia obchodów okrągłej rocznicy, organizatorzy przygotowali specjalną wystawę "Expo w Expo". Oglądając ją, zwiedzający zostaną zabrani w podróż w czasie w studiu kinowym. Zobaczą oni zaczątki targów, wspomnienia lat 20-tych i 30-tych poprzedniego stulecia, czasy motoryzacji powojennej, lata 60-te i 80-te, a na koniec wizję przyszłości serwowaną przez moto-futurystę Franca Sbarro.

Również w tej części będzie można obejrzeć kolejne stadia rozwoju motoryzacji, zmaterializowane w postaci ponad 60 eksponatów aut. Jeżeli będziecie mieli okazję być na tegorocznym Salonie Samochodowym Genewa 2005 i interesuje Was coś więcej niż tylko karuzela nowości, warto przeznaczyć kilka godzin na tę podróż w czasie.

EDYCJA 2005

Już w dniach 1 i 2 marca hale genewskiego centrum PalExpo otworzą swe podwoje dla rzeszy dziennikarzy z całego świata, którzy będą relacjonować to wydarzenie i przekazywać informacje o nowych modelach. W tym roku, producenci zapowiadają ponad 40 premier światowych aut nowych lub nowych wersji. Do tego, zobaczyć będzie można około 25-ciu aut koncepcyjnych oraz wiele innych pojazdów i akcesoriów.

Poniżej zamieszczamy listę nowości i prototypów, spośród których część była już opisywana na naszych stronach. Teksty na temat pozostałych będziemy zamieszczali sukcesywnie, tak więc zapraszamy do odwiedzin naszej strony.

 Premiera: Auto studyjne:

Alfa Romeo 159 / Brera

Aston Martin V8 Vantage

Audi A6 Avant / RS4 / TT Quattro Sport

Bentley Continental Flying Spur

BMW 130i / 3 / M6

Cadillac BLS

Chevrolet Spark (Matiz)

Chrysler 300C Sedan CRD

Citroen C6 / C1

Ferrari F430 Spider

Fiat Croma / Stilo Uproad

Ford Focus ST220 / Focus 4D

Hyundai Grandeur

Kia Rio 5D

Land Rover Range Rover Sport diesel

Lexus IS

Maybach 57S

Mazda MX-5

Mercedes B-klasa

MG Rover 75 V8 Kombi

Mitsubishi Grandis DI-D

Nissan Navara

Opel Zafira 2 / Astra OPC

Peugeot 107 / 407 prologue

Porshe 911 Carrera Cabrio

Saab 9-3 SportCombi

Smart Forfour BRABUS

Toyota Aygo

Volkswagen Passat

Bentley Arnage Drophead Coupe

Bertone

Citroen

Dodge Caliber

Fiat X1/99

Ford SAV5 Concept

Honda Civic 5D

Hyundai HED-1 / Portico

Lamborghini Concept S

Lancia Kandahar

Maserati Pininfarina

Mitsubishi Colt coupé-cabriolet

Nissan Zaroot

Opel Astra Diesel Hybrid Concept

Pininfarina

Renault Z17

Rinspeed Chopster / Senso

Seat Leon

Skoda Yeti

Volvo 3CC

MIEJSCE

Co prawda Genewa jest zlokalizowana na południowo-zachodnim krańcu Szwajcarii, ale Wielu fanów motoryzacji zamierza wybrać się tam by odwiedzić targi. Dla tych osób zamieszczamy godziny otwarcia oraz cennik biletów wejściowych i parkingowych. Hale centrum PalExpo wraz z międzynarodowym lotniskiem i stacją kolei, zlokalizowane są tuż przy autostradzie A1, 3,5 kilometra na północ od centrum miasta.