Zdjęcia z 1. dnia targów
HISTORIA
Już o 1905 roku, od zarania ich historii, targom genewskim towarzyszy neutralność nadana przez klimat kraju, w którym się one odbywają oraz wysoki poziom i reprezentacyjny charakter corocznych imprez. To tłumaczy dlaczego gro producentów europejskich, a wraz z postępującą globalizacją rynku motoryzacyjnego, również amerykańskich i azjatyckich, z ochotą, a wręcz obowiązkowo wystawia się w szwajcarskim mieście.
To tu w 1905 roku w dwa lata po sprzedaniu pierwszego Forda model A i w rok po testach pierwszego Rolls-Royce'a, rozpoczęła się pierwsza z serii cyklicznych wystaw, na której zaprezentowano auto Clément Tonneau (produkcja 1902-05). W tym roku, dla uczczenia obchodów okrągłej rocznicy, organizatorzy przygotowali specjalną wystawę "Expo w Expo". Oglądając ją, zwiedzający zostaną zabrani w podróż w czasie w studiu kinowym. Zobaczą oni zaczątki targów, wspomnienia lat 20-tych i 30-tych poprzedniego stulecia, czasy motoryzacji powojennej, lata 60-te i 80-te, a na koniec wizję przyszłości serwowaną przez moto-futurystę Franca Sbarro.
Również w tej części będzie można obejrzeć kolejne stadia rozwoju motoryzacji, zmaterializowane w postaci ponad 60 eksponatów aut. Jeżeli będziecie mieli okazję być na tegorocznym Salonie Samochodowym Genewa 2005 i interesuje Was coś więcej niż tylko karuzela nowości, warto przeznaczyć kilka godzin na tę podróż w czasie.
EDYCJA 2005
Już w dniach 1 i 2 marca hale genewskiego centrum PalExpo otworzą swe podwoje dla rzeszy dziennikarzy z całego świata, którzy będą relacjonować to wydarzenie i przekazywać informacje o nowych modelach. W tym roku, producenci zapowiadają ponad 40 premier światowych aut nowych lub nowych wersji. Do tego, zobaczyć będzie można około 25-ciu aut koncepcyjnych oraz wiele innych pojazdów i akcesoriów.
Poniżej zamieszczamy listę nowości i prototypów, spośród których część była już opisywana na naszych stronach. Teksty na temat pozostałych będziemy zamieszczali sukcesywnie, tak więc zapraszamy do odwiedzin naszej strony.
Premiera: Auto studyjne:
Alfa Romeo 159 / Brera
Aston Martin V8 Vantage
Audi A6 Avant / RS4 / TT Quattro Sport
Bentley Continental Flying Spur
BMW 130i / 3 / M6
Cadillac BLS
Chevrolet Spark (Matiz)
Chrysler 300C Sedan CRD
Citroen C6 / C1
Ferrari F430 Spider
Fiat Croma / Stilo Uproad
Ford Focus ST220 / Focus 4D
Hyundai Grandeur
Kia Rio 5D
Land Rover Range Rover Sport diesel
Lexus IS
Maybach 57S
Mazda MX-5
Mercedes B-klasa
MG Rover 75 V8 Kombi
Mitsubishi Grandis DI-D
Nissan Navara
Opel Zafira 2 / Astra OPC
Peugeot 107 / 407 prologue
Porshe 911 Carrera Cabrio
Saab 9-3 SportCombi
Smart Forfour BRABUS
Toyota Aygo
Volkswagen Passat
Bentley Arnage Drophead Coupe
Bertone
Citroen
Dodge Caliber
Fiat X1/99
Ford SAV5 Concept
Honda Civic 5D
Hyundai HED-1 / Portico
Lamborghini Concept S
Lancia Kandahar
Maserati Pininfarina
Mitsubishi Colt coupé-cabriolet
Nissan Zaroot
Opel Astra Diesel Hybrid Concept
Pininfarina
Renault Z17
Rinspeed Chopster / Senso
Seat Leon
Skoda Yeti
Volvo 3CC
MIEJSCE
Co prawda Genewa jest zlokalizowana na południowo-zachodnim krańcu Szwajcarii, ale Wielu fanów motoryzacji zamierza wybrać się tam by odwiedzić targi. Dla tych osób zamieszczamy godziny otwarcia oraz cennik biletów wejściowych i parkingowych. Hale centrum PalExpo wraz z międzynarodowym lotniskiem i stacją kolei, zlokalizowane są tuż przy autostradzie A1, 3,5 kilometra na północ od centrum miasta.