Logo
75. Międzynarodowy Salon Samochodowy Genewa 2005

75. Międzynarodowy Salon Samochodowy Genewa 2005

Autor Kolisko Marcin
Kolisko Marcin

Pierwszego marca ruszyły prasowe dni otwarte 75. Międzynarodowego Salonu genewskiego. Przez dwa dni dziennikarze z całego świata odkrywają nowości jubileuszowej edycji wystawy.

Zdjęcia z 1. dnia targów

HISTORIA

Już o 1905 roku, od zarania ich historii, targom genewskim towarzyszy neutralność nadana przez klimat kraju, w którym się one odbywają oraz wysoki poziom i reprezentacyjny charakter corocznych imprez. To tłumaczy dlaczego gro producentów europejskich, a wraz z postępującą globalizacją rynku motoryzacyjnego, również amerykańskich i azjatyckich, z ochotą, a wręcz obowiązkowo wystawia się w szwajcarskim mieście.

To tu w 1905 roku w dwa lata po sprzedaniu pierwszego Forda model A i w rok po testach pierwszego Rolls-Royce'a, rozpoczęła się pierwsza z serii cyklicznych wystaw, na której zaprezentowano auto Clément Tonneau (produkcja 1902-05). W tym roku, dla uczczenia obchodów okrągłej rocznicy, organizatorzy przygotowali specjalną wystawę "Expo w Expo". Oglądając ją, zwiedzający zostaną zabrani w podróż w czasie w studiu kinowym. Zobaczą oni zaczątki targów, wspomnienia lat 20-tych i 30-tych poprzedniego stulecia, czasy motoryzacji powojennej, lata 60-te i 80-te, a na koniec wizję przyszłości serwowaną przez moto-futurystę Franca Sbarro.

Również w tej części będzie można obejrzeć kolejne stadia rozwoju motoryzacji, zmaterializowane w postaci ponad 60 eksponatów aut. Jeżeli będziecie mieli okazję być na tegorocznym Salonie Samochodowym Genewa 2005 i interesuje Was coś więcej niż tylko karuzela nowości, warto przeznaczyć kilka godzin na tę podróż w czasie.

EDYCJA 2005

Już w dniach 1 i 2 marca hale genewskiego centrum PalExpo otworzą swe podwoje dla rzeszy dziennikarzy z całego świata, którzy będą relacjonować to wydarzenie i przekazywać informacje o nowych modelach. W tym roku, producenci zapowiadają ponad 40 premier światowych aut nowych lub nowych wersji. Do tego, zobaczyć będzie można około 25-ciu aut koncepcyjnych oraz wiele innych pojazdów i akcesoriów.

Poniżej zamieszczamy listę nowości i prototypów, spośród których część była już opisywana na naszych stronach. Teksty na temat pozostałych będziemy zamieszczali sukcesywnie, tak więc zapraszamy do odwiedzin naszej strony.

 Premiera: Auto studyjne:

Alfa Romeo 159 / Brera

Aston Martin V8 Vantage

Audi A6 Avant / RS4 / TT Quattro Sport

Bentley Continental Flying Spur

BMW 130i / 3 / M6

Cadillac BLS

Chevrolet Spark (Matiz)

Chrysler 300C Sedan CRD

Citroen C6 / C1

Ferrari F430 Spider

Fiat Croma / Stilo Uproad

Ford Focus ST220 / Focus 4D

Hyundai Grandeur

Kia Rio 5D

Land Rover Range Rover Sport diesel

Lexus IS

Maybach 57S

Mazda MX-5

Mercedes B-klasa

MG Rover 75 V8 Kombi

Mitsubishi Grandis DI-D

Nissan Navara

Opel Zafira 2 / Astra OPC

Peugeot 107 / 407 prologue

Porshe 911 Carrera Cabrio

Saab 9-3 SportCombi

Smart Forfour BRABUS

Toyota Aygo

Volkswagen Passat

Bentley Arnage Drophead Coupe

Bertone

Citroen

Dodge Caliber

Fiat X1/99

Ford SAV5 Concept

Honda Civic 5D

Hyundai HED-1 / Portico

Lamborghini Concept S

Lancia Kandahar

Maserati Pininfarina

Mitsubishi Colt coupé-cabriolet

Nissan Zaroot

Opel Astra Diesel Hybrid Concept

Pininfarina

Renault Z17

Rinspeed Chopster / Senso

Seat Leon

Skoda Yeti

Volvo 3CC

MIEJSCE

Co prawda Genewa jest zlokalizowana na południowo-zachodnim krańcu Szwajcarii, ale Wielu fanów motoryzacji zamierza wybrać się tam by odwiedzić targi. Dla tych osób zamieszczamy godziny otwarcia oraz cennik biletów wejściowych i parkingowych. Hale centrum PalExpo wraz z międzynarodowym lotniskiem i stacją kolei, zlokalizowane są tuż przy autostradzie A1, 3,5 kilometra na północ od centrum miasta.

Autor Kolisko Marcin
Kolisko Marcin
Powiązane tematy: