W lutym 2005 r. zakłady DaimlerChrysler w Wörth wyprodukowały ponad 400 ciężarówek Actros BlueTec. Większość spośród tych pojazdów wyposażono już w technologię BlueTec 5. Obecnie ciężarówki są stopniowo dostarczane klientom.

Według relacji działu Mercedes-Benz Trucks, popyt na nową technologię BlueTec jest bardzo duży. Na ponad 3.000 potwierdzonych zamówień, 97% dotyczyło pojazdów z systemem BlueTec 5. Wysoki popyt pokazuje, że klienci doceniają zalety systemu BlueTec jako oszczędnego i bezpiecznego rozwiązania, które pozwoli spełnić przyszłe europejskie normy emisji spalin. Największy popyt na tę technologię panuje obecnie w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz Holandii, co spowodowane jest w dużej mierze oferowanymi zniżkami na opłaty za korzystanie z niemieckich autostrad i trwającą od dłuższego czasu kampanią dotycząca normy EURO 5.

W 2005 r. BlueTec będzie oferowany jako opcja do wszystkich dalekobieżnych pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz Actros i Axor. Dalekobieżne Actrosy z silnikiem V6 (o mocy 320 - 480 kM) i w technologii BlueTec 4 oraz BlueTec 5 oferowana są już od lutego bieżącego roku. W lecie i jesienią na rynek wprowadzony zostanie nowy dalekobieżny Actros z silnikiem V8 (510 - 600 KM/BlueTec 5) i dalekobieżny Axor z silnikiem rzędowym OM457 (360 - 430 KM/w wersji BlueTec 4 i BlueTec 5).

Wersje BlueTec 4 wszystkich pozostałych modeli samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, łącznie z Atego oraz pojazdami budowlanymi i specjalistycznymi, wprowadzane będą na rynek od jesieni 2005 r. do lata 2006 r. Do czasu wejścia w życie normy EURO 4 w październiku 2006 r.

wszyscy klienci będą wciąż mieli możliwość wyboru silnika w wersji EURO 3. Na rynkach krajów nienależących do Unii Europejskiej, w których nie obowiązuje norma EURO 4, opcja ta dostępna będzie również później. System selektywnej redukcji katalitycznej BlueTec to zaawansowane rozwiązanie techniczne pozwalające na spełnienie wymogów norm EURO 4 i EURO 5, które umożliwi także spełnienie przyszłych europejskich norm emisji spalin.