Na początku sprzedaży Audi oferuje A4 Allroad Quattro z trzema silnikami, spełniającymi normę spalania Euro5 i wyposażonymi w filtr cząstek stałych. Benzynowy 2,0 TFSI o mocy 211 KM zużywa w mieście 10,2 l/100km, a poza miastem 6,8 l/100km (dane producenta) i w sprzedaży detalicznej kosztuje 162 040 zł (z VAT). Za jednostkę 2,0 TDI (170 KM) zapłacimy 163 940 zł z VAT i możemy się spodziewać spalania 7,7 l/100 km (miasto) i 5,7 l/100 km (trasa). Z kolei cena za 3,0 TDI (240 KM) wynosi 208 740 zł, spalanie 8,7 l/100km (miasto) i 6,1 l/100km (trasa).

Pojemność baku we wszystkich wersjach wynosi 64 litry. Audi A4 Allroad Quattro ma 4,72 metra długości, rozstaw osi wynosi 2,81 metra, szerokość 1,84 metra, a wysokość 1,50 metra. W porównaniu z Audi A4 Avant dysponuje prześwitem większym o 37 mm - czyli mającym 180 milimetrów (przy nie załadowanym samochodzie). W wersji podstawowej jego powierzchnia czołowa wynosi 2,24 metra kwadrowego.

W wersji standardowej klienci mogą liczyć miedzy innymi na ABS z EBV i ESP, układ zmywania reflektorów, klimatyzację automatyczną, komputer pokładowy, centralny zamek sterowany falami radiowymi, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach, itp. Już wkrótce nowe Audi mają także być zaopatrzone w specjalny układ wspierający ekologiczną jazdę - "Modułowy System Efektywności". Sugeruje on zmianę biegu na wyższy/niższy lub informuje, że dane przełożenie jest optymalne. Kierowca może się także dowiedzieć, ile rośnie zużycie paliwa, gdy w danej chwili ma włączoną klimatyzację czy otwarte okno. Ekologię wspiera również system start&stop, który wyłącza silnik na czas postoju pod światłami.

W podstawowym układzie bagażnik ma jeden metr szerokości między nadkolami i 1,03 metra głębokości, a jego pojemność wynosi 490 litrów. Jest wyłożony wykładziną dywanową. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy dzielonego w stosunku 40:60, długość bagażnika zwiększa się do 1,78 metra, a pojemność do 1430 litrów.

Seryjnym elementem jest dwustronna podłoga w tylnej części bagażnika. Jej spód to wodoszczelna wanna - idealne miejsce do przewożenia przedmiotów, które mogłyby zabrudzić wykładzinę. Dzięki dwóm uchwytom można złapać tę część podłogi jak tacę i przenieść w inne miejsce. Cztery zaczepy, dwa haki na torby, gniazdo 12V oraz boczny schowek z przesuwaną poziomo siatką uzupełniają seryjne wyposażenie bagażnika.