Zapowiedzią tego modelu było prototypowe Audi Allroad zaprezentowane przed rokiem na wystawie samochodowej w Detroit. Mniej więcej w połowie zeszłego roku władze koncernu zdecydowały o wprowadzeniu go do produkcji seryjnej i oto w Genewie model ten został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności.

Audi A6 Allroad zbudowany został na bazie A6 Avant (kombi), którego dynamiczne linie połączone zostały z elementami akcentującymi charakter terenowy. Osłona podwozia z przodu i z tyłu, typowa dla marki rama "singleframe", nowe zderzaki, powiększone lusterka boczne, relingi dachowe, poszerzone nadkola to tylko niektóre elementy charakterystyczne dla nowego modelu. Mierzący 4,93 m długości, 1,89 m szerokości i 1,52 m wysokości, o rozstawie osi 2,83 m, Audi A6 Allroad oferuje bardzo dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Dodatkowo bagażnik oferuje pojemność od 565 do 1.660 litrów.

Wnętrze to mieszanka eleganckiego wykończenia ze sportowym charakterem. Centralnym elementem zwiększającym znacznie ergonomię jest system MMI - interfejs obsługi wszystkich urządzeń pokładowych znany dotąd z modeli A6, A8 czy nowego Q7. Ponadto do wykończenia użyto nowych kolorów, elementów dekoracyjnych oraz najwyższej jakości materiałów.

Nabywca będzie mógł wybrać spośród dwóch silników benzynowych i dwóch diesli. Jednostki benzynowe to 3,2 FSI V6 i 4,2 FSI V8. 3,2-litrowy silnik dysponuje mocą 255 KM i maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm, mocniejsza jednostka zaś osiąga moc 350 KM i moment obrotowy 440 Nm. Mniejszy silnik rozpędza A6 do setki w 7,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 242 km/h. Średnie spalanie wynosi 11,2 l/100 km. W przypadku V8 maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczana przy 250 km/h, 100 km/h jest osiągane już po 6,3 sekundy, a spalanie wynosi również 11,2 l/100 km.

Zwolennicy diesli będą mogli wybrać spośród 2,7- (180 KM i 380 Nm) i trzylitrowej (233 KM i 450 Nm) jednostki wysokoprężnej. Maksymalna prędkość, przyspieszenie do 100 km/h i średnie spalanie wynoszą odpowiednio 215 km/h, 9,3 sek. i 8,7 l/100 km oraz 231 km/h, 7,5 sek. i 8,4 l/100 km.

Sześciobiegową skrzynię obsługuje system Tiptronic. Zawieszenie Audi A6 Allroad obsługuje inteligenty system "Adaptive Air Suspension Sport“, w której dzięki systemowi MMI kierowca może wybierać spośród pięciu różnych trybów zawieszenia. Oczywiście wszystkie wersje mają stały napęd na wszystkie koła.