Audi R8 to sportowy samochód produkowany przez niemiecki koncern. I generacja R8 weszła do produkcji w 2006 roku jako 2-drzwiowe coupe i bazowała na prototypie Le Mans Quattro. Karoseria została wykonana z aluminium. Opływowy kształt, z dużym grillem i 2 wlotami powietrza z przodu, do tego wyraźne przetłoczenia na drzwiach, tuż za nimi gruby, pionowy pas z wlewem paliwa oraz wloty powietrza na tylnym zderzaku mówiły nam o niebanalnym charakterze tego auta.
Centralnie umieszczony silnik można było oglądać dzięki przeszklonej pokrywie, opcjonalnie podświetlanej diodami LED. Na początku sercem R8 był 4.2-litrowy silnik V8 z wtryskiem FSI o mocy 420 KM. Dopiero w 2009 roku dostępny był także silnik 5.2 V10 FSI o mocy 525 KM.
R8 jest technologicznie spokrewnione z Lamborghini Gallardo. Ciasne wnętrze oprócz skórą i aluminium, zostało wykończone także włóknem węglowym.
W 2009 roku zaprezentowano także wersję Spyder. Była dostępna z obydwoma silnikami, a tekstylny dach otwierał się w 19 sekund. Rok później oba silniki wzmocniono – V8 o 10 KM a V10 o 35KM w wersji GT.
Facelifting z 2012 roku przyniósł przeprojektowany przedni zderzak, reflektory oraz tylne lampy, a okrągłe końcówki wydechu zintegrowano z tylnym zderzakiem. Dotychczas montowana skrzynia biegów R-Tronic została zastąpiona nową, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową S-Tronic. Zaprezentowano wtedy też wersję Plus o mocy 550 KM, która osiągała setkę w 3,5 sekundy, jednak najmocniejszym wcieleniem była wersja Competition, która miała jeszcze 20 koni więcej.
W 2015 roku do produkcji weszła II generacja R8. Bryła auta została zachowana, jednak samochód otrzymał groźniejszy wygląd. Najwięcej zmian widać z tyłu – tylny pas stał się bardziej prostokątny, a charakterystyczny pionowy pas ciągnący się od dachu aż po próg, został skrócony do wysokości wlotu powietrza. Zastosowane zostały nowe, laserowe reflektory, a konstrukcja została odchudzona dzięki czemu auto ważyło o 100 kg mniej od I generacji.
Silnik pozostawiono przed tylną osią i wciąż można było podziwiać jego piękno. Pod przeszkloną szybą mieści się benzynowy motor wolnossący o pojemności 5.2 litra i mocy 540 KM, lub w wersji Plus – 610 KM. Jest ona przekazywana na wszystkie koła za pomocą 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. We wnętrzu zastosowano nową, wirtualną deskę rozdzielczą z ekranem o przekątnej 12,3 cala na którym można było wyświetlać zarówno tradycyjne wskaźniki, jak i inne przydatne informacje.
Głównymi konkurentami R8 są m.in. Ferrari 488 GTB, Nissan GT-R i Porsche 911 Turbo S.