To najszybszy kabriolet produkowany seryjnie przez Audi. To jednocześnie pokaz możliwości technicznych firmy z Ingolstadt, demonstracja siły skierowana zarówno w stronę klientów, jak i konkurencji.
Co ciekawe – w najmocniejszym Audi zastosowano skrzynię automatyczną (7-stopniowa S-tronic). Napęd quattro, czyli na 4 koła. Rozdział napędu następuje za pomocą sprzęgła wielopłytkowego sterowanego elektrohydraulicznie, chłodzonego cieczą.
Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy: comfort, auto, dynamic i individual. W zależności od wybranego trybu odpowiednio ustawiane są: rozdział momentu obrotowego na przód i na tył, skrzynia biegów, amortyzatory, układ kierowniczy, klapy w układzie wydechowym.
Nowe Audi R8 Spyder osadzane jest na 19-calowych felgach z oponami 245/35 z przodu i 295/35z tłu. W opcji dostępne są felgi 20-calowe z oponami 245/30 na przedniej osi i 305/30 na osi tylnej. Tarce hamulcowe – ceramiczne.
Audi R8 Spyder ma materiałowy dach zamykany i otwierany elektrohydraulicznie. Zajmuje to 20 sekund, jest możliwe także podczas jazdy – pod warunkiem, że prędkość auta nie przekracza 50 km/h.
Kierowca Audi R8 Spyder może sterować wszystkimi funkcjami bez odrywania rąk od kierownicy. Duży przycisk na kierownicy służy włączaniu i wyłączaniu silnika, drugi – umożliwia wybór trybu dynamiki jazdy. Zestaw wskaźników jest wirtualny – zegary i wskaźniki wyświetlane są na ekranie o przekątnej 12,3 cala.
Ciekawostka: system MMI Navigation plus (nawigacja i rozrywka) może być sterowany także głosem. Aby podczas jazdy z otwartym dachem polecenia nie były deformowane, umieszczono mikrofony w ...pasach bezpieczeństwa.