Terenowe TT to połączenie sportowego coupe z kompaktowym SUV-em. Auto ma napęd hybrydowy z możliwością ładowania indukcyjnego.
Pod maską TT offroad concept pracuje 2-litrowy silnik benzynowy TFSI o mocy 292 KM, poza tym przednią oś napędza silnik elektryczny o mocy 40 kW (54 KM), a tylną drugi motor elektryczny o mocy 85 kW (115 KM).
Moc systemowa wynosi 408 KM, a moment obrotowy aż 650 Nm. Audi TT offroad concept przyspiesza od zera do „setki" w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna została zablokowana przy 250 km/h.
Dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego koncepcyjne Audi TT emituje zaledwie 45 g dwutlenku węgla na 1 km, a spalanie wynosi tylko 1,9 litra paliwa na 100 km.
W trybie elektrycznym Audi TT offroad concept może przejechać do 50 km z prędkością do 130 km/h.
Nowością w najnowszym Audi jest możliwość ładowania indukcyjnego. Na miejscu parkingowym Audi zamontowana jest płyta z cewką i przetwornikiem prądu stałego. Gdy auto zaparkuje, automatycznie rozpoczyna się proces ładowania akumulatorów. Proces ten jest bezpieczny dla otoczenia.
Z nowarorskich rozwiązań zastosowanych w koncepcyjnym Audi TT dwa znajdą wkrótce seryjne zastosowanie. Pierwszy to asystent skrzyżowań - system czujników i szerokokątnych kamer, który ostrzega o pojeździe zbliżającym się z boku pojazdu.
Drugi to informacja online o sygnalizacji świetlnej - sugeruje kierowcy taką prędkość, aby dojechać do sygnalizatora na zielonym świetle (tzw. zielona fala).
Koncepcyjne Audi TT ma 4,39 m długości, 1,85 szerokości i 1,53 wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,63 m. Podobne wymiary na SUV Audi Q3.
Audi TT offroad concept oferuje miejsce dla 4 osób. Auto ma wirtualny kokpit zastępujący tradycyjne wskaźniki. Wyświetlacz ma przekątną 12,3 cala. Kierowca może obserwować na nim np. prędkościomierz i miernik mocy, a w trybie infotainment nawigację i informacje online.
Na wyposażeniu koncepcyjnego Audi TT są 3 tablety. Można je używać w aucie, a także poza nim.