Już w 2012 roku Bentley podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu poinformował o zamiarze powrotu do wielkich wyścigów. To także powrót do wielkich tradycji, bowiem Brytyjczycy mają na swoim koncie sześć zwycięstw w Le Mans, z czego cztery w latach 1927-1931. Upamiętnieniem tych sukcesów są nazwy modeli Arnage i Mulsanne.
Najnowszy samochód wyścigowy marki Bentley zaprezentowany został podczas Goodwood Festiwal of Speed. Jego masa własna to tylko 1300 kg, a więc aż o 1000 kg mniej od wersji drogowej.Z wnętrza zniknęły luksusowe elementy, a zastąpiono je typowym wyposażeniem sportowym. Zamiast klasycznej przekładni automatycznej wyścigowy Bentley Continental GT3 ma sekwencyjna przekładnię Xtrac. Przy przygotowaniu tego auta pomagali specjaliści z M-Sport, którzy przygotowują samochody rajdowe dla Forda.
Do napędu zastosowano silnik benzynowy o pojemności skokowej 4.0 l V8 twin-turbo o mocy 600 KM z jednostką sterującą Cosworth. Jednak moc silnika może być mniejsza, jeżeli będą wymagały tego przepisy.
Bentley po otrzymaniu homologacji zamierza wystawić swój zespół w prestiżowy wyścigach w sezonie 2014.
Galeria zdjęć
Najnowszy samochód wyścigowy marki Bentley zaprezentowany został podczas Goodwood Festiwal of Speed. Jego masa własna to tylko 1300 kg, a więc aż o 1000 kg mniej od wersji drogowej. Z wnętrza zniknęły luksusowe elementy, a zastąpiono je typowym wyposażeniem sportowym. Zamiast klasycznej przekładni automatycznej wyścigowy Bentley Continental GT3 ma sekwencyjna przekładnię Xtrac. Przy przygotowaniu tego auta pomagali specjaliści z M-Sport, którzy przygotowują samochody rajdowe dla Forda
Z wnętrza zniknęły luksusowe elementy, a zastąpiono je typowym wyposażeniem sportowym. Zamiast klasycznej przekładni automatycznej wyścigowy Bentley Continental GT3 ma sekwencyjna przekładnię Xtrac. Przy przygotowaniu tego auta pomagali specjaliści z M-Sport, którzy przygotowują samochody rajdowe dla Forda.
Najnowszy samochód wyścigowy marki Bentley zaprezentowany został podczas Goodwood Festiwal of Speed. Jego masa własna to tylko 1300 kg, a więc aż o 1000 kg mniej od wersji drogowej. Z wnętrza zniknęły luksusowe elementy, a zastąpiono je typowym wyposażeniem sportowym. Zamiast klasycznej przekładni automatycznej wyścigowy Bentley Continental GT3 ma sekwencyjna przekładnię Xtrac. Przy przygotowaniu tego auta pomagali specjaliści z M-Sport, którzy przygotowują samochody rajdowe dla Forda
Do napędu zastosowano silnik benzynowy o pojemności skokowej 4.0 l V8 twin-turbo o mocy 600 KM z jednostką sterującą Cosworth. Jednak moc silnika może być mniejsza, jeżeli będą wymagały tego przepisy.
Najnowszy samochód wyścigowy marki Bentley zaprezentowany został podczas Goodwood Festiwal of Speed. Jego masa własna to tylko 1300 kg, a więc aż o 1000 kg mniej od wersji drogowej. Z wnętrza zniknęły luksusowe elementy, a zastąpiono je typowym wyposażeniem sportowym. Zamiast klasycznej przekładni automatycznej wyścigowy Bentley Continental GT3 ma sekwencyjna przekładnię Xtrac. Przy przygotowaniu tego auta pomagali specjaliści z M-Sport, którzy przygotowują samochody rajdowe dla Forda.