Silnik R6 jest wolnossący, ma 3 litry pojemności, 258 KM i 310 Nm. Silnik R4 ma 2 litry pojemności, podwójne turbo, 245 KM i 350 Nm. Osiągi? X1 z tym nowym sercem (dokładna nazwa tej wersji jest idiotycznie skomplikowana - xDrive28i) zalicza setkę w 6,1 s (6-biegowa skrzynia mechaniczna, 6,5 s z 8-biegowym automatem), podczas gdy model z dodatkowymi dwoma cylindrami potrzebował o, odpowiednio, 0,7 i 0,3 s więcej. Spalanie?
R4 spala średnio 7,9 l/100 km, o 1,5 l mniej niż R6. Mamy więc mniejszy silnik, który daje lepsze osiągi i oczekuje w zamian mniej życiodajnego płynu. To się nazywa postęp. Silni ten trafi niedługo do serii 1, 3 i 5 oraz modeli X3 i Z4. Jak trafi też do innych, to się nie zdziwcie.