Podczas próby ustanowienia rekordu świata w przyspieszaniu i hamowaniu za kierownicą Bugatti Chirona siedział Juan Pablo Montoya – były kierowca F1, a teraz kierowca biorący udział w wyścigach Indy 500 i Daytona 24 Hours.

Rekordowe Bugatti Chiron jest ozdobą stoiska tej firmy na salonie samochodowym we Frankfurcie (hala nr 3).

{ "copyright": { "note": "Auto Świat", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "a5458e229805932268c4bd0df0783122", "ocdnExt": "jpeg" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Mzc7MDA_/a5458e229805932268c4bd0df0783122.jpeg", "contentSources": [ { "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "size": { "width": 1024, "height": 683, "bytes": 390068 }, "caption": "Bugatti Chiron na salonie we Frankfurcie", "uuid": "3ed0749a-7d8c-5f55-b3fa-8d440bd50e73", "asyncAdSlot": null } Bugatti Chiron na salonie we Frankfurcie Foto: Auto Świat
Bugatti Chiron na salonie we Frankfurcie

Bugatti Chiron jest następcą kultowego już Bugatti Veyrona. Superbolid wyposażony jest w silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy 1500 KM. Aby Chiron uzyskał prędkość wyższą niż 380 km/h, kierowca musi uaktywnić tryb szybkiej jazdy, przekręcając klucz Speed Speed. Wtedy do dyspozycji kierowcy staje 1500 KM pod maską (dzięki czterem turbosprężarkom, z których dwie pracują do 3800 obr/min, a pozostałe dwie włączają się powyżej tej wartości).

Podczas rekordowej próby Bugatti Chiron prowadzony przez J.P. Montoyę uzyskał prędkość 400 km/h w czasie 32,6 s – potrzebował na to zaledwie 2621 metrów.

{ "copyright": { "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "6cd69b99911b5d93a9a3d1d7001f016b", "ocdnExt": "jpeg" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YmM7MDA_/6cd69b99911b5d93a9a3d1d7001f016b.jpeg", "contentSources": [ { "name": "Bugatti", "idref": "da0300d3-5cb1-50fd-b93c-30e468234c43", "uuid": "da0300d3-5cb1-50fd-b93c-30e468234c43" } ], "available": { "start": "2018-07-13 00:00:00+0200" }, "size": { "width": 1600, "height": 1068, "bytes": 354395 }, "caption": "Bugatti Chiron", "uuid": "844f9bc5-586f-52a3-9923-4b4f55b9078a", "asyncAdSlot": null } Bugatti Chiron
Bugatti Chiron

Próba polegała również na błyskawicznym wyhamowaniu. Gdy kierowca wcisnął hamulec, tylne skrzydło aerodynamiczne Chirona ustawiło się pod kątem 49 stopni, wspomagając manewr hamowania. Skrzydło o szerokości 150 cm przy prędkości auta 400 km/h wytwarza siłę docisku na tylną oś o wartości 900 kg.

Hamulce w Bugatti Chironie wykonane są karbonu, mają średnicę 420 mm na przedniej osi i 400 mm na tylnej. Zaciski są tytanowe, 8-tłoczkowe z tyłu i 6-tłoczkowe z przodu.

Wyhamowania z prędkości 400 km/h do zera zajęło 9,3 s. Bolid przebył w tym czasie odcinek 491 metrów.

Pablo Montoya podczas prób bicia rekordu świata miał okazję pobić też własny rekord prędkości – dotychczas udało mu się uzyskać 407 km/h (samochodem wyścigowym IndyCar), a Bugatti Chironem osiągnął 420 km/h.

Bugatti w 208 roku planuje pobić rekord prędkości ustanowiony przez poprzedni model – Veyron. Rekord wynosi 431,072 km/h. Taką prędkość uzyskał Veyron 16.4 Super Sport w 2010 roku. Wygląda na to, że w 2018 r. Chiron pojedzie szybciej.