Podczas próby ustanowienia rekordu świata w przyspieszaniu i hamowaniu za kierownicą Bugatti Chirona siedział Juan Pablo Montoya – były kierowca F1, a teraz kierowca biorący udział w wyścigach Indy 500 i Daytona 24 Hours.
Rekordowe Bugatti Chiron jest ozdobą stoiska tej firmy na salonie samochodowym we Frankfurcie (hala nr 3).
Bugatti Chiron jest następcą kultowego już Bugatti Veyrona. Superbolid wyposażony jest w silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy 1500 KM. Aby Chiron uzyskał prędkość wyższą niż 380 km/h, kierowca musi uaktywnić tryb szybkiej jazdy, przekręcając klucz Speed Speed. Wtedy do dyspozycji kierowcy staje 1500 KM pod maską (dzięki czterem turbosprężarkom, z których dwie pracują do 3800 obr/min, a pozostałe dwie włączają się powyżej tej wartości).
Podczas rekordowej próby Bugatti Chiron prowadzony przez J.P. Montoyę uzyskał prędkość 400 km/h w czasie 32,6 s – potrzebował na to zaledwie 2621 metrów.
Próba polegała również na błyskawicznym wyhamowaniu. Gdy kierowca wcisnął hamulec, tylne skrzydło aerodynamiczne Chirona ustawiło się pod kątem 49 stopni, wspomagając manewr hamowania. Skrzydło o szerokości 150 cm przy prędkości auta 400 km/h wytwarza siłę docisku na tylną oś o wartości 900 kg.
Hamulce w Bugatti Chironie wykonane są karbonu, mają średnicę 420 mm na przedniej osi i 400 mm na tylnej. Zaciski są tytanowe, 8-tłoczkowe z tyłu i 6-tłoczkowe z przodu.
Wyhamowania z prędkości 400 km/h do zera zajęło 9,3 s. Bolid przebył w tym czasie odcinek 491 metrów.
Pablo Montoya podczas prób bicia rekordu świata miał okazję pobić też własny rekord prędkości – dotychczas udało mu się uzyskać 407 km/h (samochodem wyścigowym IndyCar), a Bugatti Chironem osiągnął 420 km/h.
Bugatti w 208 roku planuje pobić rekord prędkości ustanowiony przez poprzedni model – Veyron. Rekord wynosi 431,072 km/h. Taką prędkość uzyskał Veyron 16.4 Super Sport w 2010 roku. Wygląda na to, że w 2018 r. Chiron pojedzie szybciej.