Wiele pracy poświęcono dostosowaniu zawieszenia do bardzo zróżnicowanych europejskich warunków drogowych, dzięki czemu udało się uzyskać szczególną stabilność samochodu przy dużych prędkościach jazdy. Kluczem było zapewnienie odpowiedniej sztywności zawieszenia, która daje kierowcy poczucie bezpieczeństwa. Jednocześnie nie zrezygnowano z odpowiedniego komfortu jazdy, bez którego trudno byłoby docenić pozostałe zalety podwozia samochodu.
Tylne zawieszenie nowego Civica otrzymało hydrauliczne tuleje podatne , które zastąpiły standardowe elementy metalowo-gumowe. Nowe tuleje posiadają mniejszą sztywność, przez co lepiej eliminują hałasy przenoszone z kół, a jednocześnie wykazują wysoką zdolność amortyzowania wstrząsów i wibracji na nierównościach drogi. Takie rozwiązanie znane na przykład z Hondy Legend jest unikalne w samochodach segmentu C, wyposażonych w belkę skrętną tylnego zawieszenia.
Wzmocniono wahacze prowadzące belkę skrętną, w których osadzone są hydrauliczne tuleje podatne, usztywniono także samą belkę zawieszenia. Wahacze są nie tylko bardziej solidne od stosowanych w poprzednim modelu, ale sztywnością przewyższają nawet te stosowane w dotychczasowym modelu Civic Type-R.
Nowe poliuretanowe mocowania amortyzatorów służą dalszej poprawie komfortu jazdy. Stabilność samochodu przy hamowaniu również wzrosła, dzięki ograniczeniu unoszenia tylnej części nadwozia na sprężynach zawieszenia.
Struktura ramy pomocniczej została zmieniona z belkowej na kratownicową, by podwyższyć poziom bezpieczeństwa biernego. Dla wyeliminowania rezonansów mechanicznych i zredukowania hałasów oraz wibracji, rama pomocnicza została wyposażona w nowy masowy tłumik drgań.
Przednie zawieszenie Civica, a także jego układ kierowniczy zostały całkowicie przekonstruowane by poprawić stabilność prowadzenia samochodu. Jednym z efektów tych zmian jest niższe przełożenie układu kierowniczego, co zmniejsza kąty obrotu kierownicy na krętych drogach. Położono duży nacisk na dobór charakterystyki zawieszenia, łączącej optymalnie sprężystość i tłumienie, a geometrię zawieszenia dopracowano pod kątem zwiększonego komfortu jazdy.
Inżynierowie włożyli dużo pracy w zoptymalizowanie sił przenoszonych z kół jezdnych na układ kierowniczy, tak by zapewnić kierowcy odpowiednie wyczucie drogi. Starannie przeanalizowano zmiany pochylenia kół, długość ramienia zwrotnicy i sztywność elementów metalowo-gumowych. Pozostawiono zawieszenie kół przednich na kolumnach McPhersona, a przestrojony układ elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) umożliwia bardziej bezpośrednie i precyzyjne wyczucie drogi i przednich kół samochodu.