Dacię Logan Pick-Up zaprezentowano w 2007 roku. W Polsce sprzedaż użytkowego pojazdu rozpoczęła się wiosną bieżącego roku. Pick-Up ze stajni Dacii bazuje na płycie podłogowej siedmioosobowego Logana MCV. Obcięcie przedziału pasażerskiego tuż za przednimi fotelami pozwoliło na stworzenie skrzyni ładunkowej o długości 1,8 metra. Podręczny bagaż można ulokować za przednimi fotelami.

Wnętrze dostawczego Logana jest niezwykle proste. Dość powiedzieć, że do zamykania drzwi służy niewielkie wycięcie w podłokietniku! Utrzymanie auta w czystości nie będzie wyzwaniem, ponieważ powierzchnia tkanin wykończeniowych została ograniczona do minimum - znajdziemy je wyłącznie na suficie, fotelach i podłodze. Resztę kabiny wykonano z twardego plastiku. W testowanym egzemplarzu o przebiegu przekraczającym 20 tysięcy kilometrów nic nie skrzypiało ani nie trzeszczało, co dobrze świadczy o jakości montażu poszczególnych elementów.

Podczas jazdy doskwiera natomiast dźwięk pracy silnika oraz wyraźnie słyszalny szum powietrza. Zaletą nie jest także duża średnica zawracania oraz brak regulacji kierownicy i wysokości fotela kierowcy. Powody do narzekania daje również przeciętna precyzja skrzyni biegów i układu kierowniczego, a kilkunastostopniowe mrozy udowodniły, że nagrzewnica Logana nie jest przesadnie wydajna.

Logan Pick-Up nie rozpieszcza wyposażeniem. W podstawowej wersji znajdziemy tylko poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz ABS. Na szczęście skompletowanie niezbędnego minimum nie będzie przesadnie kosztowne. Pakiet "Komfort", czyli klimatyzację oraz radioodtwarzacz wyceniono na 2200 zł. Centralny zamek, elektryczne szyby i przednie światła przeciwmgielne kosztują 800 zł. Identyczną cenę ma poduszka powietrzna dla pasażera. Listę płatnych dodatków zamyka lakier metalizowany oraz wykładzina przestrzeni ładunkowej.

Dacia oferuje Logana Pick-Up z dwoma rodzajami silników - benzynowym 1.6 (87 KM) i wysokoprężnym 1.5 dCi (68 lub 85 KM). Auto z silnikiem benzynowym jest nieznacznie szybsze od mocniejszego diesla, ale zużywa wyraźnie więcej paliwa - w mieście nawet 11 l/100km.

Optymalnym rozwiązaniem wydaje się więc motor 1.5 dCi. Przy wyborze diesla warto dołożyć dwa tysiące i zamówić mocniejszą wersję, która ułatwi wykorzystanie 800 kg ładowności. Logan z 85-konnym silnikiem jeździ całkiem żwawo. 13,5 sekundy do "setki" nie jest rekordowym wynikiem, natomiast wrażenie robi spora elastyczność diesla, która ułatwia wyprzedzanie. 200 Nm jest dostępne przy 1900 obr./min., co pozwala na korzystanie z piątego biegu przy 60-70 km/h. Zaletą diesla opracowanego przez Renault jest także skromne zapotrzebowanie na paliwo. W zależności od ciężaru nogi kierowcy oraz masy ładunku Logan Pick-Up spala od 5-7,5 l/100km. Jedno tankowanie może więc wystarczyć na pokonanie 1000 kilometrów.

Sztywne zawieszenie oraz duży rozstaw osi przekłada się na dobre prowadzenie. Podwozie Logana nie przepada za poprzecznymi nierównościami, które nieprzyjemnie wstrząsają samochodem. Sztywność zawieszenia przełożyła się natomiast na nieprzeciętną ładowność. Wynik 800 kilogramów zawstydza nawet niektóre wersje… Nissana Navary.

Prosty i funkcjonalny Logan Pick-Up to ciekawa propozycja dla przedsiębiorców oraz osób poszukujących samochodu do ciężkiej pracy. Warto dodać, że na polskim rynku rumuński "robotnik" nie ma bezpośrednich konkurentów. Alternatywę stanowi Fiat Strada, którego podstawowa wersja jest droższa prawie o 20 tysięcy złotych od bazowego Logana Pick-Up.