Ostrawski zespół Bonver Dakar Projekt do Dakaru 2015 przygotowany jest wyjątkowo. Trzy ciężarówki Tatra Jamal otrzymały nowe jednostki napędowe o mocy 850 KM i maksymalnym momencie obrotowym 4000 Nm oraz najlepsze wyposażenie, które ma ułatwić załogom życie podczas trudnych zmagań na trasie.

Szefowie zespołu liczą na dobry wynik. Z całą pewnością liderem będzie załoga Artura Ardawicziusa z Kazachstanu. Kierowca ten w barwach KAMAZ-a w 2012 roku wywalczył trzecie miejsce w kategorii ciężarówek. Przed rokiem, już za kierownicą fabrycznej Tatry finiszował na 14 pozycji. W tym roku załoga w składzie: Artur Ardawiczius (Kazachstan), Aleksiej Nikiżew (Kazachstan) i Daniel Kozłowski (Republika Czeska) otrzymała numer startowy 515.

Z numerem 517 pojedzie Tatra Jamal z czeską załogą – Tomas Vratny, Milan Holan i Jaroslav Miskolci.

Polacy – Robert „Robinio” Szustkowski, Jarosław Kazberuk i Czech Filip Skrobanek, otrzymali numer startowy 539.

Dla Jarosława Kazberuka będzie to już ósmy Dakar. Jego doświadczenie, to jeden z największych atutów tej załogi.

Walka z trudnym terenem, rywalami i własnymi słabościami rozpocznie się już 4 stycznia 2015 r. w Buenos Aires. Organizatorzy zapowiadają, że będzie to najtrudniejszy terenowy maraton w dotychczasowej historii. Uczestników czekają długie i trudne etapy pustynne z przejazdami przez przełęcze na wysokości 5 tys. m nad poziomem morza. Dodatkowym utrudnieniem ma być przejazd na odcinku bez możliwości korzystania z serwisu.

Zespół Bonver Dakar Projekt, to nie tylko trzy wspomniane ciężarówki załóg walczących o końcowy sukces. To także trzy auta serwisowe: Tatra T 158 Phoenix 6x6, Tatra T 158 Phoenix 8x8 i Tatra T 815 6x6 oraz dwa samochody prasowe. Cała dakarowa ekipa to ponad 30 osób.