Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Diesel

Diesel

Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny
Co warto kupić

Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny

Skąd wiadomo, że diesel się kończy? Objawy usterek silników Diesla
Eksploatacja

Skąd wiadomo, że diesel się kończy? Objawy usterek silników Diesla

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Co się psuje w silnikach Diesla? Usterki, objawy, koszty napraw
Eksploatacja

Co się psuje w silnikach Diesla? Usterki, objawy, koszty napraw

Milion kilometrów bez remontu? Tak to było kiedyś, w czasach Mercedesa "beczki". Dziś wiele diesli działa znakomicie tylko do czasu – sprawdzamy, co i kiedy może się popsuć.

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą
Co warto kupić

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Audi Q5 kontra Mercedes GLC. Dwa niemieckie SUV-y z dieslami. Który okaże się lepszy?
Porównania samochodów

Audi Q5 kontra Mercedes GLC. Dwa niemieckie SUV-y z dieslami. Który okaże się lepszy?

Zmodernizowany Mercedes GLC spotyka się z dojrzałym Audi Q5. Oba samochody sprawdzamy z mocnymi silnikami Diesla, bo czy tego chcą niektórzy, czy nie, to nadal jeden z najlepszych rodzajów napędów, szczególnie w SUV-ach. Przekonajmy się zatem, co będzie górą – debiutant z 2022 r. czy doświadczony, rynkowy gracz.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...
Wszystko o silniku

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.

Benzyna czy diesel - które silniki stwarzają mniej problemów?
Eksploatacja

Benzyna czy diesel - które silniki stwarzają mniej problemów?

Już dawno skończyły się proste konstrukcyjnie i łatwe w naprawach silniki benzynowe, a kolejne zaostrzenia norm emisji spalin wymuszają stosowanie coraz bardziej wyrafinowanych rozwiązań.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Sprawdziłem wakacyjne promocje na paliwo. Na których stacjach jest najtaniej? [RANKING]
Aktualności

Sprawdziłem wakacyjne promocje na paliwo. Na których stacjach jest najtaniej? [RANKING]

Promocje na paliwo powoli stają się polską wakacyjną tradycją. Tak jak w ubiegłym roku, tak i teraz największe sieci wprowadziły obniżki na tankowanie benzyny, oleju napędowego, a nawet gazu LPG. Oferty różnią się między sobą — nie tylko wysokością upustu na litrze, rodzajami paliwa, na które udzielana jest promocja, ale także dniami, w które obowiązują, czy limitami tankowań. Dla ułatwienia w jednym miejscu zebraliśmy wszystkie informacje.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Czy SUV z dieslem ma jeszcze sens?
Testy nowych samochodów

Czy SUV z dieslem ma jeszcze sens?

Rozsądny silnik diesla, czyli jaki? Nie za duży, 4-cylindrowy, ale mocny i oszczędny. BMW X3 po liftingu porównujemy z Audi Q5 i Alfa Romeo Stelvio – wszystkie z wyposażeniem z wyższej półki.

Audi Q8 kontra BMW X6 - za grube, by być piękne?
Porównania samochodów

Audi Q8 kontra BMW X6 - za grube, by być piękne?

Czy to nie przesada, żeby SUV-y były takie wielkie, mocne i ciężkie? Komu to jest potrzebne do szczęścia? Tego nie wiemy, chociaż się domyślamy. Ale wiemy, że za chwilę jeden z tych kolosów pokaże rywalowi swój obfity tył

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?
Eksploatacja

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?

Wielu kierowcom nowoczesnych diesli konieczność uzupełniania płynu AdBlue nie weszła jeszcze w nawyk. Warto wiedzieć, że przy szybkiej jeździe po autostradzie płynu może ubywać znacznie szybciej niż podczas codziennych, spokojnych tras po mieście. Wyjaśniamy, czym grozi wyjeżdżenie płynu do końca.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!
Eksploatacja

Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!

Choć znaczna część diesli jeżdżących po naszych drogach jest wyposażona w układy oczyszczania spalin wykorzystujące AdBlue, to wielu kierowców wciąż popełnia niebezpieczne błędy przy uzupełnianiu tego płynu. Co przy dolewce AdBlue może pójść źle?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wszystko o silniku 1.6 TDI. Czy godnie zastąpił kultowe 1.9 TDI?
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1.6 TDI. Czy godnie zastąpił kultowe 1.9 TDI?

Auta z silnikiem 1.6 TDI to jedne z popularniejszych opcji na rynku wtórnym. Czy następca 1.9 TDI to udana konstrukcja? Jakich problemów trzeba się spodziewać? No i co z aferą spalinową?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Były prezes Audi poniesie konsekwencje za udział w aferze Dieselgate. Sąd zdecydował
Aktualności

Były prezes Audi poniesie konsekwencje za udział w aferze Dieselgate. Sąd zdecydował

Rupert Stadler, były dyrektor generalny Audi, został skazany za udział w największym motoryzacyjnym skandalu ostatniej dekady – aferze Dieselgate. Niemiecki biznesmen usłyszał wyrok na koniec swojego procesu sądowego, który toczył się od 2018 r. Stadler przyznał, że nie wstrzymał sprzedaży samochodów, kiedy dowiedział się o przekręcie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Materiał promocyjny
Mazda CX-60 - spełnia marzenia
Aktualności

Mazda CX-60 - spełnia marzenia

Mazda to wyjątkowa marka. Jej inżynierowie nie znają pojęć "niemożliwe", "nie da się". Zamiast tego kreują odważne projekty i po prostu je realizują. Tak powstawały (i powstają) jedyne na świecie auta z silnikiem Wankla, a fani marki pamiętają choćby fantastyczne V6 o pojemności 1.8 i 2.0. Dziś trendy każą redukować liczbę cylindrów, ograniczać pojemność... Ale Mazda zawsze chodzi swoimi drogami. Hybryda o mocy 327 KM? 6-cylindrowy diesel 3.3? Poznajcie wyjątkowego rodzinnego SUV-a: Mazdę CX-60

Używane BMW serii 3 F30/31 – nie taki ten diesel straszny!
Co warto kupić

Używane BMW serii 3 F30/31 – nie taki ten diesel straszny!

A zwłaszcza ten dwulitrowy, który – notabene – stanowi trzon oferty używanego BMW serii 3 z lat 2011-19. Sprawdzamy, ile warta jest "trójka" typoszeregu F30/31. Ceny zakupu, właśnie w przypadku wersji 2.0d N47 z początku produkcji, robią się coraz bardziej zachęcające i zaczynają się już od niecałych 40 tys. zł.

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję
Wszystko o silniku

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Hasło reklamowe Audi to: "Przewaga dzięki technice". I rzeczywiście pod maską samochodów Audi znajdziecie ciekawe silniki pod względem technicznym, którymi warto się zainteresować, ale też nie brakuje takich jednostek, które odradzamy w autach używanych. Wskazujemy te pierwsze!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy warto kupić diesla?
Eksploatacja

Czy warto kupić diesla?

Do niedawna poszukiwane i pożądane przez kupujących, a teraz traktowane z coraz większą niechęcią i nieufnością. Czy auta z silnikami wysokoprężnymi mają przed sobą przyszłość?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?
Eksploatacja

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?

Dzisiejsze silniki Diesla niemal w niczym nie przypominają tych sprzed lat – to inżynieryjne dzieła sztuki, naszpikowane m.in. technologią obniżającą emisję szkodliwych związków. Są więc "czyste", względnie ciche i nadal potrafią mało palić. Druga strona medalu jest taka, że ze względu właśnie na ową skomplikowaną budowę silnik Diesla jest wymagający – oto kwestie, o których musisz pamiętać, by nie dołączyć do coraz liczniejszego chóru osób powtarzających, że "diesla nigdy więcej!"

Nowe BMW serii 7 szokuje wyglądem, ma diesla pod maską i wielki telewizor w kabinie
Testy nowych samochodów

Nowe BMW serii 7 szokuje wyglądem, ma diesla pod maską i wielki telewizor w kabinie

Kiedy wydaje ci się, że już nic nie jest w stanie cię zaskoczyć, wtedy pojawia coś, co to robi. Tak właśnie jest z nowym BMW serii 7. Pod kontrowersyjnie zaprojektowaną karoserią kryje się oaza luksusu z udogodnieniami na poziomie Rolls-Royce’a. To nie jeden, a dwa kroki do przodu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

Silnik 1,6 Multijet to ulepszona wersja silnika 1.9 JTD/M-jet – rzadziej się psuje i mniej pali. Szkoda tylko, że niemal równie głośno klekocze...

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?
Wszystko o silniku

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.