Kabina pasażerska jest mało stabilna i przy uderzeniu zdeformowała się podłoga koło przednich i tylnych foteli. Konstrukcja deski rozdzielczej stanowi zagrożenie dla kolan i ud kierowcy i pasażera. Za zderzenie czołowe mały Terios otrzymał więc 11 punktów na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Zderzenie boczne samochód o masie 1190 kg wytrzymuje bez większych problemów, tak więc nie zaskakuje wynik 15 punktów (maks. 16). Testowany samochód nie był wyposażony w airbagi kurtynowe, dlatego nie poddano go dobrowolnemu testowi uderzenia bocznego w słup.

Za obecność sygnalizacji niezapiętych pasów bezpieczeństwa przyznano dodatkowe dwa punkty. Ogólny wynik za ochronę dorosłych wynosi 28 punktów, co odpowiada czterem gwiazdkom.

Ochrona dzieci

Szarpnięcie głowy trzyletniego dziecka podczas zderzenia czołowego przekroczyło zalecane limity, dziecko zagrożone jest także obrażeniami spowodowanymi kontaktem z elementami wnętrza. Nadmierny ruch dziecka do przodu przypisano zawaleniu się konstrukcji nośnej tylnej kanapy, na której umieszczono fotelik. Poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, jeśli na siedzenie pasażera wstawiono fotelik przeciw kierunkowi jazdy. Euro NCAP skrytykowało jednak niejasne informowanie o włączeniu czy wyłączeniu poduszki. Również obecność uchwytów ISOFIX na tylnych siedzieniach słabo wyznaczono.

W sumie za ochronę dziecka Daihatsu Terios uzyskało 31 punktów i 3 gwiazdki.

Ochrona pieszych

Przedni zderzak Daihatsu Terios uzyskał maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Problematyczne miejsca znaleziono na masce. W sumie za bezpieczeństwo pieszego przyznano 19 punktów, czyli trzy gwiazdki.