Przedział pasażerski w czasie uderzenia pozostał stabilny. Manekiny testowe wykazały, że kolana i kości udowe podróżnych jadących z przodu są dobrze chronione. Seat przedłożył również wyniki testów, z których wypływa, że za wyjątkiem słupka kierownicy kształt deski rozdzielczej zapewnia podobny stopień ochrony dla pasażerów o różnym wzroście i pozycji siedzenia.

Za zderzenie czołowe przyznano 14 pkt na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Za zderzenie boczne Ibiza otrzymała pełną liczba punktów (16 pkt), podobnie jak za uderzenie bokiem w słup, za które przyznano maksymalne dwa punkty. Ogólny wynik za ochronę dorosłych pasażerów 34 pkt (razem z dwoma punktami za sygnalizację niezapiętych pasów) należy w klasie małych samochodów do najlepszych.

Biezpieczeństwo dzieci

Na podstawie przeprowadzonych testów z manekinami przyznano maksymalną liczbę punktów za bezpieczeństwo 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, przez co możliwe jest zamontowanie na przednim siedzeniu fotelika w pozycji przeciwnej kierunkowi jazdy. Niestety według Euro NCAP kierowca nie jest dostatecznie poinformowany o (de-)aktywacji poduszki. Brakuje również wyraźnego ostrzeżenia o niebezpieczeństwie płynącym z tak zamontowanego fotelika przy niewyłączonym airbagu. Seat Ibiza wyposażony jest w uchwyty ISOFIX na tylnych fotelach, jednak ich obecność nie jest dostatecznie wyznaczona.

W sumie za bezpieczeństwo dzieci Seat Ibiza otrzymał 38 punktów, co oznacza cztery gwiazdki z pięciu.

Ochrona pieszych

Zderzak oceniono maksymalną ilością punktów za uderzenie w nogi pieszego. Powierzchnię maski oceniono jako przeważnie zaspokajającą w wypadku kontaktu z głową dziecka, ochrona dorosłego pieszego jest jednak niedostateczna. W sumie w tej kategorii przyznano 19 pkt, czyli trzy gwiazdki na cztery.

Źródło: Euro NCAP