Po zderzeniu czołowym kabina pozostała stabilna. Przedni słupek przesunął się o mniej niż 10 mm w tyłu - podobny wynik osiągnął nowy Renault Megane (dla porównania Ford Fiesta wykazał przesunięcie słupka zaledwie o 4 mm). Ochrona wszystkich części ciała kierowcy i pasażera oceniona została jako dobra, do ochrony kolan i ud kierowcy znacznie przyczynił się airbag kolanowy. Zapewnia on porównywalny stopień bezpieczeństwa osobom o różnym wzroście i siedzącym w różnych pozycjach.

Zderzenie boczne

Za zderzenie boczne Golf stracił zaledwie ułamek punktu w zakresie ochrony klatki piersiowej. Problem spowodowany był nieodpowiednim zamontowaniem bocznej poduszki powietrznej, co Volkswagen naprawił we wszystkich wyprodukowanych wcześniej egzemplarzach.

W sumie VW Golf VI uzyskał za ochronę dorosłych pasażerów 36 punktów - 16 punktów za zderzenie czołowe, 16 punktów za zderzenie boczne, 2 punkty za uderzenie bokiem w słup i 2 punkty za sygnalizację niezapiętych pasów. Oznacza to 5 gwiazdek, a do maksymalnego wyniku zabrakło zaledwie jednego punktu za sygnalizację niezapiętych pasów na tylnej kanapie.

Ochrona dzieci

Również za ochronę dzieci - 3-letniego i 18-miesięcznego - Golf uzyskał pełną pulę punktów. Euro NCAP odebrało jednak punkty za ostrzeżenie przed umieszczeniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na fotelu pasażera, gdy poduszka powietrzna nie jest wyłączona. Można go bowiem łatwo usunąć, a dodatkowo chodzi wyłącznie o piktogram bez tekstu.

Poduszkę powietrzną jednak można wyłączyć, niestety kierowca nie ma jasnej informacji o aktualnym stanie poduszki.

Słowa uznania Volkswagen Golf VI otrzymał za widoczne oznaczenie uchwytów ISOFIX i top-tether na skrajnych siedzeniach tylnej kanapy. W sumie za ochronę dzieci przyznano 41 punktów na 49 możliwych, czyli 4 gwiazdki.

Bezpieczeństwo pieszych

Przedni zderzak uzyskał maksimum punktów za ochronę nóg potrąconego pieszego. Niektóre strefy maski silnika oceniono jako dobre, podobnie jak ochronę przy kontakcie z głową dziecka. Ochrona głowy dorosłego pieszego przy uderzeniu w górną część maski jest raczej niedostateczna. Za ochronę pieszych Golf uzyskał łącznie 22 punkty i 3 gwiazdki.