Auto Świat EV Testy Cupra Born 58 kWh e-boost. Pazur i prezencję ma, a jak z zasięgiem?

Cupra Born 58 kWh e-boost. Pazur i prezencję ma, a jak z zasięgiem?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Wśród modeli zbudowanych na platformie MEB Cupra Born wyróżnia najbardziej sportowy charakter. Jako jedyna może też dysponować funkcją E-Boost, czyli zastrzykiem dodatkowych 27 KM. A ile przejeżdża na ładowaniu?

Cupra Born 58 kWh e-Boost (2022 r.)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Cupra Born 58 kWh e-Boost (2022 r.)
  • W teście sprawdziliśmy średnie zużycie prądu Borna – zarówno przy pomocy komputera pokładowego, jak i wskazań stacji ładowania
  • Decydując się na Borna warto zamówić pompę ciepła i adaptacyjne zawieszenie
  • W ciągu niecałego roku Cupra zdrożała o 20 tys. zł – to praktycznie niweczy dopłatę z programu "Mój elektryk"
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Z pewnym poślizgiem, ale w końcu mamy komplet: swoje modele na platformie MEB sprzedają już VW, Audi, Škoda i wreszcie też Cupra. A Seat? Nie dostąpił zaszczytu zbudowania koncernowego elektryka pod swoim znaczkiem i jego dni mogą być policzone wraz z końcem silników spalinowych. Hiszpanie wolą inwestować w młodszą, bardziej wyrazistą markę, doskonale przyjętą przez klientów.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński