Auto Świat EV Testy Hyundai Ioniq 5 – wskazuje, którędy droga

Hyundai Ioniq 5 – wskazuje, którędy droga

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Nowy Hyundai Ioniq 5 to jedno z najciekawszych aut elektrycznych na świecie, mogące przekonać sceptyków do elektromobilności. Oto wrażenia z pierwszych jazd dwusilnikową, 306-konną wersją z napędem na cztery koła.

Hyundai Ioniq 5
Zobacz galerię (10)
Auto Bild
Hyundai Ioniq 5
  • Platforma aut elektrycznych koncernu Hyundaia pozwala na zastosowanie 800-woltowej instalacji elektrycznej umożliwiającej ultraszybkie ładowanie
  • Dwusilnikowy wariant z dużym akumulatorem i drugim silnikiem na przedniej osi dysponuje dużą mocą 306 KM i napędem na cztery koła
  • Długi rozstaw osi pozwolił na zaprojektowanie wnętrza zachwycającego przestronnością, której wrażenie wzmaga duża powierzchnia okien i płaska podłoga
  • Tanio nie jest, ale zaawansowanie techniczne i futurystyczna stylistyka sprawiają duże wrażenie
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Cennik Ioniqa 5 został ogłoszony półtora miesiąca temu, pierwsze samochody mają dotrzeć do Polski na przełomie czerwca i lipca. U naszych zachodnich sąsiadów limitowana edycja premierowa Projekt 45 została wyprzedana wkrótce po otwarciu zapisów, a zainteresowanie klientów modelem jest według tamtejszych doniesień medialnych nadzwyczaj duże. Nasze zainteresowanie również jest potężne i na szczęście pierwszy apetyt mógł zostać zaspokojony. Dzięki uprzejmości Hyundaia dostaliśmy na kilka godzin samochód, żeby odbyć nim pierwszą jazdę w Niemczech i zebrać wstępne wrażenia. Potem musieliśmy go zwrócić, bo chętnych na przejażdżkę było wielu. Tymczasem w nowym „koreańczyku” zastosowano tyle nowych rozwiązań, że na poznanie ich wszystkich trzeba by nie kilku godzin, lecz kilku dni.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska