Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid
Auto Świat EV Testy Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybridŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

  • Z racji przejścia na platformę MQB Multivan T7 prowadzi się teraz trochę bardziej jak auto osobowe – choć to nadal blisko 5-metrowy, ważący ponad 2,2 tony bus
  • Multivan występuje w dwóch rozmiarach. Jeśli planujesz częste podróże z kompletem pasażerów i bagażem nie tylko podręcznym rozważ dłuższą wersję
  • Zasięg elektryczny w teście okazał się lepszy niż wg WLTP
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Nowy Multivan zerwał z robotniczymi genami Transportera (które i tak świetnie maskował) i teraz wykorzystuje osobówkową platformę MQB. To niesie ze sobą kilka zmian koncepcji, ale też szereg nowoczesnych korzyści – Multivana poza konwencjonalnymi silnikami może teraz napędzać też 218-konna hybryda plug-in. Turbobenzynowe 1.4 wnosi do tego zestawu 150 KM, zintegrowany z 6-stopniowym DSG silnik elektryczny – 116 KM, a akumulator ma użyteczną pojemność 10,4 kWh. Jak to jeździ?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński