Auto Świat EV Testy Volvo XC90 T8 Recharge AWD – szlifowanie formuły T8

Volvo XC90 T8 Recharge AWD – szlifowanie formuły T8

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Volvo ponownie pochyliło się nad topową hybrydą plug-in w XC90, przy okazji też lekko wyretuszowało wygląd. Czy mocniejszy silnik elektryczny, pojemniejsza bateria i inne modyfikacje uczyniły ten napęd wyraźnie lepszym niż dotychczas? Sprawdziliśmy to w teście Volvo XC90 T8 Recharge

Volvo XC90 T8 (2021 r., 2. generacja, lifting)
Zobacz galerię (26)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volvo XC90 T8 (2021 r., 2. generacja, lifting)
  • Turbodziurę w T8 łata teraz generator rozruchowy o mocy 40 kW, a nie kompresor – jak dotąd
  • Mocniejszy silnik elektryczny poprawił zachowanie napędu 4x4
  • Zasięg w trybie elektrycznym jest imponujący nawet zimą, jednak w trybie hybrydowym XC90 nadal pali sporo
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Volvo ma już zacny dorobek w produkcji hybryd plug-in. Aż 44 proc. klientów decyduje się na wersje PHEV. Poniekąd Szwedzi nie zostawiają innego wyboru klientom, którzy pragną mocnego napędu. Wygląda jednak na to, że zmiany, które wprowadzono w topowej wersji T8 Recharge, to efekt wsłuchania się w uwagi użytkowników i krytykę testujących.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński