Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > BMW X5 45e – szybkie, oszczędne, ciężkie

BMW X5 45e – szybkie, oszczędne, ciężkie

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Jaki sens ma napęd hybrydowy w potężnym SUV-ie ważącym 2,5 tony? Czy silnik elektryczny ma oszczędzać paliwo, a może stanowi źródło dodatkowej mocy? Na te i inne pytania odpowiemy, testując BMW X5 45e.

BMW X5 45eŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • BMW obiecuje, że hybrydowe X5 przejedzie na prądzie nawet 88 km - mało realne!
  • 2,5-tonowy SUV uzyskuje 100 km/h ze startu w zaledwie 5,6 s
  • Gdy prąd się skończy, niemal 400-konna hybryda staje się pożeraczem paliwa

Hybrydy typu plug-in mają sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy regularnie zasilamy akumulator ze źródła zewnętrznego. Średnio także nadają się w trasę, bo mają mniejszy zbiornik paliwa. Te opinie powtarzamy jak mantrę niemal w każdym teście aut wyposażonych w najdroższy typ hybrydy. Czy również sprawdzą się w przypadku niemal 5-metrowego SUV-a BMW, ważącego ponad 2,5 tony?

Janusz Borkowski