Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volvo S90 Recharge T8 AWD – hybrydowy chłód

Volvo S90 Recharge T8 AWD – hybrydowy chłód

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Dostojne Volvo S90 Recharge T8 AWD przybyło do nas wraz z mrozami z północy. W teście sprawdziliśmy, ile pozwala przejechać na prądzie, gdy warunki są wymagające i ile pali, kiedy w akumulatorze kończy się prąd.

Volvo S90 Recharge T8 AWDŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Napęd 4x4 jest realizowany przez silnik spalinowy z przodu i jednostkę elektryczną z tyłu – brak mechanicznego połączenia między osiami ma swoje wady i zalety
  • Kiedy podróżuje się autostradą i zużyło się już prąd z akumulatora, spalanie wynosi 9,7 l/100 km
  • Mimo wysokiej mocy i przyspieszenia 0-100 km/h w 5,2 s S90 służy raczej do spokojnego podróżowania niż sportowej, emocjonującej jazdy
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Jego nordycka uroda jest wyjątkowo odporna na upływ czasu – wszak od debiutu S90 minęło już ponad 5 lat i stylistyka pozostała niemal nietknięta. Być może też północny chłód tak dobrze je konserwuje... Zimno obecne było również podczas testu wersji T8, która od zeszłego roku nosi przydomek „Recharge”. Doskonała okazja, by sprawdzić, jak zachowuje się spalinowo-elektryczny napęd w najchłodniejszej porze roku.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński