Auto Świat EV Wiadomości Akumulatory mają być o połowę tańsze jeszcze w tej dekadzie

Akumulatory mają być o połowę tańsze jeszcze w tej dekadzie

Do 2030 r. Toyota ma zamiar zainwestować 13,5 mld dol. w nową generację baterii litowo-jonowych oraz w akumulatory ze stałym elektrolitem. Dzięki tym inwestycjom koszty produkcji baterii do samochodów elektrycznych mają w drugiej połowie dekady spaść o połowę.

Akumulatory
asharkyu / Shutterstock
Akumulatory

Przynajmniej 30-procentowy spadek kosztów produkcji ma być uzyskany dzięki nowym technologiom i materiałom. Kolejnym krokiem ma być 30-procentowe obniżenie zużycia energii podczas jazdy autem elektrycznym, dzięki większej wydajności napędów, które pozwolą na ograniczenie pojemności stosowanych akumulatorów. To z kolei ma przełożyć się na dalsze ograniczenie kosztów. Łącznie ma to pozwolić na znaczne obniżenie cen akumulatorów stosowanych w samochodach elektrycznych. Porównanie oparto na cenach baterii do Toyoty bZ4X, którą marka ma zamiar pokazać w najbliższym czasie.

Przeczytaj też:

Masahiko Maeda, dyrektor techniczny Toyoty, zapewnia, że: "Trwałość, stabilność i bezpieczeństwo to kluczowe punkty odniesienia dla baterii Toyoty. Chcemy spopularyzować samochody elektryczne, dlatego zamierzamy obniżyć koszty, by wprowadzić na rynek auta w rozsądnych cenach".

Toyota chce zwiększyć produkcję baterii do 200 GWh, czym właśnie ma zamiar przyspieszyć popularyzację samochodów elektrycznych i zelektryfikowanych. Marka planuje osiągnąć w 2030 r. roczną sprzedaż 8 mln zelektryfikowanych pojazdów. 2 mln egzemplarzy mają stanowić w tej liczbie auta akumulatorowe oraz wodorowe.

Przeprowadzone inwestycje mają także pozwolić na realizację neutralności klimatycznej Toyoty do 2050 r. Firma podkreśla, że będzie nadal dostosowywać swoją ofertę zelektryfikowanych pojazdów do lokalnych warunków panujących na poszczególnych rynkach, a więc rozwijać będzie równolegle wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów – hybrydy, hybrydy plug-in, samochody elektryczne (na baterie) oraz na wodór.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków