- Xiaomi SU7 Ultra ustanowiło rekord okrążenia toru Nurburgring
- Zostało najszybszym produkcyjnym samochodem elektrycznym
- Model ten "pokonał" Porsche Taycan Turbo GT oraz Rimaca Neverę
Jak można się domyślać, seryjny - produkcyjny samochód Xiaomi SU7 Ultra nie był w stanie ustanowić aż tak świetnego czasu, jak prototyp, który w październiku 2024 r. na północnej pętli toru - na Nordschleife "wykręcił" czas 6 min i 46,8 sek.
- Dowiedz się więcej o poprzednim rekordzie Xiaomi SU7 Ultra: Czy auto chińskiego producenta smartfonów to najszybszy 4-drzwiowy samochód Nurburgringu? Tak, chociaż...
Jednak jego czas przejazdu, wynoszący 7 min i 4,957 sek. to i tak rekord, za pomocą którego chińska firma, znana w Polsce przede wszystkim ze smartfonów, które produkuje, pokonała Porsche z modelem Taycan Turbo GT, które północną pętle Nurburgringu pokonało w 7 min i 7,55 sek., jak i chorwacki hipersamochód elektryczny Rimac Nevera z czasem 7 min i 5,29 sek., stając się tym samym najszybszym produkcyjnym samochodem elektrycznym na Nurburgringu.
Do rekordu toru wśród wszystkich samochodów seryjnych nieco jeszcze jednak pozostało. Jak na razie nawet Xiaomi chyba nie jest w stanie zagrozić Mercedesowi-AMG One, który "wykręcił" astronomiczny czas 6 min i 29 sekund. Absolutny rekord toru, do którego nie ma nawet szans zbliżyć się jakiekolwiek seryjnie produkowane auto nalezy do torowego Porsche 919 Hybrid Evo, które północną pętlę legendarnego toru pokonało w 5 min i 19,55 sek.
Nieco "przy okazji" okazało się także, że Xiaomi SU7 Ultra jest najszybszym seryjnym 4-drzwiowym samochodem. Na nagraniu z bicia rekordu toru można zobaczyć, że auto to rozpędza się tam do 346 km na godz. Xiaomi twierdzi jednak, że faktyczna prędkość maksymalna tego auta przekracza 350 km na godz. Wcześniej najszybszą limuzyną świata było Maserati Ghibli 334 Ultima, rozpędzające się do 334 km na godz.
Rekord ustanowiono na północnej pętli Nurburgringu - na Nordschleife, której długość wynosi 20,8 km. Wszystkie ustanawiane rekordowe czasy odnoszą się właśnie do tej konfiguracji toru. Xiaomi XU7 Ultra, które pobiło rekord było seryjne, ale nie do końca standardowe. Było wyposażone było w opcjonalny pakiet torowy. Klienci mogą taki zestaw jednak zamówić do seryjnego auta w salonie.
Xiaomi SU7 Ultra napędzany jest trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1548 KM. Jest w stanie rozpędzić się do 100 km na godz. w 1,98 sek.
- Przeczytaj także: Xiaomi YU7 wprasowuje Teslę w asfalt. Przez tanie "chińskie Ferrari" Musk dostał gorączki