Logo
EVWiadomościXiaomi pobiło rekord na Nurburgringu. SU7 Ultra był szybszy niż Rimac Nevera

Xiaomi pobiło rekord na Nurburgringu. SU7 Ultra był szybszy niż Rimac Nevera

Xiaomi SU7 w październiku ubiegłego roku w prototypowej wersji ustanowiło zdumiewający czas na Nurburgringu. Chiński gigant technologiczny zapowiedział wtedy, że wróci tam z modelem produkcyjnym. Tak zrobił i pobił rekord, zostawiając w tyle Porsche i Rimaca.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Xiaomi SU7 Ultra - rekord na Nurburgringu
XIAOMI
Xiaomi SU7 Ultra - rekord na Nurburgringu

Jak można się domyślać, seryjny - produkcyjny samochód Xiaomi SU7 Ultra nie był w stanie ustanowić aż tak świetnego czasu, jak prototyp, który w październiku 2024 r. na północnej pętli toru - na Nordschleife "wykręcił" czas 6 min i 46,8 sek.

Jednak jego czas przejazdu, wynoszący 7 min i 4,957 sek. to i tak rekord, za pomocą którego chińska firma, znana w Polsce przede wszystkim ze smartfonów, które produkuje, pokonała Porsche z modelem Taycan Turbo GT, które północną pętle Nurburgringu pokonało w 7 min i 7,55 sek., jak i chorwacki hipersamochód elektryczny Rimac Nevera z czasem 7 min i 5,29 sek., stając się tym samym najszybszym produkcyjnym samochodem elektrycznym na Nurburgringu.

Poznaj kontekst z AI

Jakie auto pobiło rekord na Nurburgringu?
Jaki czas przejazdu uzyskało Xiaomi SU7 Ultra?
Kto był pokonany przez Xiaomi SU7 Ultra?
Jakie silniki napędzają Xiaomi SU7 Ultra?

Do rekordu toru wśród wszystkich samochodów seryjnych nieco jeszcze jednak pozostało. Jak na razie nawet Xiaomi chyba nie jest w stanie zagrozić Mercedesowi-AMG One, który "wykręcił" astronomiczny czas 6 min i 29 sekund. Absolutny rekord toru, do którego nie ma nawet szans zbliżyć się jakiekolwiek seryjnie produkowane auto nalezy do torowego Porsche 919 Hybrid Evo, które północną pętlę legendarnego toru pokonało w 5 min i 19,55 sek.

Nieco "przy okazji" okazało się także, że Xiaomi SU7 Ultra jest najszybszym seryjnym 4-drzwiowym samochodem. Na nagraniu z bicia rekordu toru można zobaczyć, że auto to rozpędza się tam do 346 km na godz. Xiaomi twierdzi jednak, że faktyczna prędkość maksymalna tego auta przekracza 350 km na godz. Wcześniej najszybszą limuzyną świata było Maserati Ghibli 334 Ultima, rozpędzające się do 334 km na godz.

Rekord ustanowiono na północnej pętli Nurburgringu - na Nordschleife, której długość wynosi 20,8 km. Wszystkie ustanawiane rekordowe czasy odnoszą się właśnie do tej konfiguracji toru. Xiaomi XU7 Ultra, które pobiło rekord było seryjne, ale nie do końca standardowe. Było wyposażone było w opcjonalny pakiet torowy. Klienci mogą taki zestaw jednak zamówić do seryjnego auta w salonie.

Xiaomi SU7 Ultra napędzany jest trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1548 KM. Jest w stanie rozpędzić się do 100 km na godz. w 1,98 sek.

Xiaomi SU7 Ultra - rekord na Nurburgringu
Xiaomi SU7 Ultra - rekord na NurburgringuXIAOMI
Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium